Ik ga fietsen

Maar waar begin je?

Ik hou vooral van snelheid, maar soms ook een iets rustiger tempo en langere afstanden... ga je dan voor een racefiets? Maar ja, soms is op het gemakje touren ook lekker. Een tourfiets dan? Mwah, ik verkies snelheid toch boven lange afstanden op het gemakje. Een hybride fiets? Of toch een simpele mountainbike, omdat die zo lekker fietsen?
Ik wil dit jaar de tijd nemen om te kijken of deze hobby beklijft. Toen ik ging paardrijden startte ik met rubberen regenlaarsjes, een cap van de manege en een legging, maar kocht ik na 3 lessen wel een steengoede cap. Paardrijlaarzen een rijbroek kwamen pas later toen ik zeker wist dat ik dat nog wel een behoorlijke tijd zou blijven doen.
Dus waar investeer je in, en waarin niet of minder? De fiets zelf is een enorme kostenpost. Ik geef er graag geld aan uit, maar alleen als ik merk dat deze hobby 'blijft'. Kun je het 1e jaar toe met een fiets uit het lage/middensegment van Decathlon? Of beter een tweedehands fiets van Marktplaats?
Misschien zitten meer bokkers in dit schuitje? Of hebben ook op dit punt gestaan?