Bijholteontsteking (sinusitis) icm reizen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deni11

Bijholteontsteking (sinusitis) icm reizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 10:46

Hallo allemaal :wave:

Ik vroeg mij af of er nog meer lotgenoten/evaringen zijn met bijholteonsteking.
Ondertussen kamp ik er al bijna 1.5 week mee als gevolg van mijn verkoudheid die nu na 2 weken eindelijk over is, het ergste heb ik gelukkig gehad (pijn die door schijnt naar je tanden, niet eens kunnen bukken en het idee hebben dat je hoofd er af valt).

Nu is het zo, dat ik zeer binnenkort tickets heb naar londen en we daar een appartement gehuurd hebben voor 3 daagjes en dan weer terug. Helaas is mijn bijholteonsteking nog niet helemaal over en heb ik alleen nog een beetje last van druk op mijn slaap en daar boven je ogen. Daarnaast slik ik dagelijks nog paracetamol ter ondersteuning.

Zijn er mensen met ervaringen of ideeën wat te doen met reizen? Na 1.5 week complete rust gepakt te hebben ben ik er wel echt klaar mee met dit thuis zitten, zeker met dat reisje in het vooruitzicht. Heeft anders iemand de gouden tip?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen/wijsheid meegeven met jullie ervaringen :)

secricible

Re: Bijholteontsteking (sinusitis) icm reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:48

Ik zou niet echt iets anders doen. Als je zelf het idee hebt dat je weer de puf hebt om te gaan dan zou ik gaan. Houd er wel rekening mee dat het vliegen gewoon echt heel erg naar kan zijn door de drukverandering. En dat je erna wellicht een terugval(letje) kan hebben.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:49

Helpt neusspray wat ter verlichting?
Ga je vliegen? Dat is niet echt een pretje met bijholteontsteking...

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 10:50

Ik zou dan inderdaad gaan vliegen, pijnstillers helpen voornamelijk. Meer dan neusspray.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:51

Voor je gaat vliegen even neusspray gebruiken om de holtes zoveel mogelijk vrij te maken. Ik heb dit vorig jaar gehad en dit was het advies van mijn huisarts. Met opstijgen en landen heb ik veel pijn gehad aan mijn oren omdat alles dicht zat maar verder viel het mee.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 11:08

amandananana schreef:
Voor je gaat vliegen even neusspray gebruiken om de holtes zoveel mogelijk vrij te maken. Ik heb dit vorig jaar gehad en dit was het advies van mijn huisarts. Met opstijgen en landen heb ik veel pijn gehad aan mijn oren omdat alles dicht zat maar verder viel het mee.

Je geet mij hoop :D Ik zal zo anders ook nog de huisarts bellen en om advies vragen.

Ik verwacht wel dat ik wat zal voelen natuurlijk, met eerder vliegreizen heb ik ook wel eens gehad dat ik erg verkouden was gepaard met het gevoel alsof je neer gestoken wordt in je voorhoofd :')

Ik vond wel dit nog online..
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:33

Hhhmm zou ik nooit mogen vliegen aangezien mijn bijholtes chronisch ontstoken zijn (nu heb ik ook geen plannen om te vliegen). Ik heb ontstekingsremmende neusspray van de HA om het onder "controle te houden".

Oef en als ik laatste stukje lees kan ik het dus wel zo goed als vergeten om ooit te vliegen. :oo :=

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:35

Wanneer moet je vliegen en hoe zijn je klachten nu?
Wij hebben in Portugal gestaan met een kleuter met longontsteking (daar gekregen en behandeld) maar die moest eerst gezien worden door een arts voor een "fit to fly" verklaring, idem met een nichtje met waterpokken.
Ik zou het dus maar goed navragen en flink sprayen met xylo neusspray.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:49

Ik heb wel meerdere keren gevlogen met sinusitis, geen idee dat er beperkingen op zaten haha. Zie nu ook dat ik veel vaker niet heb mogen vliegen. :+

Maar alleen opstijgen en landen is even vervelend, maar eenmaal op de grond of in de lucht eigenlijk nergens last van. Kauwgom kauwen helpt wel om je oren "open" te houden. Dat maakt het wat minder vervelend.

Edit: neusspray met xilo... Helpt vaak ook wel!
Laatst bijgewerkt door Quir op 26-01-18 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:50

Polly schreef:
Wij hebben in Portugal gestaan met een kleuter met longontsteking (daar gekregen en behandeld) maar die moest eerst gezien worden door een arts voor een "fit to fly" verklaring, idem met een nichtje met waterpokken.

Waterpokken?voor zover ik weet mag je niet meevliegen als je een besmettelijke ziekte hebt.Dat niet zozeer voor jezelf,maar voor de gezondheid van je medepassagiers.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:08

Gewoon niet vliegen. :)*
Er gaat een trein naar Londen.

En reizen als je ziek bent (en paracetamol slikken om het te onderdrukken en dan zeggen dat het ter ondersteuning is) vind ik vallen onder roofbouw plegen.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 13:00

Ik heb besloten helaas niet te gaan. De vlucht zou vandaag nog zijn, en ik denk dat ik mijzelf met het herstel er niet mee help en de rest alleen maar in de weg loop aangezien ik nog (lang?) niet 100% hersteld bent.

Net eventjes buiten en ik voel het gewoon op mijn hoofd drukken erna, ik zal dan naar verwachting ook een niet al te fijne vliegreis hebben :')
Ik baal er onwijs van, want vind reizen erg leuk en mis nu een gaaf appartement, etentjes etc. Maarja in dit geval moet ik echt aan mijzelf denken, al zou ik meegaan zal ik de rest alleen maar belemmeren als ik uitgeput ben na een wandeling etc. Hierbij moet ik dan gewoon een streep zetten en voor mijzelf kiezen en inderdaad evt een terugval voorkomen.

Goh wat baal ik er van, maar helaas is de trein niet haalbaar gezien de prijs en het waarschijnlijk te veel inspanning van mij vraagt. Ben afgelopen week 3x kort buiten geweest en dat was genoeg inspanning :+ Ik vind het zo jammer, maarja het zei zo :n

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:38

Heel verstandig Denli.Luister naar je lichaam,als je ziek bent moet je gewoon thuis blijven.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:37

Triest - maar een wijs besluit!

"Londen loopt niet weg", maar je hebt maar 1 lichaam en daar moet je goed voor zorgen...!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:39

anjali schreef:
Polly schreef:

Waterpokken?voor zover ik weet mag je niet meevliegen als je een besmettelijke ziekte hebt.Dat niet zozeer voor jezelf,maar voor de gezondheid van je medepassagiers.

Tenzij de waterpokken ingedroogd zijn.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:25

anjali schreef:
Polly schreef:

Dat staat er toch, dat ze eerst gezien moest worden door een arts voor een fit to fly verklaring, die krijg je echt niet als je nog besmettelijk bent hoor, evenals met een te lage saturatie dan is het vette pech maar je mag echt niet mee.

Wijs besluit TS