Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolien87 schreef:Wat is nu precies je doel met dit topic?
Waar veel mensen de mist in gaan is dat ze denken dat autisme een ziekte is waar je van kunt genezen. Ik vind het altijd mooi om te zeggen dat iemand autisme heeft en niet dat iemand autist is. Het is niet een identiteit maar wetenschappelijk gezien een stoornis. Dat is niet het enige wat je maakt tot wie je bent.
moonfish13 schreef:Ik vind de naam stoornis in sommige gevallen ook zo groot.
Zat mensen zijn als je hun leven gaat bestuderen zo autistisch als wat.
Los van zwaar klassiek autisme, maar ik noem nu de lichtere versies.
Vriendjes zonder diagnose, een moest tot de afwas aan toe alles in de juiste volgorde doen, maar hij functioneerde zo best prima.
Het wordt pas een probleem als je in praktijk problemen krijgt, ik ben geen groepsdier, ik ben zeer tevreden zo.
Ik hoef niet te feesten, heb geen bergen vrienden, maar wel een hand vol goede die 24/7 voor me klaar staan.
Maar school vroeger was weer een drama, daar voelde ik me net een aliën.
Werken kan ik om medische redenen niet, maar ik weet redelijk zeker dat dat op de juiste werkplek prima zal gaan.
Ja het zal meer moeite kosten, meer energie.
Als kind al was ik snel overspannen dus mogelijk minder uren, maar dat maakt me nog niet beperkt of nutteloos.
En inderdaad, de wetenschap zit vol autisten.![]()
Een vriend van mij heeft een ICT bedrijf, zelf een tikkie autist maar owee als er onverwachts wat verandert, dan is de helft van zijn personeel van slag.![]()
Hij vind het niet erg, hij kan er goed mee overweg en waardeert de talenten.