Verlies van mijn grootmoeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xanthos111

Verlies van mijn grootmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 09:34

Hoi allemaal.

Mijn grootmoeder werd 6 weken geleden gediagnostiseerd met een zeer agressieve longkanker. Zij was nog erg actief en jong van geest. Ik heb heel mijn leven veel tijd met haar door gebracht en is 1 van de belangrijkste personen uit mijn leven geweest.

Nu is zij vorige nacht omringd door haar 2 kinderen en mezelf overleden na een korte krachtige strijd.

Ik weet nu niet goed blijf met mezelf. Ik was al enkele dagen ziek ( keelpijn verkouden en had enkele dagen terug koorts) dus had ik toen al weinig slaap en at ik weinig. Nu met het verlies van mijn omatje ben ik gewoon helemaal kapot. Ik eet en slaap niet meer en weet niet hoe ik dit zal moeten verwerken.

Ik heb mijn gevoelens van me afgeschreven. Ik schrijf graag teksten en verhalen en denk erover om een tekst voor mijn oma te schrijven en dit voor te dragen in de kerk. Nu denk ik wel dat ik niet sterk genoeg zal zijn om dit te kunnen doen. Ik dacht misschien het tekstje op voorhand in te spreken en te laten afspelen tijdens de uitvaart maar weet niet of dit gebruikelijk is? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alsook heb ik dus echt geen zin om morgen te gaan werken (werk in de thuiszorg omringd door ouderen). Ik weet niet of dit een "reden" is om je ziek te melden? Voel me echt niet lekker..

Alvast bedankt iedereen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Verlies van mijn grootmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:36

Allereerst sterkte in deze moeilijke tijd :(:) Heb je in je omgeving mensen waar je mee kunt praten?
Hoe toeschietelijk en medelevend is jouw leidinggevende? Heb je al een gesprek aangeknoopt?

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 09:41

Cayenne schreef:
Allereerst sterkte in deze moeilijke tijd :(:) Heb je in je omgeving mensen waar je mee kunt praten?
Hoe toeschietelijk en medelevend is jouw leidinggevende? Heb je al een gesprek aangeknoopt?

Ik heb pas sinds vorige week maandag mijn overplaatsing naar de sector waar ik nu werk ( ben gaan samenwonen met mijn vriend en daardoor een overplaatsing gekregen binnen mijn werkgever) en ken haar dus nog niet zo goed... Zij is deze week ook met verlof dus het zal haar vervangster zijn die ik aan de lijn zal krijgen.
Ben wel omringd door familie en vrienden maar die hebben het natuurlijk ook erg moeilijk met haar plotse dood...

Groetjes

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:46

Veel sterkte met het verlies :(:)

Ziek is ziek. Je meldt je niet ziek voor een scheet die dwars zit. Je gaf al aan dat je koorts hebt. Wellicht toch ook grieperig, dus reden genoeg om je ziek te melden. Je wilt die oudjes tenslotte ook niet aansteken.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:50

Is dit niet gewoon de fysieke kant van alle stress en verdriet die je de afgelopen weken hebt gehad? Weerstand lager, je gaat langer door en leeft in een ander ritme... Totaal begrijpelijk :j

Ziek melden is echt niet raar, je hebt ook koorts (gehad), je werkt in de zorg dus dan moet je al wat extra opletten daarmee.. Dus gewoon doen is niet raar. Sterkte met het verlies van je oma

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 10:06

Als eerste heel veel sterkte.

Bel je leidinggevende en leg de situatie voor. Het zou kunnen dat je recht hebt op 2 vrije dagen. Je hebt ook best kans dat je leidinggevende je meer vrije dagen op laat nemen, als ze een beetje meelevend is.

Wat betreft je tekst in de kerk. Heb je misschien iemand die je bij kan staan? Ik heb (in tranen) wat verteld bij mijn vaders uitvaart. Het was voor mij erg goed om dat te doen. Mijn vriend (heel nuchter persoon) is met mij mee gegaan naar de microfoon en de afspraak was dat als het mij niet zou lukken, ik hem de microfoon en mijn papier zou geven en hij verder zou vertellen. Ik vond dat een fijne manier.
Een geluidsfragment opnemen kan ook, wel even navragen of er een geluidsinstallatie is waar je het door kunt afspelen. In oudere kerken is dat er soms niet. Het lijkt me voor jezelf wel moeilijk om daar te zitten en je eigen stem/verhaal te horen.

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 10:33

Bedankt allemaal.

Haar bellen is geen optie , kan haar enkel bereiken via de vaste telefoon van het hoofdbureau.. Ik bel straks naar haar nummer en hoop dat ik misschien iemand aan de lijn krijg..

Over het tekstje , is een goed idee om misschien iemand mee naar voor te nemen. Denk dat ik mezelf er goed bij zal voelen als ik mijn woorden kwijt kan...

Bedankt allemaal