In december 2016 ben ik goed onderuit gegaan met de fiets, mede door glad wegdek. Ik ben hierbij met mijn hoofd op het randje van de stoep beland. Even buiten bewustzijn geweest en daarna op eigen houtje weer naar huis vertrokken. De hele nacht en de 24 uur die daar op volgde gebraakt. Dag later naar de HA en toch een fikse hersenschudding. Geen wekadvies oid. Wel rustig aan doen. Ik heb nooit de gevolgen hier van ingezien en ben gewoon gaan werken. Ik voelde me immers prima! Had nergens last meer van behalve dat ik vrij veel dingen vergat. Ik gooide het erop dat ik gewoon een beetje lomp en onhandig was daarmee.
Zo vergat ik hoe ik ‘s ochtends op werk was aangekomen. Heb toen ruim een halfuur naar mijn fiets gezocht tot ik tot de conclusie kwam dat ik met het OV was gegaan. Maar vergat ook van die stomme dingen zoals gas uit, licht uit, deur op slot, tv uit, wat ik die ochtend of avond ervoor had gegeten etc.
Inmiddels is het februari 2018 en het begint me op te vallen dat ik er nog last van lijk te hebben. Vergeten of ik de deur van de stal goed dicht heb gedaan, huisdeur op slot. Maar nu begin ik zo erg te twijfelen dat ik dan terug ga naar de locatie om te checken of ik het had gedaan. Dat betekent dat ik soms van werk terug naar huis ga of van huis terug naar stal.
Ik vergeet om de haverklap waar ik spullen heb neergelegd en ben het dan ook een aantal dagen kwijt.
Nu betrapte ik me op iets best rots. Mijn ex en ik zijn ontzettend goed bevriend en ik vertelde hem dat ik volgende maand iets heel leuks ga doen. Blijkt dat ik dit verhaal al 3 keer verteld heb. Als hij me er aan herinnert dan weet ik het ook wel weer gewoon.. Afgelopen weekend was ik in Dublin en heb daar leuke mensen ontmoet. Ook daar betrapte ik mezelf erop dat ik dingen meerdere malen vroeg.
Naar mijn idee leid dit allemaal terug naar de desbetreffende val in 2016. Maar dat hoeft natuurlijk niet. Punt is, ik schaam me er echt heel erg voor. Ik vind dit zo genant overkomen bij anderen..

Zijn er mensen die dit herkennen? Ik ga hier zeker mee naar de HA en bel morgen nog voor een afspraak (vooral omdat ik denk dat het te maken heeft met die val) maar ik vroeg me af of jullie weten wat er vervolgens dan gaat gebeuren.
Pfff ik word hier zo onzeker van.. Het staat zo stom tegenover mensen. Vooral wanneer ze je er op wijzen dat je dat al eens of meerdere malen hebt vertelt.