ik kreeg fysiotherapie en moest diverse oefeningen doen.
Nu is het helaas niet verbeterd en de pijn wordt steeds erger. Inmiddels kan ik mijn kleinste niet meer tillen (16 maanden) werken gaat met heel veel pijn en lig hele dagen op de bank. Vreselijk.
inmiddels was ik doorgestuurd naar de plastisch chirurg maar kon ik pas 4 april terecht en de operatie zou in het najaar plaatsvinden.
Tot vanmorgen de verzekering heeft gezocht of het niet eerder kon en ik kan morgen al terecht

echt superblij mee maar ook onwijs zenuwachtig. mocht hij beslissen te gaan opereren zou deze over een week of 10/11 zijn ( buikwandcorrectie met buikspieren aan elkaar naaien)
heeft er iemand ervaring met de operatie? en hoe is het resultaat
wat is een diastase:
Een diastase is het uitwijken van de rechte buikspieren. Bovenop de buik liggen de rechte buikspieren, die met elkaar verbonden zijn via een bindweefsel-peesplaat. Deze peesplaat loopt vanaf de onderkant van je borstbeen tot aan je schaambot en is onder normale omstandigheden ongeveer 1 cm breed.
Door alle zwangerschapshormonen wordt het bindweefsel tussen je buikspieren soepeler. In combinatie met de druk van je groeiende buik, kunnen de buikspieren tot wel 2,5 cm uit elkaar wijken. Op deze manier krijgt het wondertje in je buik alle ruimte om goed te groeien.
Na de bevalling schuiven de spieren meestal netjes terug. Helaas is dit bij mij niet het geval en heb ik een "gat" tussen mijn buikspieren.