Schaam jij je voor je lichaam?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tylando

Schaam jij je voor je lichaam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-18 22:24

Ik heb een mestcel ziekte in mijn lichaam en daardoor heb ik onderhuidse vlekken over heel mijn lichaam. Dit heb ik al heel lang.
Loop er ook voor bij de hematoloog/ internist.
Ik zou eigenlijk net als vroeger heel graag weer willen zwemmen, op vakantie gaan naar warm land.
Alleen dat durf ik niet. In zomer zie ik al mensen kijken als ik een shirt zonder mouwen draag. Iemand vroeg zelfs of ik de mazelen had. Doet best pijn.
Draag zomers altijd lange broeken , omdat mijn benen het ergste zijn.
Zal een foto plaatsen van een stukje been.

Afbeelding

Hoe gaan jullie met dit soort dingen om? En schamen jullie je wel eens voor je lichaam?

x_Jeanine_x

Re: Schaam jij je voor je lichaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:27

Ik heb heel veel moedervlekken op mn rug en schaam mij er niet voor.
Ook mijn hele erge eczeem deed ik alles mee :o

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:29

Ik heb diabetes, en als mensen dan gaan kijken als ik moet spuiten verstop ik me even het liefst. Ik laat me er niet door tegenhouden want dan ga ik me heel ziek voelen, maar het voelt wel rot als mensen zo naar je staren.
Daarnaast heb ik door het spuiten een niet mooie egale buik in de zin van wat ‘vet’bobbels. Dit zijn spuitplekken waar onderhuidsbindweefsel zit. Dit voelt voor mezelf rot ondanks dat anderen zeggen dat ik gewoon een normaal slank postuur heb.
Ondanks dat doe ik wel alles. Laat het andermans probleem zijn i.p.v. dat van jou.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:31

Nope ik schaam me niet. Ben verre van perfect maar vertik het om me te verbergen. Heb overigens nog nooit een perfect iemand gezien dus waarom? De een is te vet, de ander heeft sproeten, te dunne of dikke benen, grote neus.. ga maar door!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:31

Ik heb veel pigment fouten... vergelijkbaar met confettiehuid van oude mensen alleen zijn mijn witte stipjes groter. Ik heb het over heel mijn lichaam. Daarbij ook nog heel veel sproetjes en moedervlekjes. Dus zeker in de zomer ben ik lekker gespikkeld :')
Maar ik schaam me er niet voor... niemand is perfect.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-18 22:32

Probeer mezelf er wel voor af te sluiten , maar je voelt ze toch kijken.
En dan word ik onzeker.

Ben ook een spikkeltje :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:35

Ts, is er geen soort waterproof foundation voor dit soort dingen?
Ik kan me voorstellen dat dat bestaat, en als dat je onzekerheid wegneemt waarom ook niet?
Ook in de zomer je benen, er is foundation die zelfs tattoo's bedekt.
Hup pootjes insmeren, korte broek aan en geniet zonder twijfel van de zomer.

Ik heb lang een lastige huid gehad, veel acné en ik kon er ook niks opsmeren.
Make up was ook uit den boze.
Dat vond ik waardeloos, gelukkig is het nu veel beter!
Het was hormonaal iets bleek. :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:35

Waarom vind je het vervelend als iemand vraagt of je mazelen hebt? Je hebt iets wat opvalt, dus kan iemand nieuwsgierig zijn wat je dan hebt en vraagt naar het enige wat hem/haar bekend is. Ik zou dat niet negatief opvatten zolang er buiten de vraag om niet negatief op gereageerd wordt.

En verder: Gewoon doen wat je leuk vind. Kijk ik ben dik, daar kán ik wat aan doen (ben ik ook mee bezig). Wat jij hebt kan je verder niets aan doen dus waarom schamen? Ja mensen kijken misschien, doe ik ook als iets opvallends zie, maar dan oordeel ik niet meteen ofzo. :)

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:36

ik heb op mijn rug een mega litteken van boven naar beneden door een grote rugoperatie. Toen ik jong was was ik hier erg onzeker over, maar nu (36 uch :+ ) ben ik er aan gewend.
zo stond ik gisteren in het zwembad met Mn zoontje te wachten op de trap van de glijbaan. Vraagt een kind achter mij “ mevrouw, wat heeft u op uw rug” :?
Ik in paniek want wat heb ik nou weer, bikini los, viezigheid, of andere ongein. nadat het kindje benadrukte dat het om die grote streep ging kon ik opgelucht ademhalen “ oh dat is maar Mn litteken”

Geen idee hoe oud je bent, maar het is bij mij door de jaren echt beter geworden. Ik heb overigens liever dat mensen vragen wat het is dan dat ze kijken en niets zeggen.
Kijk maar eens om je heen op het strand of in het zwembad, er is misschien 5% die echt in mijn ogen “mooi” zijn en de rest heeft allemaal wel iets en dat maakt ons uniek in wie we zijn. Geen massaproductie. En waarschijnlijk moet die 5% er nog extreem veel moeite voor doen ook, dan ben ik toch liever wie ik ben.
:)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:38

Ik ben ook een paddestoel :+
Heb psoriasis in de spikkelvorm. Maar dat is niet altijd even erg. Ook heb ik overal sproeten. Ben ik niet meer de slanke ik en nee,ben niet blij met mezelf. Ga niet eens meer zwemmen met mijn kinderen.. zoek echt die schop onder mijn kont om sowieso af te vallen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:38

Bij mij scheelt het heel erg dat mijj spikkels van een afstandje niet echt te zien zijn. Maar dichtbij zeker wel :') zeker in de zomer.
In mijn gezicht valt het veel minder op want daar hebben de sproeten de overhand :+

Foundation ga ik niet aan beginnen hoor... dan moet ik me hele lijf insmeren. En zoals ik al aan gaf schaam ik me er niet voor en ga ik ook niks verbergen. Ik vind het zelf ook helemaal niet opvallen. Alleen als mensen het soms vragen denk ik... oh ja... spikkels :')

Littekens heb ik ook overal... omdat ik lomp ben :+

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-18 22:41

Dan zou ik echt mijn hele lichaam moeten camoufleren met creme. Da's hele opgave.
Dacht als ik t hier neerzet dat ik mss wat van anderen kan leren hoe ermee om te gaan . :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:42

Ik heb een 'elfenoortje'.. Waarbij het puntje van 1 oor dus echt in een puntje loopt. Mij valt dat enorm op als mn haar in een staartje zit.. Anderen wss niet. Maar betekend dat ik zelden een staart heb ofzo. Daarnaast regelmatig een stomp op mn neus gehad van paarden enzo.. Hierdoor zit er een lelijke bult op. Fotos van de zijkant van mn hoofd vind ik afschuwelijk.
Verder mogen er wel wat kilos af. Maar al met al ben ik er niet dermate onzeker over dat ik niet meer uit de kleren durf. Mijn vriend kent al mijn minpunten qua uiterlijk (vind ik zelf). Je moet me niet vragen om in bikini tussen compleet afgetrainde mannen te lopen.. Danvoel ik me wel een beetje nerveus.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:45

tylando schreef:
Dan zou ik echt mijn hele lichaam moeten camoufleren met creme. Da's hele opgave.
Dacht als ik t hier neerzet dat ik mss wat van anderen kan leren hoe ermee om te gaan . :)

Zeker niet doen, dat zou een hele grote klus worden dan en mijn inziens niet nodig, maar snap het gevoel wel.
Het is echt een knop die om moet gaan, maar hoe en wanneer kan alleen jij bepalen.
Zou het wellicht helpen als je huid al een kleurtje heeft door de zon waardoor de vlekjes minder opvallen?

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:48

suikermeisje schreef:
Ik heb diabetes, en als mensen dan gaan kijken als ik moet spuiten verstop ik me even het liefst. Ik laat me er niet door tegenhouden want dan ga ik me heel ziek voelen, maar het voelt wel rot als mensen zo naar je staren.

Hier precies hetzelfde, ook in de klas, héél vervelend als iedereen je raar aankijkt. Heb nu een pomp, dus dat is inmiddels niet meer van toepassing, maar tijdens het zwemmen kijkt ook iedereen standaard naar mijn buik omdat ze het raar vinden dat dat infuus daar zit. Ook erg vervelend.
Maarja, ik laat het maar langs me glijden en trek er niks van aan al is het wel vervelend dat ik standaard nagestaard wordt tijdens het zwemmen. :o

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-18 22:48

Heb uvb therapie gehad.. scheelt wel iets. Maar plekjes bleven zichtbaar.
Elke dag gebruik ik bruiningscrèmes
Heb er een x 1 getest en toen was de kleur net te donker. := Was ik in 1 dag opeens heeeeel bruin.

Kan helaas door ziekte niet al te lang in de zon . Dan krijg ik bultjes en die jeuken best heftig. Ook met factor 50.
Laatst bijgewerkt door tylando op 01-03-18 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:49

tylando schreef:

Bij mij is dat echt mijn karakter denk ik... het kan me echt geen ruk schelen wat andere mensen vinden. Zeker als je goed om je heen kijkt... als je onzeker bent heb je altijd de neiging altijd naar alle "mooie" dingen van andere mensen te kijken en dan zie je de lelijke stukken niet meer. Maar iedereen... echt iedereen heeft lelijke dingen aan zijn of haar lichaam. (Of aan het karakter :') )

Heb mijn stipjes geprobeert op de foto te zetten... maar dat is in het kunstlicht nogal lastig. Zeker nu in de winter nu het niet echt zichtbaar zijn... maar voor het idee even een stukje arm.

Afbeelding

Sincere

Re: Schaam jij je voor je lichaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:55

Ik heb mij vreselijk geschaamd voor mijn striae. Diepe, brede paarse strepen over mijn heupen en benen.
Jaren lang waren ze zo opvallend zichtbaar dat ik niet in bikini durfde.
Gelukkig zijn ze nu (nu ik 23 ben) wit geworden. Daar ben ik zo ontzettend dankbaar voor dat ik mezelf verbied om me nog te schamen voor iets anders aan mijn lichaam.
Dat betekent natuurlijk niet dat ik mij niet ongemakkelijk voel over bepaalde dingen aan mijn lichaam.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 23:07

Door mijn prachtige kids, heb ik helaas een.tijgerprint van voor en.niet zo'n klein beetje ook..(buik)
Loop gewoon in bikini
En schaam me er niet voor..

What you see is what you get.

Mooier kan ik het niet maken.
Ik ben gezond en dat is wat voor mij telt.(ik weet hoe het anders ook kan )Als ik moet denken wat anderen van mij vinden .. pff daar heb ik een dag taak aan,
Doet het toch nooit goed..
Draag je wit moet het zwart..
Draag je zwart.. nee dan moet het toch wit

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 23:10

Yup. Ik ben 50 kilo afgevallen. Hangvel aan mijn buik, armen, dijen. Het had veel erger kunnen zijn, eigenlijk valt het best mee, maar ik vind het ontzettend vervelend. Ik ben nu mooi slank verder, maar hijs mijn lijf wel bijna elke dag in corrigerende toestanden omdat ik dat slappe vel niet wil voelen of zien.

Ik heb al 15 jaar geen badkleding meer gehad, en dat wil ik wel weer want ik hou van zwemmen, maar dat wordt dan dus een corrigerend badpak met een boardshort. En ik weet heel goed dat het nergens op slaat :=

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 23:13

black_kelpie schreef:
Yup. Ik ben 50 kilo afgevallen. Hangvel aan mijn buik, armen, dijen. Het had veel erger kunnen zijn, eigenlijk valt het best mee, maar ik vind het ontzettend vervelend. Ik ben nu mooi slank verder, maar hijs mijn lijf wel bijna elke dag in corrigerende toestanden omdat ik dat slappe vel niet wil voelen of zien.

Ik heb al 15 jaar geen badkleding meer gehad, en dat wil ik wel weer want ik hou van zwemmen, maar dat wordt dan dus een corrigerend badpak met een boardshort. En ik weet heel goed dat het nergens op slaat :=

Wauw waT goed!
Kunnen ze je daar niet mee helpen? (Evt operatie)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 23:16

Zelf ben ik altijd heel wit, schaamde ik me vroeger ook voor.
Maar het is zo zonde, je voelt je rot en eigenlijk is het niet belangrijk!
Ik hoop dat je jezelf eroverheen kunt zetten, gewoon doen, dan went het!

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 23:16

Soms wel ja. Waarom? ik voel mij enorm onzeker als iemand mijn rug of een deel ervan kan zien, gezien ik daar een groot litteken van 45cm heb. In zijn geheel schaam ik mij tegenover leeftijdsgenoten/vrienden, omdat ik nooit heb kunnen doen wat ik wou en hierdoor heel veel gemist heb van mijn jeugd in zijn geheel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 23:21

Ja. Heb best veel dingen die ik liever niet laat zien.

Ook een soort elfenoortje waardoor ik vrijwel nooit een staart in heb.
Exceem waarvan de oorzaak nog steeds niet bekend is (witte schilferige vlekken op schouders en nek/hals).
Eelterige handen door m'n werk.
Striae op m'n bovenbenen.
Ongelijke borsten.

Ik zwem nooit en stel het dragen van hempjes ivm de exceem in de zomer zo lang mogelijk uit...

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 23:23

missanita84 schreef:
Wauw waT goed!
Kunnen ze je daar niet mee helpen? (Evt operatie)

Vast wel, maar nodig is het niet. Ik heb er lichamelijk geen last van, dus een vergoeding zal er dan niet in zitten. Als mensen het niet weten en het gesprek komt op afvallen dan zien ze het ook pas als ik erop wijs. De littekens die met een huidcorrectie gepaard gaan zijn veel opvallender. Neemt niet weg dat ik me veel prettiger voel als ik weet dat het niet zichtbaar is.