Amandelen verwijderen, ja nee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Amandelen verwijderen, ja nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:19

Ik heb er spijt van, en zou het niet weer laten doen. Ze zijn er bij mij sinds 18 september uit, en heb sindsdien al terug 2 keer een keelontsteking gehad en grieperig geweest. Het heeft dus eigenlijk niet veel uitgemaakt

Anoniem

Re: Amandelen verwijderen, ja nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:37

Ik heb na ruim 1,5 jaar nog steeds mijn smaak niet volledig terug. Ik zou het nooit iemand aanraden.

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Amandelen verwijderen, ja nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:52

Ik heb de arts over geen van deze klachten/gevolgen gehoord. In hoeverre zijn jullie net die zeldzame pechvogels hierin, of komt het vaker voor?

Ik zit hier nu met regelmaat met een ontzettend smerige smaak in m'n mond, en ik weet van m'n ex dat de geur ook geen pretje kan zijn bij mij :') Dat in combinatie met al maanden half grieperig zijn en niet af kunnen komen van de neusspray zijn voor mij redenen om het te gaan doen. De neusspray kan mijn neus zodanig aantasten dat ik daarmee grotere problemen kan krijgen, en dat wil ik graag voor zijn :j

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Amandelen verwijderen, ja nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:55

Bij mij zijn ze er nu ruim een jaar uit. Het snurken is helaas terug gekomen, maar ik heb geen keelpijn meer gehad. Ik ben er in iedergeval blij mee, en zou het zo weer doen.

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:06

Tigress schreef:
Ik heb de arts over geen van deze klachten/gevolgen gehoord. In hoeverre zijn jullie net die zeldzame pechvogels hierin, of komt het vaker voor?

Ik zit hier nu met regelmaat met een ontzettend smerige smaak in m'n mond, en ik weet van m'n ex dat de geur ook geen pretje kan zijn bij mij :') Dat in combinatie met al maanden half grieperig zijn en niet af kunnen komen van de neusspray zijn voor mij redenen om het te gaan doen. De neusspray kan mijn neus zodanig aantasten dat ik daarmee grotere problemen kan krijgen, en dat wil ik graag voor zijn :j


Dokter had er bij mij ook niets over gezegd maar ja, ze gaan je niet bang maken dus dat gaan ze er ook niet bij vertellen vrees ik. Hou in je achterhoofd dat je nog altijd een klier weg haalt, klieren weg halen is nooit goed. Ik heb misschien geen bacteriële keelontstekingen meer maar wel virale, die kan je gewoon blijven krijgen. Neusspray is verslavend, dus dat kan op zich niets met je amandelen te maken hebben. Neusspray zelf is vaak een grotere boosdoener als je het te veel gebruikt, maar dat moet je dokter ook al verteld hebben. Je amandelen weghalen gaat dat probleem dus niet oplossen.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:10

Bij mij nu 5 jaar en ben er heel blij mee. Het deed wel echt mega veel zeer heb echt 2 weken afgezien. Met name snachts, eerst slapen en dan pijnstiller uitgewerkt, de eerste slokken water die je dan terug drinkt, niet normaal hoe veel pijn dat deed. En geeuwen! Naja het was ook goor want er zitten korsten op en die komen dan los na een tijd.

Ik was echt elk weekend dat ik naar een feestje ging ziek. Moest niet proberen eens wat minder te slapen want bam ziek. Dit heb ik nu veel minder! Soms nog wel als ik echt extreem vermoeid ben maar veeeel minder dan toen. Ik had toen ook een topic geopend even zoeken!

edit: [MWS] Amandelen knippen, morgen is het zover!

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:18

Hier ook een goede ervaring, tuurlijk is het na de operatie niet prettig. Maar ik was echt zo vaak ziek met keelonsteking en flinke koorts. Kan mij niet heugen dat ik na de operatie nog zo ziek ben geweest.

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:25

k_m schreef:
Bij mij nu 5 jaar en ben er heel blij mee. Het deed wel echt mega veel zeer heb echt 2 weken afgezien. Met name snachts, eerst slapen en dan pijnstiller uitgewerkt, de eerste slokken water die je dan terug drinkt, niet normaal hoe veel pijn dat deed. En geeuwen! Naja het was ook goor want er zitten korsten op en die komen dan los na een tijd.

Ik was echt elk weekend dat ik naar een feestje ging ziek. Moest niet proberen eens wat minder te slapen want bam ziek. Dit heb ik nu veel minder! Soms nog wel als ik echt extreem vermoeid ben maar veeeel minder dan toen. Ik had toen ook een topic geopend even zoeken!

edit: [MWS] Amandelen knippen, morgen is het zover!


Dat had ik dus ook, even te weinig slaap en ik had het zitten. Maar dat is dus helaas niet echt verbeterd bij mij.

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:39

CalipsoLover schreef:
Tigress schreef:
Ik heb de arts over geen van deze klachten/gevolgen gehoord. In hoeverre zijn jullie net die zeldzame pechvogels hierin, of komt het vaker voor?

Ik zit hier nu met regelmaat met een ontzettend smerige smaak in m'n mond, en ik weet van m'n ex dat de geur ook geen pretje kan zijn bij mij :') Dat in combinatie met al maanden half grieperig zijn en niet af kunnen komen van de neusspray zijn voor mij redenen om het te gaan doen. De neusspray kan mijn neus zodanig aantasten dat ik daarmee grotere problemen kan krijgen, en dat wil ik graag voor zijn :j


Dokter had er bij mij ook niets over gezegd maar ja, ze gaan je niet bang maken dus dat gaan ze er ook niet bij vertellen vrees ik. Hou in je achterhoofd dat je nog altijd een klier weg haalt, klieren weg halen is nooit goed. Ik heb misschien geen bacteriële keelontstekingen meer maar wel virale, die kan je gewoon blijven krijgen. Neusspray is verslavend, dus dat kan op zich niets met je amandelen te maken hebben. Neusspray zelf is vaak een grotere boosdoener als je het te veel gebruikt, maar dat moet je dokter ook al verteld hebben. Je amandelen weghalen gaat dat probleem dus niet oplossen.

Mijn amandelen spelen ook niet op door de neusspray, maar andersom kan wel. Door de vergrote amandelen zit er al meer druk, en dat in combinatie met opgezwollen slijmvliezen kan er voor zorgen dat ik er niet van af kan komen. Ik blijf namelijk het drukkende/benauwde gevoel houden, en daardoor wil ik de neusspray (zodat ik in ieder geval iets van de benauwdheid weg kan halen). De arts zag zeker het verband wel zitten tussen die twee, en gaf aan dat het verwijderen bij kan dragen aan het afkicken. Ze heeft vaker mensen gehoord over dat ze fijner adem konden halen door de neus na het verwijderen van de amandelen. Dat is iets wat ik al jaren niet meer kan, ondanks mijn stoppogingen. Plus dat ze dus ook meteen mijn neusamandelen gaan bekijken, misschien zit daar ook iets mis :j

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Amandelen verwijderen, ja nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:36

Oke zo, nee dat wist ik niet. Ja het is je eigen keuze, maar weet wel dat er bepaalde risico’s bij komen kijken. Ik heb ook lang getwijfeld.

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:37

Ik ga zeker nog even verder contact er over hebben met ze nu ik dit weet! Ze zijn nu meer erg vervelend dan pijnlijk, en het zou natuurlijk naar zijn als ik er slechter uit kom na zo'n ingreep :j

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Amandelen verwijderen, ja nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:42

Ik vond het verschrikkelijk maar het scheelt zoveel! Ik was gemiddeld 13x per jaar goed ziek keel pijn enz en nu 2-3 maximaal! En herstel ik ook sneller!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:43

Ik ben nog nauwelijks ziek, zijn er nu 2 jaar uit. Heb zo’n 200 euro bespaard op Strepsils inmiddels _O-

Nu net griep gehad, alles deed pijn behalve die keel 8-)

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:47

Ik heb ze vorig jaar ook eruit laten halen. Na 22 jaar echt pijn aan mn keel bijna elke maand is dit zoooo een opluchting!

Vorige week voor de eerste keer "keelpijn" gehad. Nu snap ik waarom niemand mij begreep, die mensen hebben amper pijn :+

Qua afweer systeem ben ik net minder ziek. Ook ik bespaar een heleboel dokter kosten en heb 20x meer energie zonder die dingen. Ook slaap ik beter en snurk ik niet meer. Die van mij hebben ze overigens opgestuurd om na te kijken of er toch niet meer aan de hand was ( gelukkig niet).

De pijn was wel heel heftig. Dacht na 2 weken wel te kunnen werken maar dit zijn 2 mnden geworden. Heb Tramadol gekregen zodat ik kon slapen, verder hielp niets. Praten kon ik niet, eten nietz drinken een beetje. Weer niet of het bij iedereen zo heftig is, ik ben misschien een uotzondering? En toch zou ik het meteen opnieuw doen moesten die dingen terug groeien!

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 23:09

Joliieeenn schreef:
Vorige week voor de eerste keer "keelpijn" gehad. Nu snap ik waarom niemand mij begreep, die mensen hebben amper pijn :+


:') :') :')

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Het is de waarheid :') Ik heb de afgelopen 3 jaar nooit meer keelpijn gehad. Daar buitenom ook niet meer ziek geweest, op een voedselvergiftiging na afgelopen kerst :P
En normaal werd ik ook echt willekeurig ziek, en nu loop ik wat meer mee met de rest als de weerstand wat lager is :+

Nu een lagere weerstand, dat merk ik doordat mijn verstandskies wat zeurt. Verder merk ik er niets van... Was ik er maar jaren eerder achter gekomen :')

Anoniem

Re: Amandelen verwijderen, ja nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 23:14

Ik heb een weekje morfine geslikt maar daarna was de pijn gewoon foetsie :D

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Amandelen verwijderen, ja nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 00:35

Oh wat word ik jaloers van deze verhalen |o
Bij mij was het herstel ook echt alles behalve prettig. Ik bleek allergisch te zijn aan zowel narcose als morfine. Na de eerste morfine pijnstiller in shock geraakt en 2 dagen op de intensive care gelegen. Uiteindelijk toen ze gingen kijken of ik naar huis mocht alles onder gekotst door allergie aan narcose :evaw: tenslotte kon ik ook nooit langer dan 1 uur wakker blijven door die allergie. Uiteindelijk ook wel een dikke 3 weken à maand geduurd voor ik terug naar school kon, zeker ruim 2 maanden voor de pijn volledig weg was maar had niet veel later al terug een virale keelontsteking. Mijn keel is ook altijd blijven rood zien, nu intussen bijna een half jaar later is het onderaan nog steeds niet genezen...

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Amandelen verwijderen, ja nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 01:40

Ik was 33 geloof ik en had grote operaties gehad, maar deze kleine ingreep vond ik echt vreselijk. Nacht in zkh geweest, maar na een dag of 2 ging het al veel beter.

Ik had echt heel veel keelontstekingen en die heb ik op die manier niet meer. Ben ondanks slechte weerstand op papier, echt weinig ziek. Beetje last van de keel, maar anders.

Mn stem is wel verandert en ben hem snel kwijt na avondje kletsen of meezingen.

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:37

Nou, ze zijn er uit hoor! Het doet pijn natuurlijk, maar het gaat al stukken beter dan gisteren.
Ik mocht dezelfde dag al naar huis toe. Voor de operatie was ik 37.5, na de operatie 38.4, en 4 uur daarna weer 37.7. Ik had wel veel slijmvorming, en keek erg uit naar de medicatie die ik om 22.30 mocht innemen (3x daags mag ik 1000 mg paracetamol, 1x daags een 24 uur durende pijnstilling, en vanaf 2 maart komt daar de diclofenac zetpil bij). De nacht goed door gekomen, en vandaag geen slijmvorming meer. Geen koorts, geen misselijkheid, geen nabloedingen, eigenlijk heel goed dus! :D
Ze waren voor mijn doen weer terug naar normaal formaat, dus ik was even bang dat ze te klein waren om te opereren. Bleken ze alsnog joekels te zijn en ze zaten vol met amandelsteentjes. Goed dus dat ze er uit zijn :j

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Amandelen verwijderen, ja nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:50

Fijn dat het zo goed verloopt voor je, veel beterschap!