Huismus of weinig energie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Huismus of weinig energie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 21:13

Ik vind het heerlijk om thuis te zijn, een collega van me zegt dat ze het ook heerlijk vind en een echte huismus is echter is zij in de 50. Ik ben sowieso een ochtendmens maar door de weeks wil ik uit het werk liever niks meer doen. Ik kook, eet en wil niet van de bank af :') ik merk ook dat ik veel rust nodig lijk te hebben, als ik op zaterdag wat ga doen, blijf ik zondag liever thuis. Ik vraag me weleens af of dit wel normaal is, als ik zie wat andere van mijn leeftijd doen en dan soms ook nog terwijl ze kinderen hebben. Het werkt voor mij ook niet mee dat ik het heel erg snel koud heb. Sporten helpt dan wel, maar ook koel ik mega snel weer af zodat na 10 minuten mijn vingertoppen, neus en tenen weer ijsklompjes zijn, en om nou de hele dag door te blijven sporten... Ik vraag me af of dit ook iets met vitamine D te maken kan hebben? Wanneer het nog licht is ben ik zeg maar nog wel actief.

only18

Re: Huismus of weinig energie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:17

Ik herken het heel erg en ik ben 23 jaar. Ik ga graag op stap, maar heb er nood aan om 'op stap gaan' ook te compenseren met voldoende rust nemen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:17

Ik lees even mee. Ik ben 18, en ik zit van maandag tot woensdag half 9-half 6 op school. Dan donderdag en vrijdag stage van 9 tot 6 en zaterdag of zondag een werkdag van 9 uur. Als ik na mn werk thuiskom eet ik en doe ik niks meer. Ik ben ook altijd moe. Ik slaap wel gewoon een uur of 7 per nacht maar meestal als dat lukt slaap ik s’middags ook een uurtje. Ik ben benieuwd. Misschien komt het omdat ik het al zo druk heb dat ik dan daarna geen zin meer heb om wat te doen. Heb ook maar 1 dag ik de week echt vrij en dan spreek ik ook niet af met vriendinnen of wat dan ook. Helemaal niks gewoon. Ik heb ook altijd megaveel honger. Ik eet meer dan een volwassen persoon van 20+ op een dag. Omdat ik denk ik de energie gewoon nodig heb.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:29

Hier nog zo'n huismus. Al jaren. Laat mij maar lekker met een goed boek of Netflix op de bank zitten. In het weekend prima om een actieve dag te hebben maar de dag er na gewoon lekker thuis :))

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:38

Hier ook een huismus! 2 avonden per week van huis vind ik echt meer dan zat, ik wil voor 22u in bed liggen, en sinds we een kind hebben gekregen heb ik de ultieme reden om dingen af te zeggen waar ik geen zin in heb :=

Ik let er goed op dat ik niet saai word en mensen verwaarloos, maar ik kom alleen voor iets echt leuks mijn huis uit :D

Ik heb echt zat energie en kan op een dag drie keer zoveel doen als een gemiddeld mens, maar ik houd ook gewoon van lekker niksen..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:44

ik vind het heerlijk thuis. liefst alle avonden.
vroeger ging ik nog volleyballen rij les of meerdere paarden rijden of andere dingen doen. tot mijn 27 ofzo.

ik ben er nu wel klaar mee. als ik elke avond weg ben na feestjes en andere dingen ben ik aan het eind van de week het echt zat.

overdag als ik vrij ben ga ik wel weg. maar de avonden ben ik thuis.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:49

Ik kan nooit wachten om thuis te zijn. Ik doe naast mijn werk en dingen om het huis en het mennen niet veel buitenhuis. Hier voel ik me veilig en kan ik mezelf zijn zonder gedoe. Energie heb ik minder als vroeger. Toen kwam ik uit het werk en ging ik direkt de pony's trainen voor het eten. Nu doe ik trainingen vooral op vrije dagen als ik mezelf het huis heb uit geschopt.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:53

Haha het is net alsof ik dit zelf heb geschreven. Ik ben 30 en precies zoals jij. Ook ik vraag me wel eens af waar die anderen alle energie vandaan halen. Maarja ik ben nou eenmaal echt graag thuis. Lekker netflix of boek lezen heerlijk.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:58

Heel herkenbaar. Ik heb gewoon neit zoveel behoefte aan al die drukte en zit ook vrij laag in mijn energie.moet savonds na het werk gewoon echt even "afdraaien" voordat ik ga slapen.door de weeks savonds weg doe ik vrijwel nooit.vaak savonds samen op de bank tv kijken, onze dwergpapegaai lekker bij ons en een rondje om met de hond.
een enkele keer eens bij fam. Te eten maar altijd voor 20.30 weer thuis.
Als ik een drukke avond heb of het wordt laat dan slaap ik slecht.ben daar heel gevoelig voor. Zaterdag het huishouden en boodschappen en feestjes.zondags hou ik het liefst vrij. Als we eens een feestje hebben op zondag dan gaan we of vroeg weer weg,of als ik weet dat t laat of erg druk kan worden dan neem ik de dag erna vrij. Laat is voor mij dan al als ik na 11uur savonds thuis ben.
Vriendlief ia gelukkig net zo.

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:09

Hier ook herkenbaar. Ik ben 25 en vraag me soms ook af of het normaal is om een huismus te zijn op deze leeftijd. Gelukkig ben ik niet de enige (en is mijn vriend eigenlijk net zo). :D
Ik ben meestal rond 6 uur/half 7 thuis van werk, dan koken, brood smeren voor de volgende dag en de kattenbakken schoonmaken. Daarna ben ik ook op en plof ik lekker op de bank met een boek of voor de tv. Voor 22.00 lig in ik bed, want anders houd ik echt de werkweek niet vol.
Ik ben ook echt een ochtendmens trouwens! Ik fitness op zondagochtend en op donderdagavond en merk echt verschil. S ochtends ben ik veel fitter en sterker, die avond is soms echt een drama vanwege energie tekort.
In het weekend hoeft het van mij ook niet te gek; ik wil niet meer dan 1 dag na 23.00 van huis zijn.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:12

Als je geen veranderingen merkt bij jezelf, dus bijv veel minder energie dan een aantal maanden geleden, zou ik me geen zorgen maken. Vergeet ook niet dat er introverte en extroverte mensen zijn. De introverte mensen laden hun energie op door thuis rustig hun ding te doen. En extraverte mensen laden op door op pad te gaan en dingen te doen/onder de mensen te zijn. Het is dus niet per definitie dat zij meer energie hebben, maar wel dat ze hun energie op een andere manier weer opladen. Daardoor kan het wel lijken of ze meer bezig zijn. Twijfel je over vitamine D, kun je altijd even bloed prikken bij de huisarts. Of een vitaminetablet nemen waar het in zit. Maar ik denk niet dat je er minder huismusserig van wordt ;). Snel koud zijn kan diverse oorzaken hebben, bijv van jezelf wat lagere bloeddruk, te weinig bruin vet (en teveel wit vet) en het kan ook heel gewoon bij jou horen. De een is een koukleum, de ander zweet weer ontzettend snel en heeft t altijd warm. Niks aan te doen, dat hoort gewoon bij je dan.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:15

Ik sluit mij ook aan, ben een echte huismus, als ik gewerkt heb en gekookt, kids op bed, dan doe ik niets meer. := Ben ook altijd moe... Heb mijn hele bloed al eens door laten lichten, maar er is niets mis met mij. Ik ben ook een enorme koukleum....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:47

Heb ik ook hoor, vind er niks aan als ik iedere avond iets heb doordeweeks en zorg ook altijd dat ik sowieso 1 avond niks heb. Ook in het weekend wil ik niet van vrijdag t/m zondag wat hebben. Zaterdag drukke dag, dan wil ik zondag eigenlijk niks doen :n Ik vind het heerlijk om in het weekend 's ochtends op te staan en dan niets te 'moeten'

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:56

Ik herken het ook hoor! Zeker de weekenden, door de week werk ik in ploegen dus mijn weken zijn vaak zo druk. Dan op zaterdagochtend lekker uitslapen, en dan s middags naar de paardjes en liefst niet teveel doen. Zondags is vaak ook de enige dag dat ik en mijn vriend samen hebben, dus die besteed ik het liefste helemaal met hem en slaap zo lang mogelijk uit :Y) En als ik dan is een druk weekend heb, dan merk ik echt dat ik ervoor al aan het stressen ben dat ik niet 'uitgerust' ga zijn voor de week erna! Ik kan bv ook geen 2 dagen na elkaar feestjes meer hebben (vroeger wel, nu niet meer?) want na 1 avond merk ik echt dat mijn 'sociale batterij' op is en na een paar uur wil ik gewoon naar huis om terug 'op te laden'. Dit allemaal pas sinds ik begon met werken, toen ik nog student was ging ik gerust 3x per week uit maarja dan kon ik door de week wat vaker blijven liggen :Y)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 10:08

Hoe eet je? Ik heb het ook gehad dat ik behalve werk en paard niks meer deed. Maar na verandering van eten, dus minder suikers, meer onbewerkte producten en meer groenten ben ik echt wel opgeknapt. Ik ben nog niet elke avond van huis maar er is zeker meer balans gekomen en als ik het in het weekend eens een avond laat maak knap ik sneller weer op.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 10:55

Ik ben ook zo'n huismus, maar met 2 kinderen die genoeg energie van me verbruiken heb ik 's avonds ook echt nergens meer zin in als ze in bed liggen, vind het erg knap van die moeders die dan nog lekker gaan sporten, ik ben echt blij als ik dan lekker op de bank kan ploffen. Gelukkig vind mijn vriend dat ook niet erg, al heeft hij soms dagen dat hij nog wel wat wil doen, maar dat is dan meer als in klusjes in en om het huis, niet per se dat hij ergens heen wil, want dat hoeft voor hem ook niet zo.