En opeens moet je naar de spoedeisende hulp...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Potate

En opeens moet je naar de spoedeisende hulp...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 18:26

Ik werd net gebeld door het ziekenhuis, ik moet vanavond naar de spoedeisende eerste hulp :(

Al langere tijd heb ik erg veel buikpijn, kramp in mijn darmen en heftige stekende pijn komen vooral vaak voor. Ik ben er in januari mee naar de huisarts gegaan. Bloedonderzoek gedaan, maar hij kon niets vinden. Uiteindelijk doorverwezen naar het ziekenhuis en daar kon ik 27 februari dan eindelijk terecht. Daar gesproken met een maag-darm-leverarts. Hij besloot dat er een echo gemaakt moest worden, dus hup afgelopen woensdag echo laten maken. Tijdens de echo merkte ik al aan de artsen dat er iets niet goed was dus met een knoop in mn keel weer naar huis gegaan en zitten wachten op het telefoontje...

En zonet eindelijk telefoon. Mijn moeder nam op en aan haar stem hoorde ik meteen dat het echt niet goed was.
Waarschijnlijk is het de ziekte van crohn, er zit een groot abces aan het einde van mijn dunne darm en het is een flinke ontsteking. Dus nu moet ik zomaar me klaarmaken om voor onbekende tijd in het ziekenhuis te liggen. Wat moet ik meenemen? In ieder geval boeken, telefoonlader, schoon ondergoed, toiletspullen. En wat nog meer?

Vanmorgen nog paardgereden en dan nu opeens dit. Zo bizar dat je dag zo om kan slaan. Ik weet niet goed wat ik hiermee wil bereiken maar ik moest het even kwijt. Ik zie er erg tegenop om lange tijd in het ziekenhuis te liggen en ben eigenlijk ook bang voor wat er gaat gebeuren ;(

jesss_amigo

Re: En opeens moet je naar de spoedeisende hulp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:29

Phoe jeetje dat is ook niet niets! Ik wil je alvast heel veel sterkte wensen komende tijd.

Ik zou in ieder geval comfortabele kleding meenemen (pyjama, joggingbroek etc) en idd iets om je te vermaken. Misschien ook oortjes zodat je met gesloten ogen ook lekker muziek kan luisteren?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:29

Een laptop is ook wel fijn, boeken, magazines, puzzels, pyjama jurkje als je dat hebt is altijd handiger dan een broek ofzo, haarelastiekje voor als je veel moet liggen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:30

Dat is schrikken. Veel sterkte gewenst.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:30

Sterkte ts! Lekker warme kleding meenemen en genoeg laagjes. Oordopjes en een oogmasker kan ook handig zijn. Pyjama wat bestaat uit 2 delen etc.

Medicatie die je slikt meenemen en als je een symptoom dagboek hebt moeten bijhouden, deze ook meenemen.

Herken de telefoontjes maar al te goed, hier staat dus al een tas ingepakt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:32

Allereerst heel veel sterkte. Neem een tablet mee en wat boeken, soms zijn tijdschriften ook gewoon lekker ontspannend. Nachthemden, joggingpak, ondergoed, sokken, sloffen, toiletspullen, medicijnen. Dan heb je wel de belangrijkste dingen denk ik.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:33

Heel veel sterkte TS

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:33

Wat rot! :(:)
Maar probeer eraan te denken dat het wel fijn is dat je straks van dat abses af bent, er moet toch wat gebeuren.
Verstand op nul en je eraan overgeven denk ik.
Badjas en pyjama en sloffen of zoiets.
En verder als je nog wat vergeten bent kan vast iemand het later meebrengen.
Heel veel sterkte!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:35

Heel veel sterkte voor jou!

(En aan Crohn is veel te doen.)

Houd je haaks!

Potate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 18:35

Dank jullie wel allemaal!

Oortjes mee is zeker een goed plan, ga ik absoluut doen.
Haarelastiekjes is ook een goeie!
Medicijnen moet ik inderdaad niet vergeten ookal weet ik niet wat ik daar nog van mag gebruiken.
Ik heb gelukkig een flinke stapel nog ongelezen boeken dus de halve boekenkast mag mee

Het lijkt me inderdaad zo fijn als het weg is, mijn hele buik is nu al een tijd raar bol en erg gevoelig dus als dat weg is voel ik me vast ook beter (hoop ik)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:39

Heel veel sterkte TS.

Ik ben net terug uit het ziekenhuis. Heb mijn eigen fleecedekentje mee en pittenzak ( giga kou kleum :P ) ook een boek, mijn mobiel en lader en schetsblokje met potlood had ik mee.
Er was ook tv, maar heb er niet naar gekeken :P

Verder je verzorgingsproducten en schone kleding, pyama (s )

Toen ik in mei in het ziekenhuis lag ( 7 weken ) had ik mijn laptop mee met netflix :P en kleur en tekenspullen. Verder hetzelfde als afgelopen keer. Spullen om je bezig te houden. Dagen zijn anders erg lang.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:39

Je zal je vast beter voelen, nu even rot maar je gaat er wel op vooruit!
En als ze weten wat je hebt kun je daar ook wat mee, speciaal dieet kan wonderen doen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:43

Inderdaad een boek of film/Netflix, verder telefoon. Zo heb ik mijn vele weken ziekenhuis doorbracht (en heel veel slapen :+ ).

Niet fijn dat je nu zo naar het ziekenhuis moet, maar het gaat je waarschijnlijk wel alleen maar helpen en wordt het beter. Veel succes en sterkte!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:45

En nog een tip; probeer het slapen overdag te beperken want je ligt anders echt de hele nacht wakker.
Hou de eerste dag in de gaten hoe lang je pijnstillers werken en vraag na om de hoeveel tijd je bij mag vragen.
Ik had er eerst die 4uur werkten en die ik maar om de 6u bij mocht vragen en dat is écht niet prettig.
Toen kreeg ik er die 8u werkten en die mocht ik bijvragen zo vaak ik wilde omdat het te erg was.

En probeer je dan uit te tellen dat je je pijnstillers kunt aanvullen voor je gaat slapen zodat je toch (in mijn geval) 8u kunt slapen zonder wakker te worden van de pijn.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:46

Wat naar zeg, ik kan me voorstellen dat je daarvan schrikt, ook al had je er niet zo'n goed gevoel bij. Ik vind het wel raar dat ze je bijna een week laten wachten voordat je ineens met spoed moet komen. In elk geval hoop ik dat ze je goed kunnen helpen en dat je snel van je klachten af bent! :(:)

MirandaMalik

Oja, oordopjes kunnen wel fijn zijn!

Denise_Storm

Jeetje dat is schrikken! Hopen dat je snel opknapt en er een oplossing komt voor je klachten. Sterkte! :(:)

KirstenHorse

Oh wat naar voor je. Ik snap je gevoel heel goed in de zin van dat je dag ineens om kan slaan. In december ging ik voor spontane pijnklachten langs het ziekenhuis voor onderzoek en het volgende moment mocht ik een bed uitzoeken om de volgende dag geopereerd te worden met een herstelperiode van minimaal 2 maanden :n

Ik heb veel korte dutjes gedaan en mijn ouders zijn veel langsgeweest. Ik had het geluk alleen te liggen op een twee persoonskamer dus zij konden makkelijk in het ziekenhuis hun werk doen. Gezelschap raad ik dus aan, dat scheelt al zo veel. Laptop is ook erg fijn. Mijn hoofd stond niet erg naar films kijken etc. maar af en toe heb ik wat tv aangezet. Vergeet ook niet alle nodige opladers mee te nemen!

Ik wens je veel sterkte en succes toe! :(:)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:49

Even schrikken dus. Heel veel sterkte!

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:51

Hè bah TS!
Heel veel sterkte!

En zoals iemand al zei, er is veel te doen aan Crohn, mijn moeder heeft het al jaren en ze heeft er zowat geen last meer van.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:54

Sterkte!! Het ziekenhuis is vreselijk!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:55

MirandaFuego schreef:
Oja, oordopjes kunnen wel fijn zijn!

ja idd, vooral als je iemand naast je hebt liggen die wat geluid maakt :P

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:01

Ik zou niet weten wat je het beste mee kan nemen, maar ik wil je even meegeven dat er best goed te leven valt met Crohn. Mijn moeder heeft het en natuurlijk is het niet makkelijk en moet ze best veel dingen rekening mee houden, maar er is "goed" mee te leven.

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:06

Jeetje wat vervelend :(:) Ik kom zelf een week geleden nog uit een paar nachtjes ziekenhuis, dus weet precies nog wat ik miste :D
Snoepje met veel suiker, ik werd soms midden in de nacht kotsmisselijk wakker en dan even een mars komt dan goed van pas.
Tijdschriften
T-shirt met korte mouwen, als je aan infuus moet (moest ik wel, geen idee of dat standaard is?) zijn lange mouwen niet handig
Dunne pyjama (het is heet daar :')
Verder vond ik mijn ziekenhuisdagen nog best wel ‘leuk’ al lag ik op de kinderafdeling iedereen is heel aardig en lief. En de bedden liggen ook nog best comfortabel.

Heel veel succes en beterschap alvast *\o/*

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:09

Veel sterkte en succes! Naar dat je zo gebeld wordt, dat is schrikken.