I.v.m. ziekte (Crohn) ben ik op dit moment erg beperkt in mijn eten. Ik heb een paar weken medische drinkvoeding "gegeten", maar omdat mijn lichaam dat al snel niet meer accepteerde ben ik overgestapt op een vloeibaar groente en fruit dieet, wat we nu voorzichtig weer aan het uitbouwen zijn. Wat ik op dit moment eet:
Gekookt en gepureerd fruit (appels, peren, mango, soms banaan)
Soep van licht verteerbare groenten
Ik ben voorzichtig begonnen met het eten van rijstwafels, dit lijkt goed te gaan.
Zo nu en dan een zacht gekookt ei. Dat valt wat zwaarder, maar is nog te doen.
Thuis is het best goed vol te houden maar nu ik me langzaam beter begin te voelen probeer ik ook weer wat sociale activiteiten op te pakken en dat vind ik nog best lastig. Als vrienden ergens gaan eten kan ik niet mee, als er bij iemand thuis iets georganiseerd wordt probeer ik wel gewoon zelf iets mee te nemen wat ik kan hebben. Dan nog voel ik me soms een spelbreker omdat ik niet hetzelfde kan doen als de rest.
Volgende week is het carnaval en ik wil heel graag gaan maar dat betekent wel dat ik als enige van mijn vrienden nuchter zal zijn en van te voren goed moet plannen wat ik aan eten mee kan nemen. Ook zie ik al een beetje op tegen de opmerkingen die ik zal krijgen als ik daar met mijn glaasje water sta

Zijn er meer bokkers die om medische redenen een dieet volgen, en hoe gaan jullie hiermee om? Zou leuk zijn als we elkaar een beetje kunnen steunen!