Ervaring dry needling

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kosje4
Berichten: 1005
Geregistreerd: 10-01-12

Ervaring dry needling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 15:17

Morgen moet ik dus voor het eerst eem behandeling dry needling omdat ik al heel lang hoofdpijn heb al jaren eiig omdat me nek altijd vast zit

Wie heeft zo behandeling ook wel is gehad en is het pijnelijk

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaring dry needling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:20

Mijn vader heeft het al 2 keer gehad:) Ook in nek/schouder plek. Voolgens hem waren sommige naalden pijnlijk en andere voelde hij niet. Maar niet iets wat je niet aan kan of van moet gillen oid. De pijn was met name erna. Maar iedereen ervaart het anders :)

Kosje4
Berichten: 1005
Geregistreerd: 10-01-12

Re: Ervaring dry needling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 15:21

Dankje ben benieuwd heb nu al de zenuwen heb t nie zo op naalden

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:22

Bij mij is een poging gedaan om RSI te behandelen. Bij de tweede "prik" reageerde mijn lichaam zo heftig dat ik net niet helemaal flauwviel. Is een bepaalde naam voor ... shock. Komt niet heel veel voor hoor. Maar van wat ik heb gevoeld vond ik het niet echt pijnlijk en denk ik dat het best kan werken.:)

[Edit]
Zie nu dat je bang bent voor naalden. Bedoel dit absoluut niet om je bang te maken!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ervaring dry needling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:24

Ik heb het ook laten doen. Laat ik mijn ervaring maar niet compleet delen.
Ondanks dat ik totaal niet bang ben voor naalden en een zeer hoge pijngrens heb maar naar dry needling ga ik er nooit meer heen, echt nooit meer.
En geholpen had het ook nog niet |(

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaring dry needling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:26

hmm.. Jammer dat je het zo slecht hebt ervaren bruintje123.
Ik wil het ook een keer doen voor mijn been maar twijfel heel erg.
TS ga je wel naar een bedrijf met goede reviews?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:27

Ik ga best regelmatig voor een behandeling richting fysio om spierknopen in vooral mijn rug te laten behandelen. De prikken zelf voel ik nooit, de spieren wel, die verkrampen enorm om daarna te ontspannen. Ik vind het heel fijn, ik weet dat het goed werkt en het me van de klachten afhelpt. Dat ik daarvoor even flinke spierpijn moet hebben (1 dag) neem ik op de koop toe.

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:28

Ik krijg het heel regelmatig in mijn schouders, nek en vooral kaak.
Het inprikken van de naaldjes voel je niet, ze zijn namelijk heel dun. Het aanprikken van de trigger points voel je wel := ik merk dat het er bij mij onwijs vanaf hangt wie er bij mij prikt, bij de een voel ik het nauwelijks en bij de ander (die me meestal prikt :+ ) lig ik met tranen op tafel. Vind het wel moeilijk te omschrijven hoe het voelt, beetje als een soort schok ofzo? De dagen erna een beetje een blauwe plek gevoel en de eerste paar behandelingen onwijs moe maar verder valt het mee.

De eerste paar keer hebben ze mij trouwens nog niet geprikt hoor, daarna maar een paar en nu doen we steeds een stuk of 20. Als je het eng vind moet je dat gewoon zeggen hoor! Ik sta nog elke keer doodsangsten uit en ik ben helemaal niet bang voor naalden _O-

Succes!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:32

Ik ben inmiddels al best vaak behandeld dmv dryneedling, mag toevallig straks weer :)
Je voelt de twitches en dat kan raar wezen, soms wat naar, maar heel goed te verdragen. Je kan er wel flink spierpijn van krijgen.
Maar heb nergens zo veel baat bij gehad als bij deze behandelingen en het heeft veel effect op langer termijn. Het was nu 2 jaar geleden :)

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:33

Net als bruintje en sourire heb ik met dry needling zeer pijnlijke ervaringen. Had al een jaar of 5 heel regelmatig nare pijn in mijn nek-hals-schouder. Niemand wist waarom en hoe ik ervan af kon komen. Totdat iemand mij dry needling adviseerde. Bij mij heeft het wel geholpen, echter de klachten waren niet helemaal weg.
Ook ben ik de eerste keer flauwgevallen, zodat mijn man een aantal x mee moest (wou ik graag) als steun en om naar huis te rijden.
Heel lang heb ik tweewekelijks en daarna wekelijks een behandeling gehad, tot ik het welletjes vond. Ik had er te weinig baat bij.
Er zijn echter ook mensen die er niet veel van voelen en die er veel baat bij hebben, dus laat je niet ontmoedigen, TS. Succes.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:34

NM > MWS

Anoniem

Re: Ervaring dry needling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:38

Ik heb het elke 2 weken (soms elke week). Het echte pijn herken ik niet zoals bovengenoemd maar eerder gemeen en snel. :)

furious

Berichten: 7111
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Ervaring dry needling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:41

Het doet indd zeer. Maar met de hand die knoop weg krijgen duurt een stuk langer en doet ook zeer.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:42

Het directe prikje doet ook niet echt zeer. Maar dat geroer daarna wel.

furious

Berichten: 7111
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Ervaring dry needling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:44

Nee die naald voel je niet. Ik hou ook niet van naalden.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:45

Heb het ook een aantal keer gehad idd het prikje voelde ik niet of nauwelijks. Maar op moment dat ze ermee in de spier zat te roeren gaf dat af en toe een kramp maar daarna voelden mijn spieren echt beter aan. Zou het zo weer doen mocht t nodig zijn en er geen angst voor hebben.

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:46

Ik krijg geregeld dry needling en mijn fysio zegt dat het prikken geen pijn mag doen. De pijn kan zijn van spieren die zich daardoor dus spannen en ontspannen...
Pijn doet het nooit, het is heel fijn want je ontspant direct.

@bruintje, geroer met dry needling???? Dat ding moet in 1x goed zitten, anders is het "mislukt" voor die keer. Heb ik ook wel eens gehad, prikje ernaast. Dan doet het niks, halen ze bij mij iig het naaldje eruit en volgende x beter; 2x prikken mag niet.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:49

@sodera
Ik ben 2 keer naar dezelfde persoon geweest.
De eerste keer alleen, toen dacht ik al dat ze roerde, maar ik dacht nog, zal ik wel vergroot voelen. Lag echt met tranen op die bank.

2e keer erheen mocht man lief mijn handje vast komen houden :+
Ik heb hem gevraagd om te kijken of ze roeren en dat deed ze zeer zeker.
Het was pats er in en dat is heel prima te hebben.
Dan ging ze tussen de vingers draaien, ook dat was goed te hebben. Dan op en neer en dat was al helemaal niet fijn.
En daarna echt de hele bovenkant van die naald "roeren"
En dan ging ik echt kapot van de pijn. In de schouder kon ik het nog uithouden, maar helemaal bovenaan nek bij de schedel heb ik het toen afgekapt. Dan maar vaak hoofdpijn.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:52

Ik word zelf 1-2x per jaar ge-dry-needled vanwege nek- en schouderklachten.
Op het moment zelf is het niet fijn, de naald zelf voel je bijna niet, maar het is gewoon een naar gevoel als je spier heftig samentrekt terwijl je zelf niks doet, maar niet perse pijnlijk. Flauwvallen is mij in die jaren nog nooit overkomen, wel dat ik even licht werd in mijn hoofd als de twitches heftig en kort op elkaar zaten, maar niks heftigs.
Ik ben na een behandeling altijd super stijf, maar dit trekt na een dag weg en dan zijn mijn klachten ook weg. Dat stijve ervaart trouwens lang niet iedereen zo.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:53

Ik heb maanden lang 1 a 2 keer per week dry needling gehad in mijn onderrug, bil en piriformis spier. Ik heb geloof ik best een hoge pijngrens maar dit deed wel echt heel erg veel pijn. := Althans, als ze op de goede plek zitten. De naald zelf doet geen zeer en is echt zo dun dat je hem amper ziet. Het wroeten in je reeds pijnlijke spier is behoorlijk pijnlijk. Helaas bij mij niet het gewenste resultaat gehad, dus word begin maart alsnog geopereerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:54

Mijn Chiro zet ook weleens naaldjes maar dat is denk ik dan toch ietsje anders.
Aangezien hij ze niet beweegt/ roert.
Voel daar ook niets van alleen spierpijn naderhand.

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:54

@bruintje jemig.... Dan kan ik me goed voorstellen dat je er geen fijne ervaring mee hebt....
Ik heb het met name in heup/bekkengebied gehad en dat voelt natuurlijk anders dan je nek maar dit klinkt wel %) pijnlijk!!!

Kosje4
Berichten: 1005
Geregistreerd: 10-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 15:56

Axivoca123 schreef:
hmm.. Jammer dat je het zo slecht hebt ervaren bruintje123.
Ik wil het ook een keer doen voor mijn been maar twijfel heel erg.
TS ga je wel naar een bedrijf met goede reviews?



Ja tis een hele goeie praktijk
Ik ging vanmorgen naar de fysio en die heeft mij doorgestuurd naar ze collega omdat ik daar beter geholpem kan worden en er goede resultaten uit komen

Kosje4
Berichten: 1005
Geregistreerd: 10-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 15:59

Nicky1963 schreef:
Net als bruintje en sourire heb ik met dry needling zeer pijnlijke ervaringen. Had al een jaar of 5 heel regelmatig nare pijn in mijn nek-hals-schouder. Niemand wist waarom en hoe ik ervan af kon komen. Totdat iemand mij dry needling adviseerde. Bij mij heeft het wel geholpen, echter de klachten waren niet helemaal weg.
Ook ben ik de eerste keer flauwgevallen, zodat mijn man een aantal x mee moest (wou ik graag) als steun en om naar huis te rijden.
Heel lang heb ik tweewekelijks en daarna wekelijks een behandeling gehad, tot ik het welletjes vond. Ik had er te weinig baat bij.
Er zijn echter ook mensen die er niet veel van voelen en die er veel baat bij hebben, dus laat je niet ontmoedigen, TS. Succes.



Jeetje wat jammer dat het niet geholpen heeft en dat je zelfs flauwvalt en t zo zeer doet

Phoe phoe ik durf bijna nie meer

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:01

Op meerdere plekken gehad en vind het ook niet prettig, maar het helpt idd erg goed. De uurtjes erna zijn je spieren vaak moe en heb je wat minder kracht maar herstel is super!

Schouderblessure gehad, toen hele schouder, nek, borstspier etc gehad, veel in 1 behandeling dus, was het ergste. Laatste keer in muis van mn hand gehad ivm RSI, volgens fysio 1 van de rotste plekken, maar viel weer mee. Laat het dus gewoon over je heenkomen ;)