Spontaan opkomende rode bultjes

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Iejoorr

Spontaan opkomende rode bultjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-18 11:29

Sinds een tijdje heb ik zo nu en dan last van rode bultjes.
Ze zitten vooral op mijn armen, handen, buik en gezicht. Zo spontaan als je opkomen, zo spontaan zijn ze ook weer weg.

Een enkel bultje jeukt wel eens, maar lang niet allemaal. Als ze op komen zetten zijn het vaak wat dikkere bultjes, en na een dag slinkt dat weer en dan trekken ze langzaam weg.
Ik heb er dus (uitgezonderd heeeeel af en toe wat jeuk) eigenlijk totaal geen last van, maar het begint op te vallen dat ze steeds vaker terug komen.
Ik heb zelf al gedacht een bedwantsen, maar als ik google op ''bedwantsen beet'' ziet dat er toch heel anders uit.
Warmtebultjes heb ik ook al bedacht, maar in deze periode van het jaar?..

Als het nodig is ga ik natuurlijk naar de HA. Maar voor nu zie ik de ernst er nog niet van in en aangezien ze zo snel verdwijnen, ben ik bang dat als ik een afspraak maak, de bultjes verdwenen zijn als ik eenmaal bij de HA ben :')

Maar ik ben wel benieuwd of er bokkers zijn die hier ook last van hebben en/of weten wat dit kan zijn :D

Dit zijn 2 van de bultjes op mijn hand
Afbeelding

Nör frá Gimli
And she lived happily ever after.

meisje2000

Re: Spontaan opkomende rode bultjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:31

Ik heb exact het zelfde. Geen idee wat het is maar wat je zegt..ze komen en gaan

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:38

vreemd, een lichte allergie voor iets?
Ziet er niet heel ernstig uit, maar daarom kan het wel vervelend zijn.
Succes ermee!

Leef: neem en geef!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:40

Voedselallergie?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Passadena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:51

Misschien heb je wel een allergie van een bepaalde stof in kleding?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:57

Misschien een poos noteren wat je eet en drinkt en eens kijken of je een verband vindt?

Don't take anything for granted

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:20

Oh ik heb dit alleen s winters. Geen idee waar het vandaan komt. Soms denk ik dat er iets in het hooi zit maar dat is niet logisch omdat het alleen s winters is.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:35

misschien door het schuren van je mouw ofzo? heb die bultjes ook weleens, gaan ook weer weg.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:40

Ik heb het vaak (juist alleen) in de zomer als ik met blote armen met ruwvoer bezig ben geweest. Allemaal rode puntjes/bultjes, en het jeukt. En dan zakt het later weer weg.

TS, heb je een idee wanneer het op komt zetten? Wat heb je dan net gedaan?

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:00

Vaak een (lichte) allergische reacties. Kan op van alles zijn

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:30

ik heb het ook omdat ik een allergie heb :)

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:19

Oh die bultjes heb ik ook regelmatig, huisarts zei aantal jaar terug dat het een contact allergie was. Ik weet alleen niet waarvan. Al heb ik wel het idee dat het vaak ontstaat door hooi, al komen ze soms ook als ik niet aan het hooi gezeten heb (misschien meerdere dingen?). :+

Odette van de Beekerheide drachtig van Strandgaards Mangold: 3 mei 2021 - *Volg topic*
Liberty van Equi Center

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-18 20:31

Bedankt voor alle tips! Ik kan inderdaad weleens opschrijven wat ik eet en/of wat voor kleding ik aan heb.

Nu jullie het zo zeggen, heb ik inderdaad ook weleens bultjes gehad nadat ik hooi had gevoerd. Ik probeerde dan direct mijn armen te wassen, ander verging ik van de jeuk!
Maar omdat er nu gemest en gevoerd word kom ik niet meer in aanraking daarmee :o

Wanneer het op komt zetten weet ik niet. Deze keer kwamen de eerste bultjes op mijn werk tevoorschijn, maar kan zo geen materialen voor me halen, die ik normaal niet dagelijks in mijn handen heb. Dus dat ga ik ook maar eens in de gaten houden!

Nör frá Gimli
And she lived happily ever after.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:18

Het hoeft niet alleen contact met kleding of voeding te zijn. Je hebt ook koude urticaria, warmte urticaria etc.

Zelf heb ik dus een koude urticaria voor alles onder de 14 graden. Wel in een extreme mate waardoor ik ook een epipen heb en meerdere allergietabletjes slik per dag.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie