Kraamverzorgsters onder ons!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 20:41

wemkelover schreef:
Denk dat ik het ook met quera en Keet eens ben. Het is wel het kind van mij en mijn partner dus wij bepalen ten alle tijde! Al ik weet wel dat ik naar mijn bevalling zo slap als een vaatdoek was en gewoon geen puf had om uberhoudt ergens tegen in te gaan, maar goed dan heb ik nog een partner die dat wel kan doen mocht dat nodig zijn.


Daarom had ik naast mijn bevalplan ook een kraamplan :) stond alles duidelijk in. Ook had ik een aantal zaken bij de intake aangegeven :) is fijn naar geluisterd.
Eerste dag besproken wat er verwacht werd van beide kanten. En wat ze graag at en dronk zodat we dat voor haar konden halen. Konden we samen lunchen :)

beert
Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:06

Leuk om dit te lezen :-). Ik ben nu zwanger van de tweede en toevallig binnenkort de intake voor de tweede. Dus inderdaad weer even bedenken wat ik belangrijk vind.

Bij de oudste heb ik een week in het ziekenhuis gelegen en daarna nog 2.5 dag verlengde kraamzorg. Een iets oudere dame en voor mij echt een verlichting. In het ziekenhuis was echt alles volgens protocol. En dan bedoel ik niet een flesje wel of niet vullen, maar echt 17x per dag wegen etc. Ik was echt heel blij met de wat nuchtere kraamhulp die zei "twee keer per dag wegen is echt genoeg, anders maak je jezelf gek". Zij had vooral veel praktische tips die je in het ziekenhuis niet kreeg en daar had ik toen wel behoefte aan.

Ik heb dus maar 2.5 dag kraamzorg gehad en dat vond ik op zich ook wel genoeg. Ik ben wel heel benieuwd hoe dat is als je 8 dagen iemand om je heen hebt. Maar ik zal ook wel vragen om iemand met wat meer ervaring, daar voel ik me prettiger bij. Geen stagiairs ook, ik hou van rust om me heen :-)

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:44

Zo te lezen had ik steeds hele makkelijke kraamhulpen. De eerste had echt super veel ervaring en heeft ons heerlijk verzorgd en veel geleerd. Eten koken zo dat wij dat niet meer hoefden te doen ’s avonds, boodschappen gedaan, ons alles zelf met de baby laten doen en alleen tips en aanwijzingen als we t zelf niet wisten, heerlijk!
Daar was ook een stagiaire bij, had ik vooraf geen problemen mee, ze moeten toch een volgende generatie kraamhulpen opleiden. Het was voor onze stagiaire haar aller eerste stage week en ze was fantastisch! Een nuchtere boerendochter die uit zichzelf de was ophing, tafel afruimde, alles zag liggen. Ze heeft nooit gevraagd of ze iets met de baby mocht doen, op de laatste dag zei ik zelf of ze luier wou verschonen en dat vond ze geweldig. Ze vroeg ook steeds heel veel dingen aan de echte kraamhulp, echt een leergierige meid.

De tweede keer was heel anders, vooral omdat we zelf ook veel meer bezig waren met onze oudste, en we hadden wisseling halverwege omdat t vlak na oud en nieuw was. Maar beide dames waren prima. De eerste was echt super lief, want onze baby had al bijna 3 dagen na de bevalling nog steeds niet gepoept. We moesten de volgende ochtend naar de kinderarts als ze die nacht niet zou poepen, maar dan kregen we ook een nieuwe kraamhulp. Toen heeft ze aangeboden om haar vrije dag te wisselen en nog een dag te komen als beeb die nacht niet gepoept had <3 echt zo lief!! Gewoon een oprecht zorgzaam persoon. Gelukkig heeft beeb uiteindelijk die avond gepoept.

Amado7

Berichten: 10737
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 22:45

Wat leuk om al die ervaringen en verhalen te lezen! :D Kan gelijk wat tips meenemen!

Qua protocol ben ik wel redelijk makkelijk in, soms moet je inderdaad kijken wat het beste voor moeder en kind is. Rugligging is prima, maar als het de eerste dagen hartstikke misselijk is en veel spuugt, ik leg de baby mooi op zijn zij. :n En inderdaad, 1 keer aangeven is genoeg. Willen ouders het niet, dan niet. Maar ik blijf er bij dat ik sommige dingen wel opschrijf dat het op eigen verantwoording is.

En over de was: dat is nog wel een lastig puntje voor mij :+ Iedereen vouwt het weer anders op, ik probeer me zoveel mogelijk aan te passen maar dat is elke keer weer wennen :D

DiantaM
Berichten: 11277
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:55

amado7 schreef:
Wat leuk om al die ervaringen en verhalen te lezen! :D Kan gelijk wat tips meenemen!

Qua protocol ben ik wel redelijk makkelijk in, soms moet je inderdaad kijken wat het beste voor moeder en kind is. Rugligging is prima, maar als het de eerste dagen hartstikke misselijk is en veel spuugt, ik leg de baby mooi op zijn zij. :n En inderdaad, 1 keer aangeven is genoeg. Willen ouders het niet, dan niet. Maar ik blijf er bij dat ik sommige dingen wel opschrijf dat het op eigen verantwoording is.

En over de was: dat is nog wel een lastig puntje voor mij :+ Iedereen vouwt het weer anders op, ik probeer me zoveel mogelijk aan te passen maar dat is elke keer weer wennen :D


Ja natuurlijk moet je dat opschrijven. Dat zijn jullie waarschijlijk ook verplicht ivm aansprakelijkheid.

En tja over hoe de was opgevouwen wordt of allerlei andere pietluttige dingen maak ik me niet druk hoor. Ben al blij dat het gedaan wordt :+

Amado7

Berichten: 10737
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 22:56

Tulandro schreef:
[naam] schreef:
Wat leuk om al die ervaringen en verhalen te lezen! :D Kan gelijk wat tips meenemen!

Qua protocol ben ik wel redelijk makkelijk in, soms moet je inderdaad kijken wat het beste voor moeder en kind is. Rugligging is prima, maar als het de eerste dagen hartstikke misselijk is en veel spuugt, ik leg de baby mooi op zijn zij. :n En inderdaad, 1 keer aangeven is genoeg. Willen ouders het niet, dan niet. Maar ik blijf er bij dat ik sommige dingen wel opschrijf dat het op eigen verantwoording is.

En over de was: dat is nog wel een lastig puntje voor mij :+ Iedereen vouwt het weer anders op, ik probeer me zoveel mogelijk aan te passen maar dat is elke keer weer wennen :D


Ja natuurlijk moet je dat opschrijven. Dat zijn jullie waarschijlijk ook verplicht ivm aansprakelijkheid.

En tja over hoe de was opgevouwen wordt of allerlei andere pietluttige dingen maak ik me niet druk hoor. Ben al blij dat het gedaan wordt :+

Bij mensen met zo'n instelling kraam ik graag :D

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:09

Ik begin 1 maart aan de interne 3 maanden opleiding :)

Amado7

Berichten: 10737
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Kraamverzorgsters onder ons!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 23:12

Wat leuk!

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:17

Voordat ik nu een of andere ondankbare heks lijk met die was :+
Even voor de beeldvorming. Mn kraam vouwde de was niet eens echt op, ze propte het een soort van in de kast. Alle babykleertjes die ik zo leuk had opgehangen en neergelegd in de kast (vond t zo schattig staan :o en vooral ook zoals ik het bij de eerste het makkelijkst vond) werden van het hangertje getrokken en in de commode gemikt zonder op te vouwen of iets, het schone bedden goed werd op de niet zo schone vloer naast het bed gelegd "want steeds uit de kast halen is zo'n gedoe". Dan doe ik het dus echt liever zelf...

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: Kraamverzorgsters onder ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:54

Ik vraag me eigenlijk af, zijn er vaste tijden dat een kraamverzorgende werkt?
Lees op internet dat sommige rond 7.30/8uur starten, onze kraamverzorgende begon om 8.30 uur. Daar had ik verder geen inspraak over. Wat ik wel jammer vond aangezien mijn vriend gewoon moest werken na 2 dagen en aangezien hij om 7 uur moet beginnen dan, of juist tot 23 uur was ik veel uren alleen thuis met de kleine. Op zich niet erg zij het dat ik zelf flink beroerd was van een urineweginfectke en bijwerkingen van antibiotica.Om die reden bleef dus steeds mijn schoonzus bij me slapen op de dagen dat mijn vriend werkte zodat ik hulp had. Was makkelijker geweest als kraamhulp wat flexibeler in tijd was. Nu was ik of van 6.30-8.30 uur alleen thuis, of zelfs ging de kraamhulp tegen 14 uur naar huis en mijn vriend werken om 14.30 tot 23 uur.

Kraamhulp bij een vriendin kwam in de uren dat haar man werken was. Die werkt in de horeca en was dus savonds van huis. Ze kookte, hielp mee de kleine verzorgen voor de nacht en als mama en de kleine in bed lagen ging ze naar huis.

Vroeg me af of daar eigenlijk regels voor zijn of dat iedere kraamverzorgende dat zelf mag bepalen?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Kraamverzorgsters onder ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:58

Bij mijn eerste wilde ze perse om 08.30 beginnen. Vond ik veel te vroeg.
Dus bij de tweede aangegeven dat ze na 9.00 mocht beginnen ook ivm de ochtendspits bij Amsterdam. Dat was echt heerlijk. Kinderen waren dan toch nog niet wakker

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 00:01

Mijn beeld is dat de meeste kraamverzorgsters wel van de protocollen en de rust, reinheid en regelmaat zijn. Wij zijn dat dus totaal niet. De enige constante bij ons is dat we doen waar we ons goed bij voelen. Dat neemt niet weg dat ik heel goed begrijp dat je als kraamverzorgster geacht wordt om je aan bepaalde protocollen te houden. Tot op zekere hoogte geef ik me daar graag een weekje aan over. Dat er elke dag minimaal een uur besteed wordt aan het notuleren van gesprekken en het maken van verslagen inclusief handgemaakte tabellen en grafieken vind ik prachtig, ik parafeer ze graag. Met plezier bewaar ik alle luiers. Tel ze, weeg ze, bestudeer ze, neem ze desnoods mee naar huis, het kan allemaal. Ik vind het prima dat er met militaire precisie wordt geboend en gesteriliseerd. Dat er in een week meer schoonmaakmiddelen doorheen gaan dan normaal in een paar maanden neem ik graag voor lief. Ik geniet oprecht van de frisheid en van het feit dat de schone was in de kast ligt (op welke manier dan ook) in plaats van in een box of wasmand. :+ Pas als een protocol iets van mij verlangt wat tegen mijn (moeder)gevoel indruist ben ik heel rechtlijnig. Wij zijn de ouders en wij gaan erover. Dat een kraamverzorgster niet verantwoordelijk gehouden wil en kan worden voor acties die tegen haar advies ingaan vind ik overigens niet meer dan logisch. Ik heb alleen geen zin in terugkerende discussies of afkeurende blikken.

rockwitch schreef:
Je bent ook niet verplicht om de volledige kraamzorg af te nemen toch. Als jij het niet nodig vind of er geen behoefte aan hebt hoeft het volgens mij niet. De verloskundige komt ook nog een paar keer dus die kan ook wel wat controles doen.

Klopt, de vorige keer hebben we ook vrij snel afgebouwd. We begonnen 's ochtends met de controles en de administratie (en koffie uiteraard) en daarna samen even het huis aan kant maken en dan ging ze weer. Dat was erg fijn, want dan hadden we de rest van de dag lekker voor onszelf. Het lastige met bevallen is dat je van tevoren niet weet hoe je er daarna aan toe bent. :P Als ik me net zo goed voel als de vorige keer denk ik dat we snel weer naar halve dagen gaan. Zo hebben we dat tijdens de intake ook al aangegeven. We vinden het trouwens prima als er een stagiair meekomt. Die moet nu eenmaal ook ervaring opdoen en dat paar extra ogen maakt voor ons het verschil niet.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 00:01

Bij ons waren de tijden in overleg. De eerste keer vond ik het fijn als ze wat later begon zodat ze me eind van de middag nog kon helpen, dan had ik t zwaar. Bij de tweede wilde ik juist graag dat ze wat eerder begon, omdat de oudste al rond 5.30 op was dus onze dag rond 8 uur al bijna halverwege was :+

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 00:11

Bij onze eerste was het ook in overleg en als ik me niet vergis kwam ze rond negen uur. Ik hoop dat we dat straks ook weer zo kunnen afspreken want voor 9 uur is onze dochter normaal gesproken niet wakker (en ik meestal ook niet als ik nergens heen hoef :o ).

Amado7

Berichten: 10737
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 00:55

Ik begin eigenlijk altijd 8 uur en in het weekend 9 uur. Wel altijd in overleg met het gezin. Ik maak meestal even een voorstellijstje. De reden dat ik daar 8 uur op zet is omdat om half 10 heel veel klaar moet zijn wil je een beetje een normale dagplanning hebben en klaar zijn met die dingen voor het bezoek op de stoep staat. En die staan gerust om kwart over 9 /half 10 op de stoep. En vaak gaat de man rond 8 uur werken dus dan komt dat precies uit. Willen ze echt graag later is dat geen probleem. Heb dan wel heel de dag het gevoel dat ik achterloop of dat je dingen gewoon niet af krijgt en dat is niet wat je wil. Daarom gaat mijn voorkeur wel naar 8 uur.

Edit: over het afnemen van de zorg. Volgens mij is over het algemeen de minimale zorg 3 uur per dag. Het minimum kraampakket is 21 uur.

Mariska88

Berichten: 813
Geregistreerd: 30-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 01:08

Wij hebben 2 keer kraamhulp gehad
Van een organisatie die bestaat uit zzp'ers..

Wij hadden de eerste keer een kraamhulp die we ook hadden gesproken bij de intake
Ze was er bij de bevalling (03:00 uur) en is tot 18 uur gebleven.
Toen wij zijn gaan slapen was ze zelf ook even op de bank gaan liggen

Deze vrouw deed het werk ( niet omdat ze werken moest) maar omdat ze het zo leuk vind. En dat was aan alles te merken
Doortastend, voelde precies aan wat ik, het gezin en de baby nodig waren.

Ze deed ook maar 1 gezin per maand. En je had haar de hele kraamperiode.

Bij de 2de zwangerschap haar direct gebeld ( 1,5 jaar later) ze,herkende me meteen aan mijn stem en haar agenda voor mijn uitgerekende periode was leeg.

Dus ze was ook bij de 2de bevalling en hele kraamweek

Mocht er ooit een 3de komen, bel ik haar weer

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 01:11

Wat is een 'beetje een normale dagplanning'? :P Hier staat gelukkig om kwart over negen echt nog geen bezoek op de stoep en is mijn vriend minstens de eerste twee weken vrij. Normaal gesproken werkt hij in ploegen, dus een standaard dagplanning bestaat hier sowieso al niet. Ik kan me wel voorstellen dat 8 uur als starttijd in veel situaties prima werkt en dat je als kraamverzorgster liefst zoveel mogelijk rond dezelfde tijd begint.

De vorige keer voelde ik me ergens wel ongemakkelijk om het aantal uren te verminderen, omdat ik er bang voor was dat de kraamverzorgster daardoor minder betaald zou krijgen. Is dat eigenlijk zo? In elk geval ben ik blij dat we het nu bij de intake al hebben aangegeven en dat het zelfs op de overeenkomst als mogelijkheid vermeld staat.

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 01:16

Wat leuk om zo te lezen zeg. Heel interessant.

Wij hebben couveuse nazorg gehad. Echt een hele toffe vrouw. Wij hadden in het ziekenhuis al een hele hoop geleerd. Alleen dan altijd met 1 kindje. Eenmaal thuis leerde de kraamzorg ons goed hoe te combineren met 2 tegelijk.

Zij had een hele hoop ervaring, en als ze iets vertelde hing je aan jaar lippen. Ze was niet de snelste. Maar de dames waren immers al 3.5 week oud, en voelde ik me al heel snel weer thuis.

Amado7

Berichten: 10737
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 01:20

Dagplanning kan erg uiteenlopen. Maar bij mij is het ong zo:

Ochtendpraatje ( die soms ook lang kan duren)
Eten klaarmaken als ze nog niet gegeten hebben
Controles invullen in zorgplan
Ondertussen kan ik beneden al wat doen zoals zuigen oid
Vrouw douchen en dan kan ik haar kamer doen, bed verschonen zuigen stoffen etc.
Controles kraamvrouw, of net wanneer dat uitkomt. Soms voor het douchen
Baby in bad doen
Was aan
Ondertussen zit binnen die tijd vaak het voeden en zeker bij een eerste kindje kan dat aardig wat tijd in beslag nemen.
Vaak is het bezoek er dan dus dan zet je koffie
Dan doe ik meestal de badkamer en wc
Zorgplan invullen
Etenstijd dus eten klaarmaken
Voeden meestal
Vrouw slapen en dan kan ik strijken en verder met de was wat ik nog niet opgehangen had of opgevouwen
Aardappels oid schillen en klaarzetten
Fruit maken
Vrouw wakkermaken en f gezellig praten
Bezoek meestal en dan kan ik al bijna weer met het eten aan de slag en dan is het zo 5 uur.

En ondertussen ben je natuurlijk ook met de kraamvrouw aan het kletsen en voor moeder en kind aan het zorgen. Dat gaat boven het huishouden natuurlijk.


Wat ik me dan afvraag, hoe krijgt iemand dat voor elkaar als je om 9 uur begint? :)

Kimbers

Berichten: 5105
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Kraamverzorgsters onder ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 03:12

Dan schuift alles gewoon een uurtje op dus ;)

Kraamzorg mocht van mij niet iedere dag het bed verschonen, vond ik zo'n onzin. Heb ook van mijn leven npg nooit zoveel wasjes gedraaid zien worden als in beide kraamweken :')

De laatste dame die hier was ging bijna met pensioen. Bijna zonde want wat een topper! Ze was afentoe bijna onzichtbaar in huis en liet ons lekker ons gang gaan. Zorgde goed voor mijn kleine en was erop gebrand dat ik mijn rust pakte. Heeft zelfs met mijn (grote sterke) hond gewandeld op de dagen dat mijn vriend aan het werk was. Wilde alles wel doen om het me gemakkelijker te maken.

Eigenlijk zou ze maar 4 dagen blijven omdat ze net uit de ziektewet kwam, maar ze wilde toch graag de week afmaken met ons en is dus gebleven. Heel fijn!

Beide keren kraamzorg van de kraamvogel gehad. De eerste kraamverzorgster was ook een schat, maar iets te lief waardoor ik met mijn eigenwijze kop te weinig rust nam. Kan een bemoederend typje dus wel waarderen.

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 04:41

Ehm Jolande onze kraamhulp deed een stuk kortere planning.

Ik was al gedouched en aangekleed als zij om 8.30 uur kwam. Luiers van de nacht opgeruimd en onze bedden opgemaakt. En had ontbeten.

Zij deed een praatje hoe de nacht was gegaan.
Deed vaatwasser uitruimen als wij dat nog niet gedaan hadden.
Toilet + badkamer dagelijks poetsen, de was en helpen bij de voedingen.
Ze heeft in de 10 dagen 3 x benedenverdieping en 1 x bovenverdieping gezogen en 1 x bed verschoond. Wij hebben een kat dus overige dagen deed mijn vriend stofzuigen.
Voordat ik ging rusten smiddags maakte ze lunch deed ze controles en dan koken en ging naar huis. Tussendoor zat ze rapportage te schrijven of wat te lezen aan tafel. Kraambezoek hebben we nauwelijks gehad, alleen mijn vader even die boodschappen had gedaan en tweelingbroer van mijn vriend. Waarbij ze steeds duidelijk maakte dat kraambezoek in de kraamweek niet gewenst was en dat we daar meer dan tijd genoeg voor kregen na de kraamweek. Directe familie ( ouders/ broers ) zijn eerste 24 uur langs geweest toen we nog in het ziekenhuis lagen.
Zo te lezen hadden we dus een aparte kraamhulp. Ben benieuwd hoe het binnenkort met de tweede gaat zijn.

Edit ohja mijn zoontje is 3 x in bad geweest in de kraamweek. Ze wilde dat eerst met papa doen en die moest de eerste 3 dagen werken op de uren dat zij er was. Dus dag 5 -7-9 is hij in bad geweest.
Het is alsof ik die week in een waas heb geleefd, een tweede keer ben ik minder overdonderd denk ik. Lange zware bevalling voor ons beide + ik flink ziek door urineweginfectie en bijwerkingen van antibiotica en zoontje moeilijke opstart door de zware bevalling waardoor flink gewichtsverlies en geelzucht.

Amado7

Berichten: 10737
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Kraamverzorgsters onder ons!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 08:36

Oef dat klinkt niet als een fijne bevalling en tijd :(:)


Soms moet de dagplanning inderdaad korter maar zo ziet het er een beetje uit als ik lange dagen moet.
Een uur later beginnen schuift inderdaad alles een uur op, maar het bezoek helaas niet. Als het bezoek komt wil je eigenlijk dat de vrouw gewoon weer klaar in bed zit en het liefst dat de baby gevoed is want sommige vrouwen willen daar geen bezoek bij. Dus dan zal je toch alles voor het bezoek een beetje klaar moeten hebben want je gaat het bezoek geen heel uur beneden laten zitten vind ik.

En 1 keer in de 10 dagen bed verschonen? :oo Ieder zo zijn ding :D Ik doe het niet elke dag , maar wat ouders willen. Maar meestal is dat aan het begin wel wat vaker ivm infectiegevaar. Maar vaak wordt dat vanaf een paar dagen bv om de dag maar ik zorg toch altijd wel als de kraamvrouw het wil dat het bed een paar keer wordt gedaan hoor.

Was iedere vrouw maar klaar met douchen en eten, dat had een stuk gescheeld. Sommige zijn het bed niet uit te krijgen :D

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 08:44

Protocollen deden onze kraamhulpen gelukkig niet zo spastisch over.
Luiers bewaren heb ik echt nooit hoeven doen. Gaan de kraamverzorgsters die weer open peuteren en bestuderen dan?
In bad is onze beeb maar 1 x geweest in de eerste week, vond de kraam prima.
En ik las ergens twee keer per dag wegen, gewogen hebben we haar niet eens de eerste dag. Lekker niet te veel aan de baby plukken, ze was die nacht in het zkh toch al gewogen.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 08:45

Ik mocht van mn 1e kraamverzorgster niet eens mn bed uit zijn voor ze kwam, ze vond t veel te link als ik zelf rond ging waggelen :+

Komt bij jou kraamvrouwen bezoek dan altijd op vaste tijden ofzo :? Bij mij kwamen ze gewoon wanneer het mij uitkwam, dus toen de kraamzorg wat later kwam, kwam het bezoek ook wat later. Als je op verzoek voedt weet je toch niet wanneer de kleine drinkt, dus dat is dan sowieso niet afhankelijk van de starttijd van de kraamzorg.

Amado7

Berichten: 10737
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 08:48

En daarom wordt de kleine vaak aangelegd na het badje als ze nog bloot zijn :D (als de 3 uur verstreken is vaak nog voor het badje.) Als er bezoek komt het 9 van de 10 keer voor 10 uur zonder te bellen.

Echt leuk trouwens dat er zoveel mensen reageren! :D