Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JoT schreef:Geen normale gang van zaken. Heel snel terug naar die tandarts en anders kijken of een andere tandarts wil helpen. Ik snap de reden ook niet zo. Een chirurg stopt toch ook niet halverwege een operatie 'want de tijd is op'.
Sterkte voor je broer, wat zal die een pijn hebben...
Flip schreef:Een wortelkanaalbehandeling kan prima in meerdere afspraken gedaan worden. Sterker nog,een wortelkanaalbehandeling wordt zelden in een keer begonnen en afgemaakt. Als dit de eerste keer was dat hij voor die kies bij de tandarts was is het dus standaard dat hij met een tijdelijke vulling in die kies naar huis is gestuurd. Als het de tweede afspraak was en het blijkt moeilijker dan gedacht is het logisch dat de tandarts liever een nieuwe afspraak maakt om de behandeling goed te volbrengen ipv te haasten en misschien wel een fout te maken.
Niks geks aan dus
taartjee schreef:Hij moest een wortelkanaalbehandeling omdat zijn kies al helemaal uitgehold is door gaatjes en het niet meer weggeboord kan worden.
Zenuw is dan denk ik nog niet dood
Century schreef:Maar het kan zijn dat hij meer kanalen had dan ze hadden verwacht, of kanalen met moeilijke hoekjes. Dan kan je beter het in fases doen dan nog proberen af te maken. Helemaal gek vind ik het dus niet. Mits het natuurlijk wel netjes (tijdelijk) is afgewerkt.
taartjee schreef:Century schreef:Maar het kan zijn dat hij meer kanalen had dan ze hadden verwacht, of kanalen met moeilijke hoekjes. Dan kan je beter het in fases doen dan nog proberen af te maken. Helemaal gek vind ik het dus niet. Mits het natuurlijk wel netjes (tijdelijk) is afgewerkt.
Klinkt inderdaad wel logisch, volgens mij hadden ze er wel wat moeite mee.
Maar is het dan ook normaal dat je er zo'n pijn aan hebt? Mijn broertje doet echt alles voor eten en nu wil hij er niets van weten. Voor mij een teken dat hik echt heel veel pijn heeft
Lianne, ik heb geen idee, mag hopen van wel!
Century schreef:Mijn wortelkanaalbehandeling ging ook in twee keer, en dat was de normale gang van zaken. Eerst halen ze de zenuw weg, en maken het schoon. Pas later vullen ze het. Er was een goede medische reden om het zo te doen (weet niet precies hoe het zit), niet omdat de tijd op is. Bij mij was het zelfs een maand later geloof ik. Weet je zeker dat het 'omdat de tijd op is' de reden is?taartjee schreef:Hij moest een wortelkanaalbehandeling omdat zijn kies al helemaal uitgehold is door gaatjes en het niet meer weggeboord kan worden.
Zenuw is dan denk ik nog niet dood
De zenuw wordt eruit gehaald bij de wortelkanaalbehandeling, dus die is dan wel dood/weg