Sauna Liefhebbers!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:39


linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:52

Jans schreef:
Hoeveel van die NKs zijn er wel niet. Volgens mij kan iedereen die organiseren. In Houten hebben we ook al de nummers 1 en 2 van NL zitten :+

http://www.saunameestervereniging.nl/


Grappig! :)

Dit zijn kampioenschappen waarbij plaatsing voor Aufguss WM is. http://www.aufguss-wm.com/nl/events-18.php

Dit gaat overigens om showopgietingen, weet niet of dat ook zo is bij de saunameestervereniging

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:08

Geen idee eigenlijk, volgens mij is het bij de NL;'se saunameestersvereniging puur op techniek. Misschien stukje show bij duo's. Maakt mij niet zo veel uit, Paula en Barry en Rob zijn geweldig goed. Wel grappig ook, altijd als we bij andere sauna's in de wachtrij voor een opgieting aan de praat raken met mensen roepen ze ook allemaal als wij zeggen als we uit Houten komen van "Oh, de opgietingenvan Barry, Paula en Rob zijn fenomenaal" _O-

Wij kunnen dat altijd beamen _O- al moeten we soms ivm oppas wel eens ergens anders heen (meestal Elysium want daar wonen opa en oma vlakbij _O- )

x_Jeanine_x

Berichten: 9098
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 20:43

Ik ga maandag eventjes een paar uur naar Bussloo :)

Swah

Berichten: 1869
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:48

Iemand bekend met wellnessresort Goes? Mooi? Zit hier tijdelijk door de weeks voor mn werk.

Sunflower0
Berichten: 179
Geregistreerd: 05-11-15

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:56

Ik ben ooit in Goes geweest toen het er net was. Vond het een prima sauna! Wel niet groot maar voor een avondje prima :))

nardxash

Berichten: 4034
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:56

Ik ga 16 juli samen met mijn vriend naar Veluwse bron.
Zijn jullie daar weleens geweest

Swah

Berichten: 1869
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:03

Sunflower0 schreef:
Ik ben ooit in Goes geweest toen het er net was. Vond het een prima sauna! Wel niet groot maar voor een avondje prima :))

Ja wil ook na m'n werk gaan, dus prima! Thanks!

Corelli

Berichten: 10000
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:29

nardxash schreef:
Ik ga 16 juli samen met mijn vriend naar Veluwse bron.
Zijn jullie daar weleens geweest

Al heel vaak :) Heb je vragen?

nardxash

Berichten: 4034
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:34

Corelli schreef:
nardxash schreef:
Ik ga 16 juli samen met mijn vriend naar Veluwse bron.
Zijn jullie daar weleens geweest

Al heel vaak :) Heb je vragen?

Wat raad je aan qua sauna’s en hoe is het eren bij de Veluwse bron?

Corelli

Berichten: 10000
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:25

nardxash schreef:
Wat raad je aan qua sauna’s en hoe is het eren bij de Veluwse bron?

Poeh er zijn echt heel veel sauna’s dus er is voor ieder wat wils :j Binnen heb je sauna’s op de begane grond en boven zit nog een leuke met grote ramen die ik wel lekker vind. In de “kelder” heb je een lekkere stoomsauna, die goed combineert met het warme bad dat in dezelfde ruimte zit en daarna even lekker scrubben. En dan heb je buiten nog erg veel sauna’s! Ik zelf vind de lavendelsauna daar altijd lekker, maar er is ook een luisterboek sauna die best leuk is soms!

Eten vind ik goed! Wel prijzig, maar dat is bij elke (grote) sauna wel. Je kunt wat van de kaart kiezen of gaan voor het lunch- of dinerbuffet. Beiden is prima, het is maar net waar je van houdt. Veel plezier in ieder geval, ga er lekker van genieten!!

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:57

Voorleessauna <3

nardxash

Berichten: 4034
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:15

Corelli schreef:
nardxash schreef:
Wat raad je aan qua sauna’s en hoe is het eren bij de Veluwse bron?

Poeh er zijn echt heel veel sauna’s dus er is voor ieder wat wils :j Binnen heb je sauna’s op de begane grond en boven zit nog een leuke met grote ramen die ik wel lekker vind. In de “kelder” heb je een lekkere stoomsauna, die goed combineert met het warme bad dat in dezelfde ruimte zit en daarna even lekker scrubben. En dan heb je buiten nog erg veel sauna’s! Ik zelf vind de lavendelsauna daar altijd lekker, maar er is ook een luisterboek sauna die best leuk is soms!

Eten vind ik goed! Wel prijzig, maar dat is bij elke (grote) sauna wel. Je kunt wat van de kaart kiezen of gaan voor het lunch- of dinerbuffet. Beiden is prima, het is maar net waar je van houdt. Veel plezier in ieder geval, ga er lekker van genieten!!
bedankt voor je antwoord. Klinkt als een groot sauna complex. Is balen dat het eten prijzig is maar is niet anders.
We gaan er van genieten <3

Corelli

Berichten: 10000
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:21

Klopt, het is inderdaad een groot complex! Dus een plattegrondje mee en rustig even kijken wat je lekker vindt :) Het voordeel is wel dat de bezoekers zich erg verspreiden, dus ook bij grote drukte voelt het niet propvol.
Welke sauna ben je al eens geweest?

nardxash

Berichten: 4034
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:25

Corelli schreef:
Klopt, het is inderdaad een groot complex! Dus een plattegrondje mee en rustig even kijken wat je lekker vindt :) Het voordeel is wel dat de bezoekers zich erg verspreiden, dus ook bij grote drukte voelt het niet propvol.
Welke sauna ben je al eens geweest?

Gaan we dat doen.
Jk ben al bij elysium en zwaluwhoeve paar keer geweest.
Ook 1 keer in Schiedam maar die nooit meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:21

nardxash schreef:
]
Wat raad je aan qua sauna’s en hoe is het eren bij de Veluwse bron?


VB <3 Met stip op nummer 1!
Het eten is goed, wij doen meestal het buffet. Ze hebben vaak acties dat dat gratis is.

Qua sauna's is er veel keuse, voor ieder wat wils.
De lavendelsauna <3
de Barrelsauna's... en dan wel door de kneipp tuin lopen! :D
Het stoombad verstopt naast het binnenzwembad.... heerlijk
Maar het allerfijnste daar vind ik de muziek onder water in het binnenzwembad!
Liggen, oren onder water en wegdromen.....
Het is daar (bijna) nooit zo massaal druk en dan vind je de mensen amper terug, wat ik erg prettig vind.

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:28

Ik ga volgende week dinsdag weer naar Spa Weesp. Heel veel zin in :D

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:38

Mijn favorieten zijn sauna de heuvelrug in Veenendaal en de sauna in putten

nardxash

Berichten: 4034
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:50

Anoniem schreef:
nardxash schreef:
]
Wat raad je aan qua sauna’s en hoe is het eren bij de Veluwse bron?


VB <3 Met stip op nummer 1!
Het eten is goed, wij doen meestal het buffet. Ze hebben vaak acties dat dat gratis is.

Qua sauna's is er veel keuse, voor ieder wat wils.
De lavendelsauna <3
de Barrelsauna's... en dan wel door de kneipp tuin lopen! :D
Het stoombad verstopt naast het binnenzwembad.... heerlijk
Maar het allerfijnste daar vind ik de muziek onder water in het binnenzwembad!
Liggen, oren onder water en wegdromen.....
Het is daar (bijna) nooit zo massaal druk en dan vind je de mensen amper terug, wat ik erg prettig vind.

Klinkt als een erg fijne sauna.
Kan niet wachten om er naar toe te gaan

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:56

Is er hier iemand deze editie of voorgaande edities naar 'Relaxtival' geweest?

Vriend en ik, allebei sauna liefhebbers, zitten er over na te denken dit te bezoeken :)

Corelli

Berichten: 10000
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:02

Ik was gisteren bij thermen Bussloo en daar is het relaxtival aan de gang. Niet bewust voor gegaan, beetje tegenaan gelopen. Wij hebben er even gekeken, maar verder niks speciaals ondernomen. Zag er wel leuk uit, beetje een hipster achtige bohemian foodtruck vibe gecombineerd met wellness (massage, meditaties).

goldenarrow

Berichten: 8663
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:27

Ik ben vandaag met een vriendin naar Elysium geweest. Wat een enorm ding zeg! We hebben bij lange na niet alles kunnen doen. Het was wel een hele mooie sauna. Wel druk, maar door de opzet voelde dat gelukkig niet zo. Zeker voor herhaling vatbaar :)

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:10

Elysium is en blijft ook mijn favoriet. Al moet ik zeggen dat ik het de laatste 2 keer echt te druk vond... vond het onrustig en overal erg vol. Dat heb ik eerder niet zo ervaren, leek wel drukker als normaal. Sauna blijft toch een ontspannend iets, ik begrijp niet dat ze zoveel mensen binnen laten (ja ik begrijp het wel, voor het geld).

Ik ga zondag naar Thermae2000 in Valkenburg. Ben er nooit eerder geweest. Het switchen tussen wel en niet badkleding lijkt me lastig en irritant. In zwembaden wel badkleding en in de sauna niet. Ben je dan dus constant aan het aan- en uitkleden of zie ik dat verkeerd?

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:48

Ik ben gisteren bij Fort resort Beemster geweest. Wij vonden het een heerlijke sauna, mooi ook. En zeker niet te druk, altijd genoeg plek. Alleen met de opgieting wel vol, maar dat is overal. Genoeg tijd om ook heerlijk buiten te liggen. Persoonlijk zou ik in de winter niet gaan, of maar kort (dan doe ik de Sauna's in hoger tempo), maar in de zomer zo vond ik het heerlijk want dan kun je ook af en toe even een uurtje buiten liggen.

Enige ruimte die wat onderhoud mocht krijgen vonden wij de stoomcabine, de rest zag er netjes uit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34787
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:25

Ik vind bij de Veluwse Bron de Pakistaanse zoutmijn heel fijn, de aardsauna en de panorama sauna. Voorlees sauna lijkt me dan weer niks, ben er ook nog geen 1 keer in geweest. Lavendelsauna is denk ik alleen fijn als ze net de lavendel vervangen hebben laatste keer dat ik er was rook je echt niks en hing er alleen een verdroogd bosje lavendel.

Ja is de sauna in Veenendaal fijn? Ik woon echt haast op loopafstand maar ben er nog nooit geweest, idee bekenden tegen te komen staat me tegen.