Hoe blijven jullie warm op wedstrijd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe blijven jullie warm op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:52

Ik zat te twijfelen of dit topic bij WD-V of MWS moest. Verplaatsen mag altijd :)

Hoi Bokkers!
Met het koudere weer op komst vroeg ik mij af hoe jullie je kleden op wedstrijd. Want op een gegeven moment ga je toch de wedstrijdring in zonder dikke winterjas :D
Misschien dat we van elkaar tips krijgen over hoe je je het beste kan kleden :)

Ik heb onder mijn rijjasje een thermoshirt, shirt (en als het past nog eentje of een dunnere trui) en onder mijn rijbroek een thermolegging.
Als sokken gebruik ik skisokken, en om mijn outfit af te maken draag ik gewome rijhandschoentjes. (Brr, koude vingers :) Maar voor die paar keer.. )

Voordat ik de ring in ga heb ik mijn winterpaardenjas aan, en als het echt frisjes is een oorwarmer om :)

Hoe kleden jullie je? :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-02-18 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Hoe blijven jullie warm op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:53

Ik had altijd nog zo'n dikke joggingbroek over m'n rijbroek aan, die ik dan op het moment dat ik opstapte uit deed. Sowieso wel fijn om je rijbroek schoon te houden en ook nog eens lekker warm.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:54

Laagjes, laagjes en nog meer laagjes :P

Badeendje

Re: Hoe blijven jullie warm op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:55

Ik had het vanochtend eigenlijk helemaal niet koud, omdat het indoor dressuur was. Ik had wel een craft thermoshirt met lange mouwen onder m'n shirt.

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:56

Thermosshirt en legging er onderaan, met losrijden nog een jas aan. Daar red ik het prima mee. Meestal heb ik tijdens het rijden warm genoeg en tijdens de proef heb ik het niet door als het te warm of koud is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:57

Op het paard is het toch niet koud meer? Ik stap los met jas en rij daarna gewoon in een dun vestje dus niet dikker dan een wedstrijdjasje. En nu heb je indoordressuur. Ik rij gewoon in de buitenbaan :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:57

Ik rijd in met een jas en daarna gewoon jas uit. Heb het eigenlijk nog nooit koud gehad. Na de proef jas weer aan. Ik werk eigenlijk niet met laagjes en heb zelfs vaak een shirt met korte mouwen aan in de winter :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:01

Yvank_ schreef:
Op het paard is het toch niet koud meer? Ik stap los met jas en rij daarna gewoon in een dun vestje dus niet dikker dan een wedstrijdjasje. En nu heb je indoordressuur. Ik rij gewoon in de buitenbaan :D

Eventjes niet aan gedacht nee... Whoops! Ik zit achterop de menwagen, en dat is ook in wedstrijdoutfit ;)
Al had ik het ohz vroeger ook wel eens goed koud :)

Thermokleding blijft toch populair :D