Tattoo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amado

Tattoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 07:59

Hoihoi!
Aller eerst, sorry modjes als het hier verkeerd staat.

Ik zit al enorm lang na te denken over een tattoo, maar kan maar niks bedenken.
Afgelopen 2,5 jaar was mijn paard, Amado, echt het lichtpuntje in mijn leven en heeft me door alles heen gesleept (samen met mijn ouders, vriendinnen enz).
Nu wil ik dus heel graag een tattoo van mijn paard. Maar een portret durf ik niet aan, omdat die toch best snel kunnen mislukken.
Iets kleins en simpel zoals alleen zijn naam en een klein figuurtje vindt mijn moeder niks.

Dus ik ben eigenlijk opzoek naar een tattoo met een betekenis eraan vast.
Eerst zat ik zelf te denken aan zo’n vitting lampje en dan iets erin, maar heb geen idee wat.

In ieder geval, alle ideeën zijn welkom :D

En zijn er nog goede tattooshops aan te raden?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 08:01

Amado schreef:
Hoihoi!
Aller eerst, sorry modjes als het hier verkeerd staat.

Ik zit al enorm lang na te denken over een tattoo, maar kan maar niks bedenken.
Afgelopen 2,5 jaar was mijn paard, Amado, echt het lichtpuntje in mijn leven en heeft me door alles heen gesleept (samen met mijn ouders, vriendinnen enz).
Nu wil ik dus heel graag een tattoo van mijn paard. Maar een portret durf ik niet aan, omdat die toch best snel kunnen mislukken.
Iets kleins en simpel zoals alleen zijn naam en een klein figuurtje vindt mijn moeder niks.

Dus ik ben eigenlijk opzoek naar een tattoo met een betekenis eraan vast.
Eerst zat ik zelf te denken aan zo’n vitting lampje en dan iets erin, maar heb geen idee wat.

In ieder geval, alle ideeën zijn welkom :D

En zijn er nog goede tattooshops aan te raden?

We hebben een centraal tattoo topic op bokt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 08:01

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 08:04

Ik heb twee hoefijzers gedaan voor mijn 2 ponys die overleden zijn in 2017. Subtiel . Klein. Niet overdreven
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 22-02-18 08:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Amado

Re: Tattoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 08:06

Super leuk!
Zelf ben ik alleen wel opzoek naar iets anders dan hoefijzers :)
Vooral omdat hoefijzers totaal niet bij mij en Amado horen (paard natuurlijk hahah)

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 08:29

Ookal staat een ijzer niet symbool voor wat jullie doen kan dit echt wel meer betekenis hebben dan alleen ijzers ;)

Maar wat is iets wat symbool staat voor jou en amado ? Kan hij vrijheidsdressuur ? Of is het een clown? Of... (wat meer info zou handig zijn dus...)

Bij vrijheidsdressuur zou ik juist voor een klein getekend paardje gaan wat knielt of steigert. Is dan msch niet jou paardje, maar aangezien het gewoon een tekening is vat hij wel wat jullie sterkste punt is, en kan er minder mis gaan

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 08:36

Ooit wilde ik dat ook.
Tot hij overleed en ik blij was niet continu aan hem herinnerd te worden want ik was er kapot van dat hij er niet meer was(en mis hem nog steeds.)
Nu 3,5 jaar verder overweeg ik hem toch mee te nemen in een sleeve en dan een pegasus van hem maken.
Tattoo’s zijn zo persoonlijk dus zou gewoon heel goed nadenken wat JIJ belangrijk vindt en wat centraal staat voor jullie.
Mn verzorgster heeft toen een getekend paarden hoofdje met hartslag er onder laten zetten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 10:00

Hm ik kan je alleen maar aanraden, denk er heel goed over na!

Het is heel nobel om iets van je paard te willen, maar bedenk dat dat dier over 40 jaar allang gestorven is en je misschien inmiddels al wel andere/ meerdere paarden hebt {gehad} of je hebt er misschien helemaal niets meer mee en dan zit je nog wel nog steeds met die tattoo.

Ga dus voor een tattoo waarvan je zeker weet dat het je hele leven bij je blijft passen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:03

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:42

Elisa2 schreef:
Hm ik kan je alleen maar aanraden, denk er heel goed over na!

Het is heel nobel om iets van je paard te willen, maar bedenk dat dat dier over 40 jaar allang gestorven is en je misschien inmiddels al wel andere/ meerdere paarden hebt {gehad} of je hebt er misschien helemaal niets meer mee en dan zit je nog wel nog steeds met die tattoo.

Ga dus voor een tattoo waarvan je zeker weet dat het je hele leven bij je blijft passen.

Als het je verzorgponietje was voor 3 jaar zou ik het ook niet doen nee
Maar als je er 10+ jaar lief en leed mee hebt gedeeld lijkt het mij niet dat je er niks meer mee hebt na zoveel jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:55

Even een vraagje. Wat heeft jou moeder erover te zeggen? Zij hoeft die tattoo niet haar hele leven hij zich te dragen.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:55

Misschien een leuk idee: het silhouet van je paard nemen. Dus met een goeie foto naar de tattoo artist en die maakt er dan wel wat moois van. Dus gewoon als een schaduw zeg maar.

Dat heb ik gedaan, kan alleen zo even geen foto vinden.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:59

Wacht tot je het zelf weet. Plaatjes en ideeën van anderen zijn leuk en aardig, maar het is jouw speciale gevoel waarom je wel of geen tattoo laat zetten, niet dat van een ander.

En als je het eenmaal echt weet, zoek dan een goede artiest, met een goed portfolio die werkt in de stijl die jij wilt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:34

Amado schreef:
Super leuk!
Zelf ben ik alleen wel opzoek naar iets anders dan hoefijzers :)
Vooral omdat hoefijzers totaal niet bij mij en Amado horen (paard natuurlijk hahah)

Leg je probleem bij een tattoo shop neer.
Vaak zijn dat ontzettend creatieve mensen

Mijn tattoage is ook echt uniek.
Ik heb voorgelegd wat ik wilde en zij dacht echt met mij mee en kwam met een super mooi ontwerp.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 18:52

Afbeelding
Je kunt ook een letter op je pols zetten.
Mijn tattoo heeft 2 letters, de S en de V, samen in een hartje. Bij mij zijn het de voorletters van mijn kinderen.

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:47

Afbeelding

Ik heb deze laten zetten van mijn paard bij stripes tattoo, ik heb een foto meegenomen en daar heeft ze hem vanaf getekend

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:51

Je hebt de vraag al gesteld in het tattoo topic, waarom open je dan een nieuw topic?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:51

Wbt portret, een goeie tattoo artiest kan een mooi portret zetten, ik heb het portret van mijn paard op mijn rug met 4 vlinders die symbool staan voor mijn zussen en ouders die me altijd helpen en ondersteunen net zoals mijn paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:21

Ik heb mijn paard wel echt als portret!

Afbeelding

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:26

Dit is mijn paarden portret
Afbeelding

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:47

Ik zit met een soortgelijk iets. Mijn pony heb ik vorig jaar in moeten laten slapen. Ik zit te denken aan een simpel hartje!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 21:02

pimaude schreef:
Ik heb mijn paard wel echt als portret!

[ [url=m/TncozM.jpg]Afbeelding[/url] ]

:wow: Wow :wow: . Had vorig jaar ook iemand met een portret van haar paard gezien en dan als eenhoorn _O-
Het is soms maar goed dat smaken verschillen.

Maargoed, weer even on-topic. TS, bedenk goed wat je wilt, laat pas iets zetten als je echt denkt: "JA" dit is wat ik graag wil. Het staat er immers op voor de rest van je leven, ook als oma loop je er nog mee.
Zou niet iets kiezen dat andere bedacht hebben, al is met ideeën opdoen natuurlijk niks mis, kijk daarvoor eens in het centrale topic.
Verder kleine tip, neem de tattoo op een plek waar die niet al te zichtbaar is met werk. Zoals je rug of schouder ofzo, of ga gewoon voor iets kleins, ook dat kan een grote betekenis hebben :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 21:08

Zoiets misschien, TS?

Afbeelding

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 21:26

Ik zie dat je 16 bent? Ik zou heel eerlijk gezegd nog minstens een jaartje of 4/5 wachten :=
Uiteraard moet je het zelf weten, maar wat ik op die leeftijd leuk vond is heel anders dan wat ik nu leuk vind..
Nu snap ik dat het om je paard gaat en niet een of ander "simpel" symbooltje oid, maar als je én nog niet weet wat je wilt én je nog zoveel aantrekt van wat je moeder mooi vindt (want laten we er vanuit gaan dat je er nog wel zo'n 70 jaar mee rond mag lopen) dan zou ik er voorlopig nog even goed overnadenken.. :o

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 21:40

Denk er heel goed en best ook lang genoeg over na. Want als je leeftijd klopt, ben je inderdaad nog piepjong en eigenlijk gewoon te jong. Plaats en grootte zijn ook belangrijk en de gevolgen zijn nog niet altijd goed te overzien op deze leeftijd.

Ik heb zelf mijn overleden paard en twee huidige paarden op mijn rug. In totaal heeft het een jaar geduurd om ze er alledrie op te krijgen.
Ik heb bewust gekozen voor geen realistische portretten. Enerzijds omdat ik heel bleek ben en ik een typische zwarte tattoo niet bij me vond staan, te hard aan kleur. Anderzijds vond ik het ook wel fijn om het toch iets abstracter te houden, fantasieachtig.

Maar het is zo enorm persoonlijk. Als jij hoefijzers niet passen vindt, is dat zo. Zoek totdat je het zeker weet en denk er dan nog even over na. Zeker de dag van vandaag ontwikkelt alles en het zou zonde zijn als je na het zetten een stijl tegenkomt die je eigenlijk leuker vindt.

Dit is de mijne, lijkt een beetje raar, maar het is een groot stuk op een gebogen oppervlak, krijg het nooit deftig op de foto:

Afbeelding

Afbeelding