Moet ik een bril? En hoe werkt dat nu allemaal?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Moet ik een bril? En hoe werkt dat nu allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 18:46

Ik vind zichtverlies en knetterende hoofdpijn wel voldoende om even 2 uur naar de dokter te mogen. Als het zo heftig is dat je je ziek moet melden kun je ook naar de huisarts toch? Ik zou er niet te lang mee wachten.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Moet ik een bril? En hoe werkt dat nu allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 18:46

Dus, ik had op beide ogen een minimale afwijking van -0.25. Ik zie dus eigenlijk gewoon heel goed maar heb gevoelige ogen en een minimale verandering valt bij mij dus al op.
Met een bril zou ik wel veel rustiger kunnen kijken volgens de vriendelijke meneer bij de opticien. :j

Deze minimale afwijking kan dus de oorzaak zijn van mijn hoofdpijn maar ik ga hiervoor sowieso eerst nog even langs de HA. Ik denk dat ik (gewoon omdat het kan) ook eens een afspraak plan bij een andere opticien om te kijken of hier hetzelfde uitkomt.

Na een kort gesprek met mijn moeder (via de app want ik woon niet meer thuis haha) overweeg ik om er misschien toch een te nemen voor de momenten dat ik merk dat ik het nodig heb.

Maar eerst maar even de HA afwachten! :j

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Moet ik een bril? En hoe werkt dat nu allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:24

Ik heb ook een hele kleine afwijking. Eigenlijk niet bril - waardig. Heb er tóch 1 genomen en kijk er inderdaad veel fijner mee

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 19:27

benangelique schreef:
Ik heb ook een hele kleine afwijking. Eigenlijk niet bril - waardig. Heb er tóch 1 genomen en kijk er inderdaad veel fijner mee


Gebruik jij hem continue of alleen wanneer je vind dat je hem nodig hebt?
Ik heb nu bijvoorbeeld nergens last van maar het kan zomaar zijn dat ik over 10 minuten de ondertiteling op de tv niet kan volgen :+

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Moet ik een bril? En hoe werkt dat nu allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:35

Alleen wanneer ik het nodig vind. Soms een half jaar niet en dan weer weken alle dagen. Soms alleen met tv kijken en andere momenten weer alleen als ik aan t werk ben en veel achter de pc zit

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Moet ik een bril? En hoe werkt dat nu allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:41

Een collega van mij heeft ook zo'n minimale afwijking, maar voor het werk wel een bril met glazen in een blauwige kleur. Dat is zo minimaal dat je het niet ziet, maar het filtert de kleur van je beeldscherm waardoor beeldschermwerk minder belastend is voor je ogen. Sindsdien heeft ze veel minder last van vermoeidheid, hoofdpijn en vermoeide ogen.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Moet ik een bril? En hoe werkt dat nu allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 19:46

Er werd mij gevraagd of ik veel achter de computer zit. 'Nee valt wel mee eigenlijk.'
Lopen we naar buiten zegt mijn vriend; maar op werk zit je toch ook achter de kassa? Euhm blond, dat is natuurlijk ook gewoon een soort computerscherm. Laat ik daar dus bijna elke dag wel mee te maken hebben :+

Ik ga het zeker in overweging nemen er wel een aan te schaffen, gewoon voor wanneer ik m nodig heb.

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Moet ik een bril? En hoe werkt dat nu allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:00

Ik ben met een bril ook begonnen met een minimale afwijking maar heb hem gewoon opgezet de hele dag. Heerlijk vond ik het.

Jolien87

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:14

Ik had hetzelfde als jij, ook erg vaak hoofdpijn en zware ogen. Ik bleek bij de oogmeting een zicht van 120% te hebben met een minimale afwijking van -0.50 links en -0.25 rechts. In principe kan ik dus prima zien alleen mijn ogen moeten daar te hard voor werken. In april heb ik mijn bril een jaar en ik zou niet meer zonder willen. Zodra ik mijn bril af zet merk ik pas echt hoeveel last ik van mijn ogen had/heb zonder bril,dan voelt het alsof ik 6 wijntjes achterover heb geslagen. Met een bril hoeven mijn ogen minder hard te werken en het beeld is nu stukken rustiger. Ik had er niet op gerekend dat het zo enorm zou schelen en draag hem de hele dag.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Moet ik een bril? En hoe werkt dat nu allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 20:28

Ik moet zeggen dat ik het heel fijn vind om deze reacties te lezen! :j Het is fijn om ervaringen te lezen van mensen met dezelfde afwijking, die niet perse een bril moesten, maar hier wel voor gekozen hebben.

Als de meeste ervaringen van mensen die toch een bril genomen hebben goed zijn, wat zou me dan tegen houden? :P

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Moet ik een bril? En hoe werkt dat nu allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:30

Een blauwfilter op je glazen nemen is zeker een goed idee!
Het kijkt zoveel rustiger en voorkomt vermoeidheid van je ogen :)
Daarnaast geeft niet alleen de pc dat schadelijke blauwe licht af, maar ook je tablet, smartphone etc. Zeker doen!

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:37

LoveUggs schreef:
Dus, ik had op beide ogen een minimale afwijking van -0.25. Ik zie dus eigenlijk gewoon heel goed maar heb gevoelige ogen en een minimale verandering valt bij mij dus al op.
Met een bril zou ik wel veel rustiger kunnen kijken volgens de vriendelijke meneer bij de opticien. :j

Deze minimale afwijking kan dus de oorzaak zijn van mijn hoofdpijn maar ik ga hiervoor sowieso eerst nog even langs de HA. Ik denk dat ik (gewoon omdat het kan) ook eens een afspraak plan bij een andere opticien om te kijken of hier hetzelfde uitkomt.

Na een kort gesprek met mijn moeder (via de app want ik woon niet meer thuis haha) overweeg ik om er misschien toch een te nemen voor de momenten dat ik merk dat ik het nodig heb.

Maar eerst maar even de HA afwachten! :j


Zie mijn post, ik had precies hetzelfde.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 07:41

Hoi ts. Aan de hand van jouw topic ben ik vanmiddag ook even de opticien binnen gewandeld.
Ik rij nu sinds kort voor werk veel meer auto en werk achter een telefoon of tablet. Daarbij merkte ik een beetje dat mijn ogen wat vermoeider werden. En ook dat mijn clusterhoofdpijn verergerde . Toen ik je topic las ben ik toch even binnen gewandeld. Daar bleek al gauw dat ik links+0,25 en rechts +0,75 had. En in beide ogen een cilinder van 1,0 . Pas toen ze een proef brilletje op mijn neus zette merkte ik pas het verschil :+

Dus ik zou zeggen loop even binnen. Baat het niet schaad het niet.