Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RoyceMack schreef:Klinkt alsof er een zenuw klem zit tussen je ellebooggewricht. Dat verklaard de tintelingen in je hand/vingers en ook dat je niet verder kunt strekken (alleen zou je door de grond gaan als er een zenuw afknelt als je probeert te strekken wss)
Zenuwen kunnen ze niet zien met rontgen (alleen bot en vocht etc)
RoyceMack schreef:Klinkt alsof er een zenuw klem zit tussen je ellebooggewricht. Dat verklaard de tintelingen in je hand/vingers en ook dat je niet verder kunt strekken (alleen zou je door de grond gaan als er een zenuw afknelt als je probeert te strekken wss)
Zenuwen kunnen ze niet zien met rontgen (alleen bot en vocht etc)
Rindin schreef:Als er een zenuw echt klem zit in het gewricht, dan is de tinteling heel heftig en de pijn niet lokaal. Dan straalt de pijn ook uit naar je hand, zo werken zenuwen. Hetzelfde als bij een hernia, dan heb je over het algemeen meer been pijn, terwijl de zenuw in de rug knel zit.
Rindin schreef:Als er een zenuw echt klem zit in het gewricht, dan is de tinteling heel heftig en de pijn niet lokaal. Dan straalt de pijn ook uit naar je hand, zo werken zenuwen. Hetzelfde als bij een hernia, dan heb je over het algemeen meer been pijn, terwijl de zenuw in de rug knel zit.
ivy_power89 schreef:Rindin schreef:Als er een zenuw echt klem zit in het gewricht, dan is de tinteling heel heftig en de pijn niet lokaal. Dan straalt de pijn ook uit naar je hand, zo werken zenuwen. Hetzelfde als bij een hernia, dan heb je over het algemeen meer been pijn, terwijl de zenuw in de rug knel zit.
Sorry, hier moet ik toch op inhaken. Maar als zenuw klem zit hoef je niet perse heftige tintelingen te hebben!
Matige tintelingen kan ook en ik spreek uit ervaring.
Ik had lokaal pijn in mijn elleboog en matige tintelingen in pink en ringvinger en inmiddels al 2x geopereerd aan mijn elleboog.
SophieFT schreef:Ik zat eerst ook te kijken naar een los stukje kraakbeen wat in je gewricht kan gaan zitten (gewrichtsmuis). Dacht dat dat op röntgen wel te zien was, maar dat is dus blijkbaar niet zo. De klachten komen daar wel precies mee overeen.
Rindin schreef:SophieFT schreef:Ik zat eerst ook te kijken naar een los stukje kraakbeen wat in je gewricht kan gaan zitten (gewrichtsmuis). Dacht dat dat op röntgen wel te zien was, maar dat is dus blijkbaar niet zo. De klachten komen daar wel precies mee overeen.
Zie mijn eerste post onder OP. Ik zit ook die kant op te denken
SophieFT schreef:Net contact gehad met de assistent van de huisarts, advies was toch pijnstillers en rust houden. Dat ik er steeds meer last van krijg en Mn vingers steeds meer gaan tintelen maakte niet uit want dit advies stond in het systeem![]()
Als ik last bleef houden moest ik maar weer bellen.
bigone schreef:SophieFT schreef:Net contact gehad met de assistent van de huisarts, advies was toch pijnstillers en rust houden. Dat ik er steeds meer last van krijg en Mn vingers steeds meer gaan tintelen maakte niet uit want dit advies stond in het systeem![]()
Als ik last bleef houden moest ik maar weer bellen.
Optie om een flinke dosis pijnstilling te slikken en dan voorzichtig je arm te strekken door aan een rekstok te gaan hangen?? Klinkt vreemd maar dan komt er ruimte en schiet het misschien terug??