Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maris schreef:Dat is waar hoor. Het is vooral in het begin veel uitzoeken. Vooral als de diëtiste het ook niet echt weet. Ik wil alleen ook niet teveel soja gebruiken plus geen melk dus. Dan wordt het soms wel wat ingewikkelder.
superlotje schreef:Maris schreef:Dat is waar hoor. Het is vooral in het begin veel uitzoeken. Vooral als de diëtiste het ook niet echt weet. Ik wil alleen ook niet teveel soja gebruiken plus geen melk dus. Dan wordt het soms wel wat ingewikkelder.
Havermout melk vind ik goed te doen met mijn havermoutontbijt of ergens in verwerkt. Amandelmelk schijnt ook lekker te zijn, maar nog nooit geprobeerd door allergie.
Heb net gereageerd in een ander dieet-topic. Ik heb veel verschillende allergieën en ook verschillende klachten. Van galbulten tot astma-aanvallen tot chronische vermoeidheid.
Na mijn huidige oude pony komt er bijvoorbeeld geen nieuwe meer vanwege allergie.
Maris schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet verder ben gekomen als rijstemelk. Amandelmelk bevat veel soya. Geen idee eigenlijk hoe dat is met havermoutmelk ? Ooomega ken ik ook niet. Zal eens googlen !
8nnemiek schreef:Ik heb ooit een hele lijst mee gekregen met allergieën. Van rode kleurstof en noten en chocolade tot koemelk en kippenei.
Bij mij uit het zich gelukkig alleen in huiduitslag, en ik voel me ook wat beter als ik de producten niet gebruik.
Nu at ik al heel lang vegetarisch, dus de stap naar (bijna) helemaal veganistisch was niet zo heel groot meer. Koemelk en ei zit inderdaad in heel veel producten, maar gelukkig komt er toch steeds meer vraag naar veganistische vervangers. Maar ik maak ook heel veel zelf. Vandaag ben ik zelf nonnevotten aan het maken, met sojamelk![]()
Het begin is lastig, maar als je eenmaal weet waar je op moet letten en wat je allemaal zelf kan maken dan valt het heel erg mee.