cornrows en vlechtjes ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bridgetF

cornrows en vlechtjes ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 10:20

Mijn dochter heeft het idee in haar hoofd gehaald om cornrows en vlechtjes op haar hoofd te laten zetten, van in haar hoofd naar op haar hoofd zullen we maar zeggen. :D

Ze heeft vrij lang blond haar tot en met haar schouderbladen, dus geen kroeshaar.
Nu vraag ik mij als bezorgde moeder af, doet dat geen pijn? Het invlechten zal best wat aan haar haar getrokken worden om het wat strak te krijgen. En het dragen en verzorgen is dat een beetje te doen?

En weet iemand waar je zo iets zou kunnen laten doen? Ik heb wel een afro kapper in Arnhem gevonden, maar er zullen er toch wel meer kappers zijn die dat kunnen?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:13

Ik moest even Googlen wat "cornrows" waren. :))
Toen ik jong was, was dat helemaal hip. Heb dus ook regelmatig heel veel kleine vlechtjes gehad. Ook tijdje dat je alleen voor/boven op strak dunne vlechtjes in vlocht en de rest los.

Afbeelding

Zo iets dus.

Invlechten zelf is niet heel prettig, omdat het zo straks getrokken wordt, maar eenmaal het er in zit merk je er weinig nog van. Vrijwel elke kapper kan dat wel doen overigens.

Ik heb (en had) overigens ook geen kroes haar, tot de vlechtjes er uit gingen dan haha.

kraakte

Re: cornrows en vlechtjes ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:40

Wil ze t laten doen met nephaar erbij, zoals op de foto hierboven? Mocht t zonder zijn kunnen ze dat echt wel bij n gewone kapper. Of probeer het anders zelf eens? Het is echt niet zo moeilijk!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:46

Eerste dagen kan wel gevoelig zijn of kun je hoofdpijn krijgen ;)
Vooral als je nephaar erbij doet, dan wordt het een stukje zwaarder.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:08

Ik heb t in Afrika laten doen en ja t doet wel pijn. Zeker vlak erna had ik wel hoofdpijn en de eerste nacht slapen.
Ze konden daar ook niet beloven dat t zou blijven zitten met mijn stijle blonde haar. Ik heb het toen met bruin en blauw nep haar lateb mixen en heb de vlechtjes toch nog zeker een maand gehad :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 14:26

nee, we doen er geen nep haar bij in, haar haren zijn vol en lang genoeg. Ik dacht dat alleen speciale kappers dat konden, omdat ze zo dun- smal zijn.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:28

Even iets anders... ik weet niet of je dochter paardrijdt ? Houd er rekening mee dat de cap daarna een maat te klein is :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:32

Volgens mij kan elke kapper dat. Het is niet moeilijk. Ik ben geen kapper en heb mijn zusjes hoofd regelmatig helemaal zo ingevlochten incl nephaar erbij.
Maar je moet best hard trekken om het mooi en strak te krijgen dus het kan best pijn doen ja :+

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:33

Ik zou het zeker bij een speciale kapper laten doen, die vlechten op een andere manier en 3x zo snel.
Bij ons kon je het ook in de nephaar winkel laten doen.
Ik heb zowel met als zonder extra haar laten doen, deed geen pijn bij mij.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:34

Ik doe dat zelf bij mn dochter. Als je kunt invlechten, geduld en wax heb kom je een heel eind haha. Het is idd wel zo dat het in "glad" haar veeeeel minder lang mooi blijft en gaat pluizen maar vooral op vakantie met elke dag zwembad in en uit en haar tot op haar kont, vind ik het DE oplossing :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:36

Ik heb vroeger ook wel eens gehad. Maar ik had maar 1 stuk zijkan half ingevlochten en dan verder los. Naar mijn wete kunnen bijna alle kappers dit wel met ‘normaal’ haar. Zou gewoon informeren bij jullie eigen kapper. Vaak hebben ze ook wel kennis wasr je het evt wel kan laten doen als ze het zelf niet kunnen.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:39

Jaime_ schreef:
Even iets anders... ik weet niet of je dochter paardrijdt ? Houd er rekening mee dat de cap daarna een maat te klein is :+

Dat komt me bekend voor. Ik had daar niet aan gedacht toen ik dreads liet zetten.

En om erbij te blijven. Ik heb mijn dreads laten doen bij een kapper die zowel dreads als corncrows doet.
Dat gaat zeker een stukje sneller. En ziet er nog even netjes uit als dat het langzaam gedaan word.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:44

Ik weet niet hoe oud ze is, maar bij blanke meiden vind ik het heel gauw ordinair staan.

(Schop ik nu iemand voor de schenen? :') )

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 15:01

eenitraM schreef:
Ik weet niet hoe oud ze is, maar bij blanke meiden vind ik het heel gauw ordinair staan.

:+ nee het staat ook gewoon niet bij blanke mensen. Komt door die hoofdhuid die er dan zo doorheen schijnt.
Maar bij kleine meisjes is het anders

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 15:34

DiantaM schreef:
eenitraM schreef:

:+ nee het staat ook gewoon niet bij blanke mensen. Komt door die hoofdhuid die er dan zo doorheen schijnt.
Maar bij kleine meisjes is het anders

Als reactie op je laatste zin: Nee. Same.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 15:40

Ik volg eenitraM. Er is al zoveel heisa geweest over blanke meisje met afrikaanse hairstyles, zie de hele Kylie Jenner bomb die vorig jaar ofzo plaatsvond, dat ik persoonlijk echt moeite mee heb. Maar het blijft natuurlijk jou kind, maar ik zou mij toch eens inlezen over waarom er zo gefronst word op cornrows bij blanken.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 15:52

Quebelle schreef:
Ik volg eenitraM. Er is al zoveel heisa geweest over blanke meisje met afrikaanse hairstyles, zie de hele Kylie Jenner bomb die vorig jaar ofzo plaatsvond, dat ik persoonlijk echt moeite mee heb. Maar het blijft natuurlijk jou kind, maar ik zou mij toch eens inlezen over waarom er zo gefronst word op cornrows bij blanken.

Huh. Want?
Oprechte interesse trouwens. Ik heb gegoogled maar kan zo snel niks vinden, behalve dat het een manier is om kroeshaar in bedwang te houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:03

Het is inderdaad een haarstijl die voornamelijk gedragen wordt door vrouwen (of mannen) met afrohaar omdat het een stuk makkelijker is in onderhoud dan het haar natuurlijk dragen. Waarom dit bij witte mensen als problematisch wordt gezien is omdat mensen van kleur gigantisch aangekeken worden op dit soort haarstijlen. Dat is vaak onbewust, maar mensen van kleur die hun haar zo dragen worden vaak weggezet als 'ghetto' of 'ratchet', het zou niet netjes zijn etc. Waar de boosheid vooral rondom Kylie Jenner lag is dat het dus het toeeigenen van een cultureel fenomeen is en ermee weg komen omdat je een wit modemeisje bent. Als je hier interesse in hebt zou je eens kunnen googelen op cultural appropriation, dan vind je denk ik heel wat uitleg.

Dat betekent heus niet gelijk dat alle jonge kinderen die ooit vlechtjes hebben gehad fout bezig zijn overigens, ik heb zelf ook regelmatig met een hoofd vol vlechtjes rondgelopen toen ik klein was. Maar het is misschien wel iets om bij stil te staan.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:06

:') are you serious?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:24

Nog even en we gaan weer naar de tijd waar iedereen keurig hetzelfde kapsel had, want de buren zouden er eens iets van kunnen denken. 8)7

Lekker die cornrows er in doen bij die meid! Laat haar lekker anders zijn dan de norm, mensen die daar aanstoot aan nemen moeten zich gelukkig prijzen dat ze geen ergere dingen hebben om zich zorgen over te maken. (zegt de man met dreads tot voorbij z'n kont :+ ).

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:31

Ik denk persoonlijk dat een afrokapper sneller is omdat deze het vaker doen en dus waarschijnlijk een stuk goedkoper.
Ik heb dat vroeger gehad toen ik klein was en wil dit nooit meer. Veel hoofdpijn gehad omdat het zo strak zat en mijn hoofdhuid helemaal verbrand in de zon. Nadat de vlechtjes eruit gingen kwam er een bos haar vanaf (vooral oud haar).
Ik kon er moeilijk aan wennen met slapen etc en vond het wassen niet handig, droog maken was nog moeilijker...
Laatst bijgewerkt door amies100 op 22-02-18 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:32

Heerlijk typisch weer, iemand die zegt van 'misschien moet je je gewoon eens inlezen' en het kot is alweer te klein :') _O-

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:53

Ik heb het echt enorm vaak gehad, mijn zus deed het altijd bij mij, ik ben er echt nog nooit raar door aangekeken.. wat een bijzondere reacties weer.

Aan de Ts, het zetten doet wel zeer, vooral richting de bakkenbaarden, en daarna trekt het wel even maar je bent er snel aan gewent.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:54

Op vakantie liepen er veel vrouwen rond die dit tegen betaling deden. Ik heb het toen bij mijn dochter laten doen maar die schreeuwde het uit en ik heb het er de dag erop uit gehaald. Was voor haar dus niks. Toen ben ik het zelf gaan invlechten bovenop. Een invlecht naar de zijkant en dan de rest los.
Nu wil ze niks meer en draait ze het zelf in een knot bovenop haar hoofd. :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:51

Quebelle schreef:
Heerlijk typisch weer, iemand die zegt van 'misschien moet je je gewoon eens inlezen' en het kot is alweer te klein :') _O-

Valt mee hier hoor. Maar mijn mond viel oprecht open van verbazing dat er aan een paar vlechtjes op een blank iemands hoofd ook al aanstoot genomen kan worden :=

Wat maakt het uit dat het kind graag vlechtjes wil, of wie dan ook? Is toch juist een compliment lijkt me, als mensen dat doen omdat ze zo’n kapsel mooi vinden :?