Melk gebit en val.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Melk gebit en val.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 20:44

Goed, rare titel maar zou niet weten hoe ik het moet verwoorden.

Onze dochter van net 2 is een enorme klauter kabouter en daar hoort vallen dus ook bij :(:)
Nou is zede laatste tijd een paar keer op haar mondje gevallen waarbij er rond de voortandjes ook bloed zat.
Vanavond is ze weer gevallen en na controle van mijn man lijken beide voortandjes wat los te zitten (links wat meer) en links lijkt ook iets verkleurd ;(

Wat ik de laatste keer hierover gelezen heb kan een tandarts hier niets aan doen, maar misschien is er iets veranderd waardoor het wel zin heeft om een tandarts hiermee lastig te vallen?

RoosDeG

Re: Melk gebit en val.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:49

Mijn oudste heeft dit ook gehad, tandarts deed er niks mee.
Naast dat het een beetje scheef was zijn ze wel weer vast gaan zitten :’)
Nu is hij aan het wisselen en zijn volwassen tanden zitten netjes recht.

gigikuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:52

mijn zusje was ook een x gevallen toen ze 4 was en ze is toen naar een kliniek gegaan en daar zijn een paar tanden getrokken wat al los zaten en de rest hebben ze laten zitten maar die waren ook niet in al te goede staat en nu wachten tot ze haar grote mensen tanden krijgt

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:53

tandarts doet er inderdaad niks aan, omdat ze er toch weer uit gaan.

als het zou gebeuren met de volwassen tanden zouden ze het recht zetten :)

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:54

Dochter lief is enkele maanden geleden ook getottert voortandjes waren los stonden erg scheef bloede als erg hard!

Tandjes staan nu terug vast wel scheef en bij 1 tand zenuwe beschadigd.

Mijn tandarts heeft wel aangeraden lopend voedsel te geven of puree patatjes tot ze terug vaster waren dit kan soms wel pijn doen.

Hebben 2x op controle geweest konden ze helaas niets aandoen.

Had ze verder geklaagd hadden ze de tandjes moeten trekken.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:56

Ik was al wel ouder dan jouw klauter kabouter toen ik besloot een hapje uit de traptree te nemen, maar had nog wel mijn melktanden. Mijn snijtanden zaten echter mega los, daarom zijn er ook wel voor de zekerheid foto's gemaakt. Mijn Volwassen gebit zat echter nog te ver weg om de twee tanden eruit te halen, dus heb ik net zo lang vloeibaar voedsel gekregen tot de boel weer vast zat. Laer ook nooit meer problemen mee gehad.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:57

Mijn neefje heeft ook zoiets gehad. Oma had niks verteld dus m'n zusje is niet naar de tandarts geweest. Had achteraf gezien wel beter geweest.
Voordat hij echt ging wisselen heeft de tandarts ze getrokken. Dat was beter voor de grote tanden.
Ik zou ermee naar de tandarts gaan. Baat het niet dan schaad het niet.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:03

Hier ook beide gehad. Ze waren gelukkig niet hard genoeg gevallen, Dus tandarts deed er niks aan.
Maar als ze ver omhoog zijn geschoten en bloeden en los zitten zou ik even bellen. Kijken kan nooit kwaad.
Ik moest meteen langskomen toen ik belde.
Tandarts vertelde dat hij bij een ander kindje had moeten trekken toen deze was gevallen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:04

Onze dochter heeft toen ze 2 was een stukje van een voortand gevallen. Tandarts heeft er idd niks aan gedaan. Tenzij het verkleurt kun je het gewoon laten zitten. Alles zat nog wel goed vast. Als de tand zou verkleuren moesten we wel aan de bel trekken. Maar dat is niet gebeurd. Keertje bellen voor advies kan nooit kwaad.

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:09

Een tand verkleurd door een zenuw beschadiging, gelukkig is ze nog jong en is dit bij haar melktandjes gebeurd. Contact opnemen met een diensthebbende tandarts kan nooit kwaad. Ze zullen er niet veel aan kunnen doen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 08:29

Wij adviseren kinderen die gevallen zijn altijd om langs te komen. Even kijken of er geen breuk in de tanden zit, als ze erg los staan eventueel ondersteunen tot ze vast zitten, dat soort dingetjes. Verkleuring van de tand kan inderdaad op een afgestorven zenuw duiden. Nou kan daar niet veel aan gedaan worden in een melktandje, maar ik, als assistente, zou je toch adviseren om even te laten kijkrn als je bij ons patient zou zijn :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 09:16

Ik ben toen ik klein was ook een keer hard op mn melktandjes gevallen. 1 voortandje verkleurde, die werd een beetje grijzig. Tandarts heeft hier niks aan gedaan, heb er nooit last van gehad. Dat ze nu lossig lijken te zitten komt door de klap, komt vanzelf weer goed. Als ze gaat wisselen krijgt ze gewoon een nette tand. Kan geen kwaad :)

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 09:49

Het neefje van mijn vriend is ook een melktand kwijt geraakt. Is er nu als volwassen tand gewoon prima weer bij gegroeid; hij heeft alleen niet veel niet-fietsenrek foto's als jong kind :')

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-18 16:17

Dank jullie wel allemaal!

Manlief belt maandag toch even de tandarts, tandjes zitten echt maar een beetje los.
Net met poetsen liet ze me wel goed kijken en ene tandje is echt grijzer dan de rest helaas ;(

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:37

Hier is zoonlief toen hij 2 a 3 was ook gevallen, Met voortanden op een rechtopstaande plank. Vreselijk, Nu is hij 13 en mooie tanden gekregen.
Tandarts heeft er ook niks aan gedaan. Tanden waren teruggeschoten zo leek het wel