Ervaring dry needling

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:05

De mijne doet het net zo als die van bruintje en ik deel bruintjes ervaring ook met pijn :+ mijn fysio is echt wel een hele goede dus die zal het ook wel op de juiste manier doen :j

Tis het alleen wel waard voor mij, ik functioneerde totaal niet en kon niet eens meer studeren en nu gaat het 10 keer beter en heb ik mijn studie ook weer opgepakt :D kostte voor mij wel een stuk of 30 behandelingen voor dat ging, meestal lukt dat al na een keer of 5 maar ik had nogal veel triggerpoints die er ook lastig uit wouden, had ze ook al jaren.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaring dry needling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:08

Mij was het het ook echt niet waard als ik kijk naar "herstel". Maar dat is in mijn geval een extreme (chronische) blessure geweest van ruim 15 jaar oud waaraan ik nu dus geopereerd word. Maar ik vond de pijn echt niet te harden, sorry :o Ook 2 keer een behandeling stopgezet..

Mijn moeder vond het ook vreselijk, maar bij haar heeft het wel gewerkt in haar elleboog :j Ze had een tennisarm. (dus korte blessure)

Maar elk mens is anders en elke blessure ook! :j

Kosje4
Berichten: 1005
Geregistreerd: 10-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 16:11

Dankjewel ik ga het beleven
Als t helpt is het fijn
Elke dag je nek zwaar onder spanning staan is ook niet lekker en hoofdpijm

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaring dry needling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:12

Ik hoop dat het jou minder pijn doet, maar vooral dat het helpt! :j

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Ervaring dry needling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:15

Ik heb het een paar keer laten doen. Het aanprikken deed geen pijn (niet meer als een speldenprik). Daarna wel, dat was een soort kramperig gevoel. Niet echt vreselijk pijnlijk ofzo, maar wel onaangenaam. Daarna had ik het idee dat het een beurse plek was en dat heeft nog een paar dagen geduurd. Het effect was trouwens niet om over naar huis te schrijven. Denk niet dat ik het nog eens zou laten doen.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:25

Heb een probleem in mijn linkerschouder gehad en heb dit dmv dry needling laten behandelen.
Niet echt prettig mede omdat mijn lijf er erg sterk op reageerde maar het heeft met 3 sessies geholpen.
Het aantikken gaf een een trillende reactie = samenspannen van de bewuste spier.
Zou het gewoon weer doen ondanks dat ik het niet leuk vond.

Anoniem

Re: Ervaring dry needling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:33

Bij mij heeft ze het wel eens in mijn rug gebruikt om die spieren daar los te krijgen, stonden helemaal strak.. Ik vond het totaal niet pijnlijk, was een soort reflex gevoel als ie erin ging en niet meer dan een speldenprikje.. Ik vind het wel prettig, als zij het moest losmaken met dr handen doet t pas echt pijn :+

Kosje4
Berichten: 1005
Geregistreerd: 10-01-12

Re: Ervaring dry needling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 16:45

Met de handen vind ik heerlijk en kraken ook dan val ik bijna in slaap
Ga ook wel is naar de sportmaseur omdat die net wat harder maseren en dat is heerlijk maakr t hard los maar dat vind ik niet erg

Niqui

Berichten: 2172
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:01

Ik heb me er vorig jaar een beetje in verdiept omdat onze pony een zeer heftige reactie gaf na een dry needling behandeling en mijn zus me daarna vertelde dat ze zelf na 1 naald gestopt was met de behandeling. Dit omdat het te veel pijn deed. Ik vond dit Engelstalige artikel interessant: https://www.physiotherapyalberta.ca/fil ... events.pdf. Dit beschrijft een onderzoek naar het risico op bijwerkingen van dry needling.

In het Nederlands vertaald: https://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=en&u=https://www.physiotherapyalberta.ca/physiotherapists/resources_to_help_you_meet_practice_standards/dry_needling_safety_resources/faq_dry_needling_adverse_events&prev=search
Laatst bijgewerkt door Niqui op 14-02-18 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Ervaring dry needling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:07

Ik heb jaren geleden een aantal keren dry needling gehad voor nek en schouderklachten.

Wat een opluchting en wat een verschil! Ik wou dat ik veel eerder had geweten dat dit bestond.

Vond de behandeling an sich niet pijnlijk maar soms prikken ze net een zenuwtje aan onder je huid, dat voel je wel.
De naalden zelf, het inprikken en het samentrekken van de spieren voelt soms wat onaangenaam maar was bij mij niet pijnlijk.

Ik ben er erg door geholpen dus. Had na een val van de trap altijd extreme spanning in de nek en een inklemming van de schouderspier. Beide is door dry needling voor 90% opgeknapt.

Vorig jaar heb ik het nog een keer voor de vakantie laten doen omdat het effect veel langer aanhoudt en bij mij ook veel beter werkt dan kraken/masseren of wat dan ook.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:15

Ik ben ook bang voor naalden en toch doe ik het, en het valt me reuze mee :j Qua naalden angst dan haha

Qua pijn daarentegen: mwoah :)) Ja, ik vind het wel flink zeer doen en lig ook altijd wel flink te vloeken :o Maar ondanks dat doe ik het, want het effect is super!

Wat ik deed toen ik het nog spannend vond (en soms nog wel eens) is van te voren bespreken hoeveel naalden hij/zij gaat zetten (en daar over onderhandelen als je het te veel vindt haha). Dat gaf mij een gevoel van controle en dat hielp mij :) succes, je kan het!

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:30

Relaxed schreef:
Bij mij heeft ze het wel eens in mijn rug gebruikt om die spieren daar los te krijgen, stonden helemaal strak.. Ik vond het totaal niet pijnlijk, was een soort reflex gevoel als ie erin ging en niet meer dan een speldenprikje.. Ik vind het wel prettig, als zij het moest losmaken met dr handen doet t pas echt pijn :+


Bij mij is het in mijn schouder gebruikt. Ik heb mijn schouder twee keer uit de kom gehad, daarbij mijn labrum gescheurd waardoor mijn schouder instabiel was. Gevolg daarvan was dat al mijn spieren rond mijn schouder in overdrive gingen om mijn schouder te stabiliseren, en alles vast zat.

Mijn ervaring is dat de eerste keren, wanneer mijn spieren volledig vast zaten, het héél pijnlijk was. Ik heb echt zwaar gevloekt tijdens die behandelingen, en had achteraf ook moeite om nog iets te doen met mijn arm (autorijden, trui aan- en uittrekken,...). Blijkbaar zijn er tijdens de eerste behandeling ook een aantal naalden gewoon geplooid, doordat mijn spieren zo fel samentrokken :Y) Na een behandeling of twee voelde ik het nog wel, maar eerder zoals RELAXED beschrijft. Niet echt pijnlijk, wel nog wat 'twitchen', maar niet meer zo extreem. Ik denk dat het dus een beetje van de "staat" van je spieren afhangt.

(Ik heb achteraf trouwens wel nog een operatie aan mijn schouder gehad - gezien het dryneedlen ervoor zorgde dat mijn spieren wat meer ontspanden, waardoor ik de pijn van de eigenlijke blessure meer voelde)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:47

Ik heb het heel vaak gehad. In schouder, rug en billen. Ik vond het enorm pijnlijk, lag regelmatig met tranen in mn ogen op de tafel :7 Maar op korte termijn voelde het wel erg goed. De eerste dag na een behandeling wel erg last maar daarna een week heerlijk pijnvrij :D

Een deep tissue massage vind ik vele malen pijnlijker (die jij dus volgens mij juist fijn vindt). Dat vind ik echt een verzurende pijn. Terwijl dry needling meer een kramp is. Je spieren trekken namelijk helemaal samen.

Op lange termijn heeft het voor mij niks gedaan.

Overigens moest ik eens niezen terwijl er een naaldje in mn rug zat. Die kwam er krom uit :Y)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Ervaring dry needling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:55

Hier ook gehad in heup/bekken/bekkenbodemgebied na klachten ivm mijn bevalling. Ik krijg liever nog een kind dan dit.. ben niet kleinzerig, vond bevallen zelfs een eitje, maar dit was echt niet grappig. Precies wat Bruintje omschrijft, dat roeren is echt heel naar. Ik kreeg het er bloedheet van. Mijn fysio zegt overigens dat veel mensen dit zo ervaren en dat het ook niet voor iedereen weggelegd is. Het heeft wel geholpen gelukkig!

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:01

Hier ook iemand die het heeft gedaan, omdat manuele sportmassage niet afdoende was..

En het is mij 100% me gevallen..
De naalden zijn zo dun dat je ze niet voelt, behalve als ze precies een triggerpoint raken.
Zeer doet het niet hoor, maar ik heb 1x gehad dat ik opzij schoot door en verkramping.. en daar moest ik dus hard om lachen omdat ik dat dus niet verwacht had.. :')

Maar pijnlijk was absoluut niet.. :n
En het heeft mij zeker geholpen..!!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:09

Kosje4 schreef:
Dankjewel ik ga het beleven
Als t helpt is het fijn
Elke dag je nek zwaar onder spanning staan is ook niet lekker en hoofdpijm


Gewoon gaan, is voor iedereen anders hoe die het ervaart.
Regel is dat je naaldje niet als scherp zou moeten ervaren, dan is er iets niet goed.
Wat ik het irritantste vind is dat ik het niet kan zien (nek en bovenrug etc.), ben nogal bemoeiallerig.

De rest -O- als ze raak prikken weet je het meteen zal ik maar zeggen :+ :Y) , zitten ze in ieder geval op de goede plaats. :Y)
Ik word er tot nu toe niet vrolijk van, niet flauw gevallen zoals sommigen, maar wel heel draaierig geweest, misselijk en zweten en heet en pijnlijk op de geprikte plaatsen en hun uitstralende gebied, fijn dat ik een automaat heb, anders was het heel lastig schakelen geweest zal ik maar zeggen en je weer aankleden is soms ook niet heel eenvoudig :') , daarna moet ik maken dat ik thuiskom, aangezien dan het feest er niet beter op wordt (klachten verergeren).
Helpt het? Kan daar niet echt ja op zeggen, doe meerdere dingen tegelijk en echt beter wordt het nog niet.
Ik mag morgen weer. Ik zeg altijd maar dat ik het voodoo poppetje in persoon ben, dus directe effect.

NoTwixLeft
Berichten: 595
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:10

Ik heb ook een aantal dry needling behandelingen gehad. Had al 7 jaar last van mn schouder en volgens de neuroloog moest ik er maar mee leren leven, want het zat echt tussen mn oren. Eerste behandelingen waren niet pijnlijk, maar hoe kleiner de knopen werden hoe irritant het werd. Gelukkig een fijne fysio die ook naar mij luisterde als ik even wilde wachten met de volgende naald.

Ik heb ook angst voor naalden, maar ik kon dit goed van me afzetten omdat ik er bewust voor koos om de naalden niet te willen zien.

En idd, als de naald raak is, weet je het direct :')

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:11

Ik heb al jaren klachten in mijn benen, met name mijn schenen en kuiten. Ik heb ook een keer dry needling geprobeerd, maar na de eerste naald sprong ik zowat drie meter de lucht in. Het voelde alsof mijn spier juist super erg aanspande er tegen in. De fysio schrok er zelf ook van volgens mij. Hij raadde aan om geen dry needling meer te doen. Ik kon daarna ook twee dagen niet lopen, alleen maar strompelen :')

dyoka

Berichten: 2059
Geregistreerd: 28-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:14

Letizia schreef:
Ik ben inmiddels al best vaak behandeld dmv dryneedling, mag toevallig straks weer :)
Je voelt de twitches en dat kan raar wezen, soms wat naar, maar heel goed te verdragen. Je kan er wel flink spierpijn van krijgen.
Maar heb nergens zo veel baat bij gehad als bij deze behandelingen en het heeft veel effect op langer termijn. Het was nu 2 jaar geleden :)


Ja ik heb hetzelfde. Je voelt het naaldje niet in je huid gaan, totdat het een triggerpoint raakt. En dat kan, afhankelijk van hoe groot de 'knoop' in je spier is, pijnlijk zijn. Ik heb wel een hoge pijngrens dus ik kreeg geen tranen in mijn ogen o.i.d. Maar ik heb er zoveel baat bij gehad, en nu geen last meer van pijnlijke spieren in mijn nek, schouders en rug. De eerste dag/2 dagen na de behandeling had ik wel echt spierpijn en werd het iets erger, maar uiteindelijk is het gewoon weggegaan en geen stijve spieren meer gehad.
Vind het persoonlijk zeker fijne behandelingen!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Ervaring dry needling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:38

Ben vanmiddag weer geweest en ben weer heerlijk los en soepel van de bank af gekomen, voor mij de fijnste en doeltreffenste behandeling :)

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaring dry needling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:52

Ik heb meerdere behandelingen gehad, waarbij de ene gewoon vervelend was en de ander zal ik maar geen ervaring van delen... gescholden heb ik in ieder geval genoeg :')

Het heeft bij mij ook niet echt geholpen.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Ervaring dry needling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:18

Ik had ook jaren lang last van enorme hoofdpijnen, huisarts kon niks voor me betekenen. Toen ik een keer aan mijn moeder vroeg of ze wilde voelen aan mijn nek/schouder, ze voelde een enorme bult (knoop). Vanuit daar naar de fysio gegaan en dryneedling gehad. De eerste keer, zeker als de blokkades er langere tijd zitten, is best pijnlijk!
Je voelt meteen wanneer ze in een ‘knoop’ prikken. Ik vond het goed uit te houden en mijn klachten verdwenen eigenlijk meteen. Als ik dat jaren eerder had geweten had het me een hoop ellende gescheeld!

Het is even naar, maar het geeft wel goede resultaten.

Ps. Voor de naald hoef je echt niet bang te zijn, die is mega klein en voel je niet!

Anoniem

Re: Ervaring dry needling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:44

Dry needling is niet leuk, maar ik denk dat niks leuk is bij de fysio, ik heb ook eens een flinke massage gehad om het daarmee te proberen maar dat vond ik pijnlijker dan de naalden zelf.
Het is een mini naaldje, mijn vader kan ook niet over naalden en die doet het ook.
Opzich is het pijnlijk, maar het is bij mij dé oplossing tegen bijna mijn hele leven telkens terugkerende rugklachten vanuit mijn spieren door verkeerde houding, stress of wat dan ook. Ik ben nog nooit zo lang pijnvrij/klachtenvrij geweest door dry needling, dus die paar naaldjes dat het even vervelend is heb ik er wel voor over.
Als je een goede fysio hebt laten ze je zelf ook wel je grens aangeven als je na 3 echt klaar bent.. 1 tip, blijf ademen en blijf tegen jezelf praten wat betreft gewoon rustig blijven ademen. Dat helpt mij heel erg. En op het moment dat je verkrampt tijdens de behandeling, doet het alleen maar meer zeer.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ervaring dry needling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 00:49

ik heb er maar één woord voor 'auw' :') twee jaar geleden hebben ze de aanhechtingsspier tussen mijn nek en schouder, mijn schouder, mijn rug, onderrug en kuiten losgeprikt en daarna gemasseerd (wat ook ''auw'' als reactie had) heeft wel heel erg geholpen. Voordat ze mijn schouder hadden aangepakt kon ik niet goed meegeven in de galop zonder het paard steeds in de mond te trekken en laat het nou net zo zijn dat ik op een heel gevoelig paard reed.
Na een aantal behandelingen kon ik met een wat langer teugeltje weer goed meegeven zonder dat het paard in de staak ging.
maar zeker bij mijn rug en onderrug heb ik huilend op die bank gelegen en daarna heel erg spierpijn. Nou zaten de plekken die vast zaten ook wel heel erg diep :=

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 01:06

Ik word regelmatig behandeld dmv dry needeling ivm hoofdpijn en vaste zittende nek. Echt wat een top methode de hoofdpijn bij mij verdwijnt als sneeuw voor de zon. Je voelt t prikje niet eens je voelt wel je spieren samen trkken wat de eerste keer heftig kan zijn maar niet echt pijnlijk. Na je behandeling heb je waarschijnlijk spierpijn en vermoeide spieren maar dat is het ook wel. Ik ben er super blij mee. Moer morgen toevallig ook weer :)