Detoxen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Detoxen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 14:08

Hoi allemaal,

Ik heb vandaag capsules gekocht van Arkopharma, elke ochtend (10 dagen lang) meng je een capsule met 100 ml water. Na 10 dagen moet je lichaam weer helemaal in balans zijn.

Ik wil deze kuur gaan proberen omdat ik de laatste tijd ongezond geleeft heb, ook ben ik een paar kilo aangekomen die ik er graag af wil hebben. Maar omdat ik zovaak op dieet ben geweest heeft mijn lichaam nu bij het zoveelste dieet zoiets van bekijk het maar en val ik dus niets meer af.

Ik ga nu dus echt doorzetten deze capsules 10 dagen gebruiken en daarnaast ga ik gezond eten en heel veel water drinken. Ook heb ik Alka thee gekocht die ik nu ook een paar keer per dag drink.

Tot nu toe moet ik echt gigantisch vaak naar het toilet waarschijnlijk door veel water en thee drinken. Maar ik vraag mij af of je met deze detox ook vaker ontlasting hebt?

Zijn er überhaupt mensen die ervaring hebben met deze detox kuur? Kon op Google maar weinig ervaringen vinden.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:11

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 15:16

Tova schreef:
Ik denk niet dat je dit wilt horen, maar je hebt toch een lever? En als je verder gezond bent werkt je lever dus prima dus detoxen heeft geen enkele meerwaarde!

Lees dit artikel maar eens:
https://www.personalbodyplan.com/detox/
https://www.dokterdokter.nl/gezond-leven/uiterlijk/detoxen-is-een-detox-kuur-zinloos/?

Ik heb het gelezen. Maar ik ga dus alleen die capsules nemen goed gezond eten veel water en thee drinken. Ik ga mijzelf dus niet lopen uithongeren, met alleen groente en fruit shakes.

Op de verpakking van mijn detox staat ook dat je goed op suikers moet letten en dat je dus 2 liter water of thee moet drinken. Er staat niets op over vloeibaar eten.

Kuggur

Re: Detoxen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:19

Waarom doe je dat niet gewoon zonder de capsules? Werkt net zo goed en bespaart je het geld voor de placebo.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:20

Ik heb slechte ervaring met detox. Dit was wel echt een dieet-detox (met pillen). Dus misschien is het bij jou net iets anders?
Vond het echt marteling. Altijd honger, soms vieze sappen, helemaal geen energie etc. Heb er ook nog lang last van gehad omdat het m'n hele systeem had verkloot.. Kon daarna een tijdje nog maar heel slecht tegen vet voedsel. Heb zelfs een paar keer overgegeven door het eten van vet voedsel!
Ik geloof er dus niet in aangezien mijn lichaam na de detox (veel) slechter was dan daarvoor :=

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 15:42

Kuggur schreef:
Waarom doe je dat niet gewoon zonder de capsules? Werkt net zo goed en bespaart je het geld voor de placebo.

Omdat ik niet meer afval van dieeten.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:46

Petrichor schreef:
Kuggur schreef:

Dan zou ik daar het probleem gaan zoeken! ga langs bij een Diettist misschien kan ze je helpen. want tot nu toe doe je ook wat je moet doen als je afvalt. Lees: gezond eten, veel drinken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:48

Je doet dit dan om af te vallen? Hier ga je niks van afvallen hoor :n

En idd, in een gezond lichaam detoxed je lever in principe. Waarom heb je dan van die capsules nodig :?
Goed op suikers letten en deze niet teveel nemen en voldoende water drinken is altijd een goed advies :Y)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:52

Detoxen in deze vorm is de grootst mogelijke geldklopperij. Het is rommel, en als je met hetzelfde eetpatroon als je nu hebt (3 gezonde, gematigde maaltijden per dag, met een gezonde snack tussendoor) en sport niet afvalt, kun je beter in overleg gaan met een dieëtist.

Zoek eerder een verzadigd gevoel in de eiwitten en vezels om langzame verbranding in de hand te werken.

Het gewicht dat je hiermee van je bankrekening wegwerkt voel je niet in een kledingmaat.

Het enige detoxen waarvan bewezen is dat het ontgift, mag absoluut NIET zonder begeleiding van een arts, en is een gigantische aanslag op je lichaam dat eerder ontregelt dan regelt.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:56

khirshanta schreef:
Detoxen in deze vorm is de grootst mogelijke geldklopperij. Het is rommel, en als je met hetzelfde eetpatroon als je nu hebt (3 gezonde, gematigde maaltijden per dag, met een gezonde snack tussendoor) en sport niet afvalt, kun je beter in overleg gaan met een dieëtist.

Zoek eerder een verzadigd gevoel in de eiwitten en vezels om langzame verbranding in de hand te werken.

Het gewicht dat je hiermee van je bankrekening wegwerkt voel je niet in een kledingmaat.

Het enige detoxen waarvan bewezen is dat het ontgift, mag absoluut NIET zonder begeleiding van een arts, en is een gigantische aanslag op je lichaam dat eerder ontregelt dan regelt.

Helemaal eens met deze post.
Detoxen is een woord wat een of andere mafkees heeft bedacht om een berg geld te verdienen met iets dat niet eens kan.
Je lichaam reinigen doen je lever en nieren.
Die pillen doen niks anders dan je portemonnee leegtrekken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:04

Petrichor schreef:
Kuggur schreef:

Dus als jij minder calorieën inneemt dan je verbrandt, dan val jij niet af? Goh, zou de pepertuum mobile dan toch wel bestaan?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:14

Het punt met diëten is dat mensen vaak denken dat het een kwestie is van een van de voedselgroepen helemaal uit je dagelijkse voeding schrappen ("geen koolhydraten meer! Weg met aardappelen en brood!" "Eet vooral niets waarvan de naam begint met een letter uit het alfabet!") en vervolgens als n gek calorieën te tellen.

Daardoor gaat je lichaam in de spaarstand: alles wat het kan vasthouden zal het ook vasthouden, want het wordt uitgehongerd.

Als je gewoon 3 normale maaltijden per dag eet (en daarin oplet dat je normale, gezonde keuzes maakt) en daarbij genoeg beweegt zul je écht écht afvallen.

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:39

Nou ben het deels met jullie eens. Maar er ik doe ook wel eens detoxen maar dan niet via capsules maar via een recept van mijn osteopaat. Namelijk voor een tijdje elke ochtend een halve citroen met een eetlepel olijfolie.

Ik merk dat dit echt helpt in de zin van minder spierpijn etcetera. Ik heb ook een tijdje terug dit in combinatie gedaan met 3x een eetlepel appelazijn een half uur voor het eten.

Dit doe ik meestal maximaal een week. Soms iets langer of korter ligt eraan hoe mijn lichaam reageert.

Ps dit doe ik niet om af te vallen maar om bijvoorbeeld na de feestdagen makkelijker van de afvalstoffen af te komen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:47

Dat komt doordat appelazijn de glycemische waarde van je eten wat vermindert, en een positieve invloed heeft op de enzymen met antioxidantwaarden.

Heb jij misschien darmproblemen, zoals candida?

Edit: dat is echter niet detoxen. Dat is een aanvulling op gezonde voeding, geen daadwerkelijke ontgifting; ook de olijfolie en het citroensap (liefst vers geperst) Desalniettemin véél gezonder (en minder duur) dan zo'n doos pillen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:55

TS, wat je je vooral moet afvragen (denk ik) is; grijp je dit middel aan om af te vallen of als stok achter de deur om je leefstijl om te gooien en gezonder te gaan eten?

Want je leefstijl omgooien, daar heb je geen 'detox capsule' voor nodig. En dat afvallen is (denk ik) een kwestie van dus je leefstijl omgooien... Ik zou dus eerst dat proberen (en niet direct beginnen met 'dieten heeft geen effect meer op m'n lijf' want als je dat gelooft, dan is het logisch dat het afvallen niet lukt, en dat het dan straks met zo'n capsule 'wel' lukt is dan ook logischer, simpelweg omdat je het gelooft. Weet je ook wat er exact in de capsule zit? Niet dat je straks een capsule met water mengt met je water :+

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:24

TS, ik heb de inhoud van de capsules nagekeken.

Deze capsules zijn absoluut geen detox-middel. Het ontgift niets, en brengt niets ín balans.

De capsulest bestaan voor 80 procent uit plantextracten.

Daarvan zorgt het merendeel dat je vocht kwijtraakt, het andere deel werkt op je darmen. Je darmstelsel raakt hier eerder van ontregeld dan geregeld, en je vochtbalans raakt uit balans.

Ja, je raakt hiermee wat vocht en daarmee wat gewicht kwijt. Nee, het helpt je geen sodemieter, want je hebt dat vocht er (gelukkig) zo weer bij.

Zo'n kuur duurt 10 dagen, omdat je lichaam zich anders gaat aanpassen, en je merkt dat je (met of zonder capsules) weer aankomt.

Daarnaast voel je je na zo'n kuur misschien best wel wat lekkerder. Je darmen hebben rust, je vocht herstelt, en je hebt jezelf prachtig voor de gek gehouden.

Mijn advies: verlaat je helemaal niet op mooie verhaaltjes dat je met een paar dagen pilletjes of drankjes (gezond) af kunt vallen. Gewicht kwijtraken, goed en permanent, duurt lang - helaas.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:12

Vjestagirl schreef:
Het punt met diëten is dat mensen vaak denken dat het een kwestie is van een van de voedselgroepen helemaal uit je dagelijkse voeding schrappen ("geen koolhydraten meer! Weg met aardappelen en brood!" "Eet vooral niets waarvan de naam begint met een letter uit het alfabet!") en vervolgens als n gek calorieën te tellen.

Daardoor gaat je lichaam in de spaarstand: alles wat het kan vasthouden zal het ook vasthouden, want het wordt uitgehongerd.

Als je gewoon 3 normale maaltijden per dag eet (en daarin oplet dat je normale, gezonde keuzes maakt) en daarbij genoeg beweegt zul je écht écht afvallen.

Dus als ik het goed begrijp is anorexia geen psychische stoornis maar een lichamelijke. Want anorexia patiënten hebben blijkbaar geen spaarstand...

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:39

Karl66 schreef:
Vjestagirl schreef:

Dus als ik het goed begrijp is anorexia geen psychische stoornis maar een lichamelijke. Want anorexia patiënten hebben blijkbaar geen spaarstand...

Je hebt een spaarstand waarin je lichaam op weinig calorieën (+/- 1000-1500 per dag en daar zit je snel aan) kan leven en je hebt anorexia patienten die 1 appel per dag eten. Nee daar kan zelfs je lichaam in spaarstand niet van leven. En elk 'normaal' mens (lees: zonder anorexia stoornis) houdt het ook nirt vol om zo te leven omdat je lichaam schreeuwt om eten.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:46

Karl66 schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik denk dat je misschien het over het laatste stukje van Vjesta's bericht heen hebt gelezen;
Citaat:

De meeste anorexia patienten eten geen 3 normale maaltijden (of houden deze niet binnen) en hebben helaas niet de mogelijheid de gezondere keuze te maken.

Anorexia is een psychische ziekte die leidt tot ernstige lichamelijke klachten en ziekten. Wellicht is dit topic niet de beste plaats om off-topic te reageren met een vreselijke ziekte. (want dat is elke eetstoornis).

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:50

Vjestagirl schreef:

Door dit te doen ben ik zelfs met een niet werkende schildklier al wat afgevallen.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:51

Karl66 schreef:
Vjestagirl schreef:

Zodra het structureel extreem laag in calorieën wordt, zal je lichaam de spaarstand ook niet meer volhouden en ga je wel afvallen. Echter heeft Vjestagirl's post niet veel te maken met of anorexia wel of niet psychisch is. Anorexia is een psychische stoornis met onder andere lichamelijke symptomen.

Over de detox;

Ik geloof er ook niet zo in, maar gezond eten is altijd goed :) En als dit de manier voor je is om daar te komen, kun je het altijd proberen.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:40

Ik geloof er ook niet echt in.
Waar ik wel in geloof is een ''puur'' dieet. Google maar eens op paleo. Mijn moeder is daarmee zo'n 40 kilo in anderhalf jaar mee kwijtgeraakt. Zonder sport of iets, gewoon door gezond en puur te eten!
Het is even wennen, dat zeker. Maar het is echt even doorbijten in het begin. Daarna zul je merken dat je ook geen zin meer hebt in bijv. suikers. Waar we nu bij denken: "Hmmm, lekker zo'n stuk chocola, of koekje'' , heb je dat totaal niet meer.

Maar als je dus wilt afvallen dit dieet volgen kan enórm veel schelen!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:15

Karl66 schreef:
Vjestagirl schreef:

Ja, dat is ook een manier om wat ik zeg uit z'n verband te trekken :D
Gelukkig heeft de rest al uitgelegd wat ik wél bedoel.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:10

Het punt is dat je lichaam niet in spaarstand gaat, die stand kent je lichaam namelijk niet. Er is ondertussen voldoende wetenschappelijk onderzoek geweest waaruit blijkt dat die spaarstand niet bestaat. Het is heel simpel, op het moment dat je minder calorieën inneemt dan dat je verbruikt, dan gaat je lichaam niet in de spaarstand, maar dan ga je afvallen.