billen trainen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

billen trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 16:21

Hoi allemaal *\o/*

een vraagje voor de fanatieke sporters onder ons..
ik wil graag iets dikkere billen kweken (overigens ben ik totaal niet ontevreden hoor maar ja een mens moet toch wat willen haha) maar het "probleem" vind ik dat ik heel snel spieren kweek (bovenarmen, buikspieren, benen etc) dus nu wil ik bijv al geen squats doen omdat ik dan echt flinke bovenbeenspieren krijg en ik wil alleen aan mn billen werken. hebben jullie ideeën voor oefeningen waarbij je dus alleen je billen traint en niet je bovenbenen?

Magrathea

Re: billen trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:22

Bruggetjes?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:30

[MWS] Naar de sportschool!

Kijk even in bovenstaand topic :) Of stel daar je vraag! Genoeg lieve dames die je vast willen helpen.
Er zijn hééél wat oefeningen voor namelijk :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 16:33

ja dacht ik ook idd al aan magrathea.
@loez dank je zal eens spitten in het topic. ik heb alleen echt een bloedhekel aan de sportschool :') dus als er genoeg thuisoefeningen zijn ben ik blij

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:40

Zijn zeker thuisoefeningen bij :) Via Pinterest bijvoorbeeld kun je ook érg veel opzoeken. Met plaatjes erbij ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:46

Donkey kicks :)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:47

Zoals hierboven in het filmpje zou je nog met een weerstandsband kunnen doen voor extra weerstand en spanning

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:52

Donkey kickback, hip thrust en glute bridges :)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:04

Gianti schreef:

Dit! :D
Doe ik persoonlijk wel met extra gewicht en de Donkey Kicks met weerstandbanden

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:24

Hierheen komen, twee weken lang achter mij aan lopen/klimmen/dalen/rennen, en dan heb je het wel voor elkaar. :D

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:09

Gianti schreef:

Dit inderdaad. Straight leg deadlifts (of romanian deadlifts, als je niet zo lenig bent) werken ook fijn op de billen ~~}>

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:12

Palmera schreef:
Hierheen komen, twee weken lang achter mij aan lopen/klimmen/dalen/rennen, en dan heb je het wel voor elkaar. :D

We willen eerst een foto van je achterwerk zien vóór we geloven dat je methode werkt... 8-)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:54

Kuggur schreef:
Palmera schreef:

We willen eerst een foto van je achterwerk zien vóór we geloven dat je methode werkt... 8-)

Kom hem dan wel even zelf maken. Mag jij mijn achterwerk zien en zie ik het gezicht achter Kuggur. :D

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:57

Rebel_Jits schreef:
Gianti schreef:

Dit inderdaad. Straight leg deadlifts (of romanian deadlifts, als je niet zo lenig bent) werken ook fijn op de billen ~~}>

:j
Lunges met gewicht werken bij mij ook heel goed! Box jumps kun je ook doen, alleen is dat handiger in de sportschool.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 09:02

Kuggur schreef:
Palmera schreef:

Hahaha oee wat een romance!
Ken het gevoel palmera :) 2x per jaar de bergen in vind ik voor een Nederlander al aardig gek haha

Thanks voor de tips allemaal! Ben al begonnen met die gekke ezel en bruggetje :)

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:37

essiesilly schreef:
ja dacht ik ook idd al aan magrathea.
@loez dank je zal eens spitten in het topic. ik heb alleen echt een bloedhekel aan de sportschool :') dus als er genoeg thuisoefeningen zijn ben ik blij

No offence, maar van thuisoefeningen ga je geen "grotere" billen krijgen, daar gaan ze hoop en al wat strakker van worden. Om ze groter te krijgen, ga je met zware gewichten aan de slag moeten. Zware deadlifts, lunges, glute bridges... Dus hup naar de sportschool

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:40

Heel veel lunges :+ gewicht op een Smith machine en dan uitvoeren, losse stang met gewicht, twee barbells met gewicht, etc.
Wat ik ook altijd doe in de sportschool is de loopband even op ene hoge helling zetten en dan zonder je vast te houden snel wandelen, succes gegarandeerd :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:50

Palmera schreef:

Dat klinkt als een work-out die ik wel leuk vind :D

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:44

Dat je van thuisoefeningen en oefeningen zonder gewichten zoals donkey kicks, lunges, squats, hip thrusts en glute bridges grotere billen krijgt is een totale misvatting :) dat is absoluut niet mogelijk.
Om grotere spieren te krijgen moet je zogenaamde muscle hyperthrophy veroorzaken, wat gebeurt als je met zware gewichten traint (opbouwend naar het maximale wat je kunt) en geleidelijk aan bij elke trainingsessie wat meer gewicht erbij doet. Dat zorgt ervoor dat je spieren zich steeds sterker weer herstellen.

Het is helaas ook bijna onmogelijk om grote spieren in je billen te krijgen en niet in je benen. Wat je wel kunt doen is proberen om zoveel mogelijk isolation excercises zoals donkey kicks, hip thrusts etc. te doen met enkelgewichten of met een barbell.

Je zegt ook dat de reden dat je je benen niet wilt trainen, is omdat je snel dikke bovenbenen krijgt. Veel vrouwen hebben hier last van als ze beginnen met trainen, dat is omdat je spieren in het begin snel groeien, maar het vet wat er zit zit er ook nog eens overheen. Het is dus niet zo dat je ineens giga spieren daar hebt gekregen (ging het maar zo snel ;) ). Lees voor verduidelijking dit artikel: https://thefitnessjunkieblog.com/weight ... ng-bigger/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:46

Probeer eens hip thrusters, ik doe ze zelf op de smith machine met een bankje en flink gewicht er op.

Verder aardig eens met arcenciel wat betreft thuisoefeningen en oefeningen zonder gewichten, dat zet geen zoden aan de dijk.
Daarbij komt ook nog eens om de hoek kijken of je weet wat de juiste houding is tijdens een oefening.

Je benen hebben enorm grote spieren, die groeien nu eenmaal snel, ook zonder vet erop kunnen ze vrij massief worden. Van alleen squats zonder gewicht gaan ze niet zo snel groeien echter, dus daar zou ik me niet te druk om maken.

Ben je klein van stuk misschien en heb je het idee dat je beenspieren daarom meer opvallen? Sport je vaak, ben je op gezond gewicht...etc etc