Back on track voor de mens

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:33

Ik ben zelf erg blij met de producten van Back on Track. Ze verminderen spierpijn en stijve spieren. Groot voordeel vind ik dat de producten wel warm zijn maar dat je niet gaat zweten. Ik heb een lange broek, coltrui, nekwarmer, sokken, matrasoplegger en handschoenen.

zelmago4it

Berichten: 410
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 16:15

xSCWx schreef:
zelmago4it schreef:
Ik heb zelf een coltrui van bot. Ik heb m voor tegen de kou, maar merk er echt 0 verschil mee. Het is verder wel een lekkere trui, en blijft ook heel mooi, maar is niet warmer dan andere truien.

Het is volgens mij ook niet de bedoeling dat het warmte geeft, het kaatst alleen je eigen lichaamswarmte terug als infrarood.


En die infrarood zorgt juist ook weer voor warmte..

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 16:36

Anoniem schreef:
kirri schreef:
Ik heb de enkel beschermer en man wat ben ik er blij mee, waar ik voorheen altijd een dikke enkel kreeg na even lopen en pijn. Voel ik nu dus helemaal niks!



Past je schoen nog wel normaal ?met die beschermer erbij?


Ja hoor gaat prima :D

https://www.bol.com/nl/p/back-on-track- ... 024560937/ deze en dan heb ik maatje S

Macs

Berichten: 7642
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Back on track voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 16:40

Ik heb de coltrui en ga nooit meer voor BOT. Veel reacties gelezen dat BOT na een jaar zn werk wel heeft gedaan. Mijn trui heb ik zo'n 10x gewassen en doet niks meer. Dit is een bekend probleem. In het begin was ik er heel blij mee.
Zou kijken naar andere merken. Volgens mij heeft fedimax ook mensenproducten maar dan moet je wel uit Duitsland bestellen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27979
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 16:46

Macs schreef:
Zou kijken naar andere merken. Volgens mij heeft fedimax ook mensenproducten maar dan moet je wel uit Duitsland bestellen.


Volgens mij hebben die juist alleen maar paardendingen. Ik heb voor mijn aankoop nog rondgekeken of er vergelijkbare producten waren (in mijn geval de handschoenen) maar kon alleen de BOT vinden. Er lijkt nog weinig concurrentie in deze markt te zijn.

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Re: Back on track voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 17:02

Ik heb meerdere producten van back on track al een paar jaar. De sokken, de coltrui, de fleecedeken en het topmatras.

Sokken vind ik het minst werken. Maar merk bij de rest veel verschil. Ik heb een zwakke rug en vaak spierpijn van het verkeerd zitten.
Heb een stuk minder klachten. Merk ook dat mijn osteopaat een stuk minder vindt.

Maar is heel persoonlijk een vriendin van mij heeft het namelijk wel eens geleend en merkte totaal geen verschil.

Anoniem

Re: Back on track voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 17:33

T is voor mij niet voor warmte maar echt verlichting van blessures/ beschadiging..

Erres

Berichten: 331
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Back on track voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:04

Ik volg dit topic omdat ik het ook evt wil bestellen.
Maar het maakt het niet makkelijker. De ervaringen zijn zo verschillend (werkt wel/werkt niet)
:)

Janneke2

Berichten: 22774
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:36

Anoniem schreef:
T is voor mij niet voor warmte maar echt verlichting van blessures/ beschadiging..

...hangt er ook van af.

Bij het herstel van een blessure kan goede doorbloeding beslist helpen. Maar op het moment dat je lichaam zelf al maatregelen in die richting neemt (dus ontsteking) heb je er weinig behoefte aan.

Staat de pijn van de ontsteking voorop, wil je liever koelen, pepermuntolie smeren, etc etc.

Anoniem

Re: Back on track voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:41

Hier slijtage rug en enkel.
En de rug kan ook steun gebruiken..

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Back on track voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:44

Ik heb een nekbeschermer voor mijn whiplash, veel hoofdpijn en last van mijn spieren in mijn nek en merk dat hij echt verlichting geeft en helpt.
Heb ook sokken maar die doen 0 komma 0..
Deken voor op de bank heb ik ook, die is heerlijk warm.
De Amanda muts heb ik ook, die is mega warm!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:40

Ik vraag me af hoe laag je de rugbeschermer kan dragen.
Mijn pijn zit net bij m’n si gewricht dus net boven m’n billen/ stuitje..

Evelienepien

Berichten: 3306
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:49

Ik gebruik voor mezelf van infratex zooltjes in schoenen, een hand/duimbrace en elleboogbrace(die ook heel fijn om mn kuiten past!). Bij mij werkt dat op die gebieden.
Verder gebruik ik in bed 2 onderlappen van fedimax (voor paard) , 1 standaard voor nek, ander afhankelijk van ....en lig standaard op fedimax rugdeken.
Van bot heb ik sokken maar merk daar niets van. Voor rug heb ik gewone rugband, die gewoon verstevigd.
Heb fybro dus regelmatig her en der overspannen spieren cq pijnen en merk met deze maatregelen dat ik minder lange pijnen heb.

janneke584

Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:05

Anoniem schreef:
Ik vraag me af hoe laag je de rugbeschermer kan dragen.
Mijn pijn zit net bij m’n si gewricht dus net boven m’n billen/ stuitje..


Ik heb de brede rugbeschermer. Als ik lang moet staan heb ik altijd erg last van mn onderrug erg laag. Dan doe ik hem gewoon heel laag om. Broek erover met riem en de rugbeschermer blijft prima zitten. Verder haal ik het 'lapje' keramisch textile uit de beschermer en die stop ik gewoon onder mn broekband. Ik merk echt wel verschil met het wel en niet gebruiken

Anoniem

Re: Back on track voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:07

Dat las ik ergens anders ook, dat iemand dat lapje er dan uithaalt.
Hoe ziet dat eruit? ( mag ook per pb).
T is toch weer even een uitgave dus wil wel vrij zeker zijn dat t iets voor me is.

janneke584

Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:09

Anoniem schreef:
Dat las ik ergens anders ook, dat iemand dat lapje er dan uithaalt.
Hoe ziet dat eruit? ( mag ook per pb).
T is toch weer even een uitgave dus wil wel vrij zeker zijn dat t iets voor me is.


Eigenlijk gewoon een zwart lapje van ongeveer 25 bij 15cm ofzo.
Als je in de buurt woont zou je die van mij een keer kunnen proberen

Anoniem

Re: Back on track voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:11

Woon niet in jouw buurt nee.
Maar als het gewoon een soort lapje is dan kan je dat dus overal wel tussen frummelen qua kleding lijkt me..
Zelfs snachts nog wel als t moet

janneke584

Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Re: Back on track voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:08

Ja, dat lapje kan je overal tussen stoppen. Ik heb hem ook regelmatig onder mn bh bandje op mn rug. En die band is gewoon lekker extra voor de stevigheid als ik lang moet staan

Anoniem

Re: Back on track voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:13

Kan je die band ook met bv paardrijden omdoen?

janneke584

Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:40

Anoniem schreef:
Kan je die band ook met bv paardrijden omdoen?


Ja hoor, Dat kan best. Maar als je hem zo laag doet, moet je wel een riem om je broek doen, zodat hij niet omhoog kan schuiven. In ieder geval bij mij (brede heupen, smalle taille)

black_kelpie

Berichten: 7828
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:51

kimmysan schreef:
Ik heb de sokken enige tijd geleden aangeschaft. Merkte echt totaal geen verschil helaas :(

Die heb ik ook. Deden niks en de boord was ook heel snel uitgelubberd. Duur geintje }:0

Anoniem

Re: Back on track voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:13

Die twijfelde ik nog even aan ivm belachelijk koude voeten maar daar lees ik idd vaker van dat mensen er niet zo blij mee zijn

Janneke2

Berichten: 22774
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Back on track voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:42

Als je voeten aanvoelen als ijs kan BoT ook weinig.
Dan geb je meer aan chaps, een muts op je hoofd etc. zodat je lichaam minder hoeft te beknibbelen op de voeten.

Anoniem

Re: Back on track voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:43

Dat doe ik allemaal echt wel, niks helpt maa totaal off-topic verder.

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 11:04

Vraagje... Ik heb mijn BOT nekkraag per ongeluk gewassen op 90 graden... Zou het nu nog werken?