Ellendige helixpiercing, continue ontstoken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annenas

Ellendige helixpiercing, continue ontstoken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 19:01

Hoihoi!

Ik heb nu ongeveer 1,5 jaar een helix piercing, helaas is het ook al 1,5 jaar ellende met het ding. Hij blijft steeds weer opnieuw ontsteken/geirriteerd raken. Ik heb het staafje expres nog niet gewisseld en maak om de paar dagen schoon met piercing gel en als het ontstoken is dagelijks. Nu was het eindelijk 2 maanden niet ontstoken dus heb ik mn staafje er even uit gehaald om het goed schoon te kunnen maken, en guess what: een week later weer ontstoken.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik dacht zelf misschien aan overgevoeligheid voor het sieraad wat ik nu heb? Maar heb geen idee wat ik dan zou kunnen proberen..

Bedankt alvast voor het meedenken ! :)

Yvette81

Re: Ellendige helixpiercing, continue ontstoken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:07

Terug naar de piercing shop en advies vragen. Misschien ander materiaal kiezen? Of je kunt er niet tegen. Het lijkt of je lichaam je iets wilt zeggen.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:07

Ik zou de vraag even in het piercingtopic stellen..

Heb er zelf ook veel problemen mee gehad en na 8 jaar dat stomme ding er maar uitgehaald helaas

b0hemian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:08

Hoi Annenas, ik heb altijd hetzelfde probleem haha. Ik ben heel gevoelig voor synthetische materialen, dus de eerste piercing die erin gaat, gaat bij mij nooit goed. Met echt goud heelt het het beste en snelste, maar dan nog duurt het bij mij wel erg lang. Ach, in the end is het het waard vind ik :+
Mijn tong en lip (eruit inmiddels), neus en alle oorpiercings (helix, tragus en midden oorschelp) gaan nu goed. Dermal en navel gingen niet goed en verschillende bovenin het oor ook niet :')
Ik doe er trouwens niks mee, geen spul op, die natuurlijke genezing werkt bij mij het beste.

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:11

Als het nog steeds deze staafje is van toen deze gezet was, kan het zijn dat hij te lang is en daardoor blijft irriteren. Mijne gaat ook irriteren als deze te veel beweegt. Ik gebruik als de mijne weer bezig is gewoon sterilon. Een keer per dag en niet te lang mee doorgaan, vind de rest van de huid niet erg leuk. Meestal na drie dagen al geen ellende meer en kan je lijf het zelf weer aan. Voor de rest lekker met rust laten.
En voor degene die tegen sterilon zijn, zolang het geen open verse wond is, kan dit prima naar mijn mening.
Laatst bijgewerkt door maya12333 op 14-02-18 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:11

Ik smeerde er ook nooit iets extra’s op, meestal genas het vanzelf. Anders toch maar eens een bezoekje wagen aan de piercingshop? Die kunnen je vast verder helpen.

Mijn tip dus: zoveel mogelijk afblijven

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:12

Ik hoor meer mensen die geen piercing kunnen hebben op die plek, heb zelf net 2 maanden een en nergens last van gelukkig :) Je kan naar een shop gaan voor advies, maar als ik jou was zou ik 'm er gewoon uit halen en dicht laten groeien. Er zijn ook klemmetjes (misschien niet zo leuk, maar ontsteekt niet)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:13

Ik had ook exact hetzelfde, heb ‘m er na 3 jaar denk ik uitgehaald. Was er klaar mee :') volgens mij staan helixen er wel om bekend helaas.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:32

Ik zou een korter staafje van titanium proberen en daarnaast druppelen met sterilon. Sterilon absoluut niet op andere piercings gebruiken! Maar op mijn kraakbeen piercings heeft het wonderen verricht en ik heb vaker mensen gehoord over sterilon bij kraakbeen. Sowieso heb ik de eerste paar jaar best wat gedonder gehad met mijn helixen maar inmiddels al jaren geen last meer van en als ik er last van heb is het meestal met sterilon met een paar dagen weer over.

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:52

Misschien een ringetje proberen? Een staafje geeft namelijk vaak meer irritatie dan een ringetje.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:01

Sinds ik 'm er voor het slapen uit haal en pas in de ochtend weer in doe heb ik nergens meer last van.
Daarvoor was het ook drama bij mij..

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:04

Langer staafje en tea tree gebruiken! Mijn dikke oor was in 2 dagen weer rustig :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:09

Is het staafje wel lang genoeg? Ik heb heeeeel lang gedoe gehad met m'n rook. Veel troep, pijn en ook zwelling rondom de piercing. Toen op een gegeven moment al m'n lef bij elkaar geraapt en een shop binnen gestapt. Daar zeiden ze dat het staafje te kort was. Wisselen was de HEL maar sinds het langere staafje erin zit heb ik nooit meer last gehad! Zwelling is weg, nooit meer troep/pijn maar gewoon een rustig oor en een rustige piercing.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:10

Hier overgestapt op een ringetje en geen last meer.. met staafje kon ik niet op mn oor liggen en na een tijdje niet eens meer mn oor aanraken. Ringetje erin en ik voel er niks meer van!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:11

Mijn helix was ook iedere keer ontstoken. Later bleek dat ik alleen tegen goud kan. Nu heb ik gouden sieraden in mijn oren en geen last meer van ontstekingen.

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:13

Bij mij speelt het ook nog weleens op wanneer mijn weerstand wat minder is. Als ik dan en tijdje een multivitamine bijslik is het vaak zo weer weg.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:46

Bij mijn tragus heb ik ook een tijd lang last gehad van ontstekingen. Toen ben ik studex piercing gel gaan gebruiken. Helix heb ik nooit problemen mee gehad. Als je het schoonmaakt hoe doe je dat precies? Ik was van te voren altijd mijn handen met antibacteriële zeep en raak de piercing absoluut niet aan als ik mn handen niet gewassen heb :) . En misschien kun je inderdaad beter een ringetje in doen dat is makkelijker met schoonmaken.
Een ander materiaal kun je ook nog proberen maar daar zou ik zelf niet mee gaan rommelen maar even naar de piercing shop gaan!
Succes er mee

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:54

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:58

Ik heb anderhalf jaar met mijn helix en drie jaar met mijn tragus zitten knoeien, ook altijd problemen met staafjes. Eenmaal ik op ringetjes ben overgestapt verdwenen al mijn problemen vrijwel meteen :j Hier komen er geen staafjes meer in!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:00

Ik heb m na een jaar zwoegen en ellende 2x per dag met sterilon gedruppeld. Ja, tegen alle adviezen in. :+ Het werkte wel....

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:24

Ik heb een kraakbeenpiercing die de eerste twee jaar continue ontstoken was... veel herkenbare verhalen hier boven... eerste piercingshop zei zoutoplossing, tweede verkocht een speciale ontsmettingsspray... ringetje eruit, langer staafje... nog langer staafje... geen succes.

uiteindelijk tegen alle adviezen in met pure alcohol schoon gaan maken en met een paar dagen was het gedonder permanent opgelost. Ik zat steeds op de rand van opgeven maarja... dan is al dat leed voor niks geweest en wie weet hoe dicht bij genezing is.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:42

Ik zweer bij lenzenvloeistof. Ooit eens geadviseerd gekregen van een piercer, ik ben altijd binnen 1 dag van de problemen af.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:48

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 16:08

Het genezen van een Helix duurt best lang. Zo'n 6 tot 9 maanden. Zelf heb ik er ook erg veel last van gehad. Heb er nooit iets speciaals mee gedaan eigenlijk. Ook niet uitgehaald. Gewoon afgebleven en wachten tot het beter ging.
Op een gegeven moment was het ineens over.
Het is een vervelende plek voor een piercing.

Wat voor materiaal heb je er nu in zitten? Je zou titanium kunnen proberen als je dat nog niet hebt.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 16:16