Ik Pas: 30 of 40 dagen geen alcohol

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ik Pas: 30 of 40 dagen geen alcohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:37

Ik drink misschien 10 glaasjes in een jaar dus geen probleem. Ben ook altijd bob.
Maar als je een maand nog niet vol kunt houden vind ik dat toch wel schrikbarend eigenlijk.

Shadow0

Berichten: 43516
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ik Pas: 30 of 40 dagen geen alcohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:56

Ik vind niet echt dat 30 dagen niet zonder willen niet meteen een probleem is. Van een aantal dingen die ik met plezier doe of waar ik van geniet zou ik het best een gemis vinden om dat 30 dagen niet te doen. 30 dagen geen thee, 30 dagen geen paardrijden, 30 dagen geen boeken lezen... Heb ik nou een theeprobleem, een paardrijprobleem of een boekenprobleem? Dat lijkt me niet het uitgangspunt.

Je er af en toe van bewust zijn wanneer je het doet omdat je er echt van geniet, en wanneer je het alleen maar doet uit gewoonte is niet verkeerd. Maar als je tot de conclusie komt dat je ergens echt erg van geniet en het dus graag zo wilt houden lijkt me dat ook prima.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:27

bruintje123 schreef:
Ik drink misschien 10 glaasjes in een jaar dus geen probleem. Ben ook altijd bob.
Maar als je een maand nog niet vol kunt houden vind ik dat toch wel schrikbarend eigenlijk.


Maar waarom is dat toch zo schrikbarend?
Ik neem me ook wel eens voor 30 dagen geen chocola te eten, dat lukt ook niet altijd. Is dat net zo schrikbarend?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:32

Omdat het een drug is, daarom. Alleen een geaccepteerde.
En dat blijkt ook wel dat het een drug is omdat mensen anders hun avondje uit niet gezellig vinden.
Dat heb je met chocolade niet :D

Anoniem

Re: Ik Pas: 30 of 40 dagen geen alcohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:34

Ik vind chocolade en alcohol nou niet echt een vergelijking :')

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:34

Shadow0 schreef:
Ik vind niet echt dat 30 dagen niet zonder willen niet meteen een probleem is. Van een aantal dingen die ik met plezier doe of waar ik van geniet zou ik het best een gemis vinden om dat 30 dagen niet te doen. 30 dagen geen thee, 30 dagen geen paardrijden, 30 dagen geen boeken lezen... Heb ik nou een theeprobleem, een paardrijprobleem of een boekenprobleem? Dat lijkt me niet het uitgangspunt.

Je er af en toe van bewust zijn wanneer je het doet omdat je er echt van geniet, en wanneer je het alleen maar doet uit gewoonte is niet verkeerd. Maar als je tot de conclusie komt dat je ergens echt erg van geniet en het dus graag zo wilt houden lijkt me dat ook prima.


Ik vrees dat ik dan ook alle problemen heb die Shadow hier opnoemt inclusief een chocoladeprobleem :oo

Uiteindelijk gaat het om bewustwording inderdaad. En, doe je het uit gewoonte, geniet je echt van je glaasje wijn of kun je eigenlijk stiekem niet zonder?
Voor de mensen die eigenlijk niet zonder kunnen zouden de 30 dagen een eye-opener kunnen zijn: maar.... zouden deze mensen ook gaan deelnemen aan een dergelijke challenge? Ik denk het niet.

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:37

Ik drink vrij weinig dus zou voor mij geen uitdaging zijn. Vind het niet zo lekker dus pak liever spa rood of cola. En vind het ideaal dat ik dan gewoon lekker met de auto naar huis kan ipv op de fiets haha.

Een rosébiertje of radler in de zomer op een terrasje vind ik overigens wel genieten.
En als je risotto maakt hoort er witte wijn in, anders smaakt het niet zo lekker. :Y) .
Laatst bijgewerkt door Josien_ op 26-02-18 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:38

Ik vond het echt wel een opgave tijdens mijn zwangerschap. Niet om de alcohol maar ik drink gewoon graag een wijntje zo nu en dan en Faber is lang zo lekker niet.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:38

Wat een onzin. Ik weet heel goed wat alcohol met je kan doen. Maar vind het een beetje overtrokken om te stellen dat ik een probleem heb gewoon omdat ik een biertje op z'n tijd reuze lekker vind

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ik Pas: 30 of 40 dagen geen alcohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:40

Op zijn tijd vind ik een jillz of zoiets ook lekker.
Zo bij de bbq of zo. Kan dan ook weer maanden zonder om dan de six pack in 2 weken op te hebben.
Maar als het erbij moet horen omdat het anders niet gezellig is of zo, ja dan klopt er ergens toch iets niet.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:41

Die 40 dagen heb ik al lang gehaald. Ben er al dik 15 jaar vanaf. Vooral met stappen dronk ik veel en ik kon met een cola in de hand net zoveel lol hebben dus er mee gestopt. En nooit een druppel.meer aangeraakt. Ik doe dua mee

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:43

Ik vind het een goed iniatief!

Op dit moment niet nodig voor mij. Alcoholgebruik is te verwaarlozen, als ik 1 keer in de maand wat glaasjes drink is het veel, maar ik heb wel andere tijden gekend :Y)

Eind 2016 heb ik een periode gehad waarin ik teveel dronk, eigenlijk zoop, elk weekend. Achteraf zat ik gewoon niet lekker in Mn vel en reageerde ik het zo af/dronk het weg en eind december rond de kerstdagen realiseerde ik me dat ik in heel december nog geen dag níet had gedronken := lichamelijk voelde ik dat echt wel. Jeetje wat was ik moe en futloos!

Januari 2017 besloten de hele maand niet te drinken en dat is gelukt. Zonder veel moeite trouwens omdat ik het heel bewust deed!! Ik voelde me super na die maand. Had weer energie, kon normaal Mn bed uit komen. Dus ja even zon maand stoppen ben ik echt wel voor!!

Ik heb sinds die tijd tot nu ook niet meer buitensporig gedronken. Het hele jaar eigenlijk niet. Ben me echt bewust geworden van drinken om de verkeerde redenen. Nu vind ik af en toe een glaasje nog steeds lekker hoor. En een teveel ook echt wel :+ Maar neem het niet te lichtzinnig, je kunt jezelf echt slopen door teveel te drinken.

Succes aan iedereen die mee doet! *\o/*

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:45

Achaiah schreef:
Ik vind het een goed iniatief!

Op dit moment niet nodig voor mij. Alcoholgebruik is te verwaarlozen, als ik 1 keer in de maand wat glaasjes drink is het veel, maar ik heb wel andere tijden gekend :Y)

Eind 2016 heb ik een periode gehad waarin ik teveel dronk, eigenlijk zoop, elk weekend. Achteraf zat ik gewoon niet lekker in Mn vel en reageerde ik het zo af/dronk het weg en eind december rond de kerstdagen realiseerde ik me dat ik in heel december nog geen dag níet had gedronken := lichamelijk voelde ik dat echt wel. Jeetje wat was ik moe en futloos!

Januari 2017 besloten de hele maand niet te drinken en dat is gelukt. Zonder veel moeite trouwens omdat ik het heel bewust deed!! Ik voelde me super na die maand. Had weer energie, kon normaal Mn bed uit komen. Dus ja even zon maand stoppen ben ik echt wel voor!!

Ik heb sinds die tijd tot nu ook niet meer buitensporig gedronken. Het hele jaar eigenlijk niet. Ben me echt bewust geworden van drinken om de verkeerde redenen. Nu vind ik af en toe een glaasje nog steeds lekker hoor. En een teveel ook echt wel :+ Maar neem het niet te lichtzinnig, je kunt jezelf echt slopen door teveel te drinken.

Succes aan iedereen die mee doet! *\o/*


+:)+ +:)+
Top van je!

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:48

Gelukkig zit daartussenin nog een wereld van verschil.
Ik drink niet dagelijks. Wel wekelijks. Niets drinken in de kroeg of op het terras vind ik ongezellig en zou maken dat ik op den duur wordt gevraagd plaats te maken voor een betalende klant. Ik geef dan liever 3,50 uit voor een goed biertje dat me echt smaakt dan 2,50 voor fris of thee. En in een alcoholvrije periode stelt mij dat voor een dilemma. Soms zwicht ik dan. Dus houdt ik de 30 dagen niet vol of heb ik het er moeilijk mee. Maar dat betekent echt niet dat ik een drankprobleem heb.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:48

Suzanne F. schreef:
Oh dat is hier totaal geen probleem. 40 dagen zonder koffie zou ik problematischer vinden. Dat is echt mijn start van de dag.

Daar zou ik ook een probleem mee hebben :o
Ik doe niet mee aan 30 of 40 dagen geen alcohol.Ik vind het wel lekker,maar drink eigenlijk alleen bij bijzondere gelegen heden.Dus wel vaker gewoon weken niet.Nu drinken er in onze vrienden kring eigenlijk weinig mensen alcohol dus dat scheelt denk ik.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ik Pas: 30 of 40 dagen geen alcohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:50

als je cola drinkt ben je ook een betalende klant hoor :) En als je zonder alcohol het niet gezellig kan hebben klopt er echt iets niet. Dat is nu inderdaad wat alcohol doet.

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:51

Qerty schreef:
Gelukkig zit daartussenin nog een wereld van verschil.
Ik drink niet dagelijks. Wel wekelijks. Niets drinken in de kroeg of op het terras vind ik ongezellig en zou maken dat ik op den duur wordt gevraagd plaats te maken voor een betalende klant. Ik geef dan liever 3,50 uit voor een goed biertje dat me echt smaakt dan 2,50 voor fris of thee. En in een alcoholvrije periode stelt mij dat voor een dilemma. Soms zwicht ik dan. Dus houdt ik de 30 dagen niet vol of heb ik het er moeilijk mee. Maar dat betekent echt niet dat ik een drankprobleem heb.


Dat zeg ik ook niet he :) of je een probleem hebt beslis je zelf. Ik vond het op dat moment wel een probleem en mezelf op die manier een “ultimatum” stellen heeft geholpen. Dat betekent niet dat iedereen die eens een glaasje drinkt dat moet doen.. Maar voor mensen die moeite hebben met maat houden vind ik het een goed idee. Bewustwording.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:52

Qerty schreef:
Gelukkig zit daartussenin nog een wereld van verschil.
Niets drinken in de kroeg of op het terras vind ik ongezellig en zou maken dat ik op den duur wordt gevraagd plaats te maken voor een betalende klant. Ik geef dan liever 3,50 uit voor een goed biertje dat me echt smaakt dan 2,50 voor fris of thee. .

Wat is er ongezellig aan ice thee of cola ?Blijf me verbazen dat mensen zeggen dat geen alcohol ongezellig is.Ik kan het heel gezellig hebben met een colatje of een chocomelk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:54

bruintje123 schreef:
als je cola drinkt ben je ook een betalende klant hoor :) En als je zonder alcohol het niet gezellig kan hebben klopt er echt iets niet. Dat is nu inderdaad wat alcohol doet.

Dat ben ik wel met je eens.
Het andere is, ik werd soms helemaal gestoord van mn vrienden die afgelopen jaar best heel dronken waren, ik ging echt twijfelen waarom je nou perse zoveel moet drinken om aangeschoten of dronken te zijn. Totdat ik afgelopen vrijdag weer een paar biertjes dronk en ik moet zeggen, dat voelde stiekem toch onwijs fijn. Niet dat ik het goed praat, maar ik snap het wel weer een beetje.
Wel vond mn lijf de 6 biertjes niet zo leuk, dus ergens had ik er ook weer spijt van :') Dus volgende keer gewoon niet drinken.

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:56

beatje schreef:
Qerty schreef:
Gelukkig zit daartussenin nog een wereld van verschil.
Niets drinken in de kroeg of op het terras vind ik ongezellig en zou maken dat ik op den duur wordt gevraagd plaats te maken voor een betalende klant. Ik geef dan liever 3,50 uit voor een goed biertje dat me echt smaakt dan 2,50 voor fris of thee. .

Wat is er ongezellig aan ice thee of cola ?Blijf me verbazen dat mensen zeggen dat geen alcohol ongezellig is.Ik kan het heel gezellig hebben met een colatje of een chocomelk


Dat vraag ik me ook altijd af ja :Y) .

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:57

Ja je word wat vrijer, ik denk dat iedereen dat wel ervaart. Daarom is het ook een drug. En dat gevoel vinden veel mensen fijn.
Daarom zeg ik ook als het echt niet zonder kan klopt het niet.
Maar als je de ene keer drinkt zoals jij nu gedaan hebt, maar de volgende keer zonder moeite ook weer niet, dan is er natuurlijk niets aan de hand.
Maar echt de mensen die zeggen zonder alcohol vind ik er niets aan... -O-

Joolien schreef:
Dat ben ik wel met je eens.
Het andere is, ik werd soms helemaal gestoord van mn vrienden die afgelopen jaar best heel dronken waren, ik ging echt twijfelen waarom je nou perse zoveel moet drinken om aangeschoten of dronken te zijn. Totdat ik afgelopen vrijdag weer een paar biertjes dronk en ik moet zeggen, dat voelde stiekem toch onwijs fijn. Niet dat ik het goed praat, maar ik snap het wel weer een beetje.
Wel vond mn lijf de 6 biertjes niet zo leuk, dus ergens had ik er ook weer spijt van :') Dus volgende keer gewoon niet drinken.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 26-02-18 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:57

Met drinken bedoel ik iets naar binnen sippen wat vloeibaar is. Dus met niet drinken bedoel ik geen drankje bestellen. Frisdrank drink ik niet en voor (heet of koud) water vind ik het gewoon een beetje zonde van mijn geld en geef ik het liever uit aan iets waar ik echt van geniet.

En Achaiah, het was bruintje die stelde dat je een probleem hebt als je 30 dagen niet vol kan houden.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Ik Pas: 30 of 40 dagen geen alcohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:59

En ik heb nergens gesteld dat ik het niet gezellig heb zonder drank, dus wat dat betreft hoeven jullie je geen zorgen te maken.
Ik vind gewoon dat er nogal overtrokken gereageerd word door mensen die zeggen zelf amper te drinken en dan direct stellen dat je een probleem hebt als je liever een biertje dan een cola drinkt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:04

Eerlijk gezegd vind ik het ook verontrustend als je het geen 30 dagen KAN volhouden. :) Dat je liever een biertje dan een cola drinkt is an sich geen probleem maar echt geen maand zonder kunnen.. Tsja, dat vind ik dan weer wat anders. :)
Maar ik zie als nuchtere elke keer als ik uit ga hoe weinig mensen die beweren hun grenzen te kennen, dat ook daadwerkelijk doen. Ik denk dat alcohol een zwaar onderschat iets is. :)
En daar mag men van vinden wat men wil. En degene die mij ongezellig noemt omdat ik geen alcohol drink die mag van mij in de dichtsbijzijnde boom klimmen. :) Daar heb ik echt helemaal niks mee (en ja, dan geef ik ze met alle liefde gelijk en wórd ik ongezellig. )

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Ik Pas: 30 of 40 dagen geen alcohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:05

oh zal ik meedoen :') ik drink nooit alcohol hooguit 1x per jaar een glaasje whaha