(te) Hoge hartslag in rust

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 09:16

annibel schreef:
Ijzer tekort!
Mijn HB was veel te laag en ik had dezelfde klachten als jij.. Is dat ook geprikt?


+1 (hb van 4.3 door ijzertekort, exact dezelfde klachten, ook een keer ‘s nachts de ambu gebeld)
Echt even navragen wat er in je bloed is nagekeken. Sterkte!

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: (te) Hoge hartslag in rust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 10:49

Heel fijn al jullie reacties!
Ik ga alle tips even opschrijven en navragen waar ik precies op getest ben tot nu toe!

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: (te) Hoge hartslag in rust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 12:33

Interessant topic dit.

Ik hoop voor je dat je iets aan de gegeven tips hebt en dat er iets uit komt.
Ik herken helaas veel van jouw klachten, ik heb al sinds 2013 last van een veel te hoge hartslag en hartkloppingen. Toen de tijd veel onderzoeken gedaan en helemaal lekgeprikt, maar er kwam helaas niks uit. Dus zo maar doorgekwakkeld; soms had ik maanden geen last, en soms weken achter elkaar dat ik mijn hart keihard door mijn lichaam voelde bonken als ik rustig op de bank zat.

Paar dagen voor kerst 2017 werd het opeens heel heftig en ben ik een paar dagen later opnieuw naar de dokter gegaan. 136 in rust en een hele onregelmatige hartslag. Maar wederom was de ECG die ik later op de dag liet maken, in orde. Omdat ik twee dagen later op vakantie ging, heb ik het medicijn Metoprolol meegekregen. Dit is een betablokker en verlaagt je bloeddruk (die bij mij overigens gewoon heel netjes was) en stabiliseert je hartslag een beetje. Hielp wel wat; hartslag werd wat rustiger in rust, maar ik was bij het minste of geringste al buiten adem of ik kreeg kramp in mijn benen.
Ken trouwens wel meer mensen die metoprolol gebruiken voor hun hart / bloeddruk of migraine en die hebben nergens last van.

Na de vakantie ben ik doorgestuurd naar de cardioloog, en daar was zowel de ECG als de echo netjes. Niks mis met mijn hart zelf, maar er moet een reden zijn waarom die zo hard gaat pompen. Heb nu een soort kastje mee waarmee ik via een app zelf een soort hartfilmpje kan maken en de uitslag meteen naar de cardioloog kan mailen. Dit moet ik een maand bij me houden en dan gaan ze weer verder kijken, maar vrees eigenlijk dat er weer heel weinig uit gaat komen. :=

Ook ik wil me nog een keer laten prikken voor alle genoemde dingen hier in het topic. En anders ga ik verder zoeken, kijken of ik geen (voedings)allergieën heb etc. Ook al eet je gezond, het kan altijd zijn dat jouw lichaam net ergens niet tegen kan...

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 16:52

'Helaas' is er niks uit het holteronderzoek gekomen.

Ik heb ook opgevraagd waar ik precies op getest ben in het bloed.
Hb waarde was prima. Vitamine D is niet getest.

Dinsdag opnieuw een afspraak bij de huisarts...
Longfunctietest aanvragen? Wat nog meer?

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: (te) Hoge hartslag in rust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 17:40

Heb je al eens een echografie van je hart laten maken?

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 17:52

Ntlie_ schreef:
Heb je al eens een echografie van je hart laten maken?


Nee dat is nog niet gebeurd.

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:21

Minoes schreef:
Ntlie_ schreef:
Heb je al eens een echografie van je hart laten maken?


Nee dat is nog niet gebeurd.

Misschien ook een optie om naar te vragen?

Bij mijn echo bleek mijn hart gewoon goed te zijn, kleppen mooi te sluiten etc. Gaf mij toch weer wat rust en ook uitsluitsel van wat dingen.
Nu nog uitzoeken waaróm het hart zo hard moet werken.

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:39

wat vervelend! ik wens jou heel veel beterschap!

ik heb vanaf morgen de hele week ook testen bij de dokter.. ik begin ook erg te hyperventileren voornamelijk als mijn bloeddruk heel laag is (90/70 en lager). ik krijg dan 24 uur een kastje mee die dit meet.
dan de volgende dag word dit nagekeken en dan krijg ik een test voor mijn hartslag, incl. in rust en beweging. en dan weer de volgende dag een kastje die mijn hartslag meet voor 24 uur.

omdat ik ook pijn heb in mijn buik, is nu wel beter geworden, moet ik ook nog naar een andere arts om mijn buik te laten controleren. bij een vrouwendokter ben ik al geweest (baarmoeder etc. controle), normale echo van buik gehad.

mijn bloed wordt ook weer nagekeken, morgen krijg ik uitslag.

mijn probleem is voornamelijk dat mijn bloeddruk wel heel laag kann worden, hierdoor wordt ik erg moe en ga hyperventileren.
ik kann niets Meer ondernemen omdat ik dan heel ziek word. ik ben nog niet flauw gevallen Maar ik ben wel steeds op het randje.
ik kann hierdoor niet tegen kou en warmte, beweging gaat ook niet als ik mij slecht voel..

dit probleem heb ik eigenlijk al jaren maar de laatste tijd wordt het erger, en ik ga mij steeds slechter voelen..

wat eigenlijk bij mij opvalt is dat wanneer bloeddruk erg laag wordt mijn hartslag heel snel hoog gaat.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 23:53

Ntlie_
Inderdaad een goed idee! Ik weet alleen niet of ze dat zomaar doen als je erom vraagt?


Arashah, dankjewel jij ook!
Lijkt me ook heel erg naar wat jij hebt.. fijn dat ze je uitgebreid onderzoeken! Dat geeft rust.

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:55

Dankje wel :)

Het is vrijwel zeker dat mijn bloeddruk schuld is, maar ben blij dat ik nu uitgebreid onderzoek krijg.

Ik hoop dat jou dokter jou snel kunnen vertellen wat je hebt, dan heb je zelf ook weer rust.

Edit: te vroeg op verzenden gedrukt
Laatst bijgewerkt door Arashah op 04-03-18 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:57

Eet je toevallig veel drop?
Dat was bij mij de reden dat ik hartkloppingen had. Daar hoorde bij mij ook af en toe hoge bloeddruk bij.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 23:59

Monique schreef:
Eet je toevallig veel drop?
Dat was bij mij de reden dat ik hartkloppingen had. Daar hoorde bij mij ook af en toe hoge bloeddruk bij.


Ik eet geen drop, krijg ik ontzettende hoofdpijn van...
Ook drink ik absoluut geen cafeïne houdende dranken omdat ik daar onrustig en suf tegelijk van wordt. :n

Wel gek hartkloppingen van drop!

Anoniem

Re: (te) Hoge hartslag in rust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:00

Er schijnt een stofje in drop te zitten wat een hoge bloeddruk geeft. En zout in de drop doet ook niks goed natuurlijk. Ik mocht van de dokter geen drop meer eten.

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:10

Hier sinds mijn 17e na een ongeluk met een paard hartpatiënt.
Ze kwamen er na een nacht in het ziekenhuis achter dat mijn hartslag veel te hoog en te onregelmatig was. Als ik lag te slapen schoot ie gerust naar de 160. Heb allerlei onderzoeken gehad maar heel duidelijk is het niet wat het nu is.
Sindsdien slik ik verapamil elke dag, heb soms eens hartkloppingen maar voor de rest nooit geen klachten. Ook niet gehad.
Als ik sport, schiet mijn hartslag erg omhoog maar zakt ook direct weer maar zal altijd hoger blijven dan gemiddeld.
heb trouwens zonder medicatie geprobeerd dit wil dus niet. Na 2 weken ben ik weer begonnen want kreeg heel vaak hartkloppingen en voelde mijn hartslag voortdurend omhoog gaan.

KimD

Berichten: 20458
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:36

Cayenne schreef:
Ik heb het andersom gehad, namelijk een gemiddelde van 32 tot 28 slagen per minuut. Ik viel geregeld flauw, had ook hartkloppingen en trok wit weg. Ik heb een holtermeting gehad, maar de oorzaak is niet gevonden. Mijn bloeddruk was ook heel laag van nature.


Ik heb dit ook, dit is geconstateerd nadat ik Q-koorts heb gehad. Mijn sinusknoop werkt ook niet meer naar behoren, maar daardoor zijn ze erachter gekomen dat mijn hartslag ontzettend laag is.

Sinds een jaar heb ik een Fitbit, en ook daarbij zie ik het heel goed, vooral 's nachts duikt die naar beneden.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: (te) Hoge hartslag in rust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 10:26

Ik ben doorverwezen naar de internist.
Dit omdat ik ook al langer dan een maand verhoging/koorts heb zonder echt ziek te zijn of ontstekingen in het bloed te hebben.
Ik hoop dat ik zo meer duidelijkheid ga krijgen...