Ik open dit topic omdat ik het allemaal niet meer weet en 't gevoel heb dat ik weinig geholpen word of vooruit geraak terwijl mijn "gezondheidstoestand" wel een flinke impact heeft op mijn dagelijkse leven.
Voor mij kan dit zo niet verder...
Even de situatie schetsen, 't wordt wellicht een lang verhaal, dus alvast een welgemeende dank je wel aan de doorzetters

Ik ben bijna 30 jaar, al van zolang ik me kan herinneren heb ik volgende klachten:
- hypermobiel/ hyperlakse gewrichten welke steeds zorgden voor vele gewrichtspijnen en ontstekingen, meestal van korte duur (enkele dagen tot enkele weken) en vaak plots opkomend, soms zelf zonder extra belasting.
- vermoeidheid: als sinds ik kind ben, slaap ik meer dan gemiddeld en dan nog ben ik meestal moe. Uitgaan als puber betekende dat ik de rest van week moest recupereren en doodmoe was.
Toen ik 19 was kreeg ik een diepveneuze trombose in mijn rechterbeen. Dit werd gecategoriseerd als "toeval" en verder niet onderzocht.
Op mijn 21e kreeg ik een nieuwe diepveneuze trombose in mijn linkerbeen. Er gingen toch wat belletjes rinkelen en uit verder onderzoek bleek dat ik het antifosfolipidensyndroom heb (APS). Hiervoor neem ik dagelijks bloedverdunners.
Maar de laatste jaren heb ik het gevoel nog veel andere symptomen ontwikkeld te hebben. Wat ik momenteel ervaar zijn de volgende problemen:
- doodmoe, werkelijk doodmoe, ik ben zo futloos, ik kan gemakkelijk 14uren per dag slapen én nog moe zijn. Het gevolg is dat ik nérgens zin in heb, mij overal moet heen slepen en gewoon me "down" voel.
Hoewel ik dus veel slaap, heb ik heel vaak 't idee dat ik niet "goed geslapen" heb.
- gewrichtspijnen en ontstekingen: de afgelopen jaren heb ik weer tal van vage ontstekingen gehad die maanden aansleepten, zo is mijn staartbeentje gaan ontsteken en heb ik weken kine gehad omdat dit blijkbaar van een rugprobleem kwam, daarna ging mijn linkerknie ontsteken, laatst mijn spieren in mijn rug/hals...
- ik heb super vaak hoofdpijn en/of een waas in mijn hoofd
- mijn haren zijn flinterdun, ik heb eigenlijk amper haar, mijn staartje kun je amper een staartje noemen
- onverklaarbare buikpijnen en krampen die kort aanhouden maar wel bijna dagelijks aanwezig zijn
- Wij willen graag een tweede kindje, ondertussen heb ik al 3 miskramen gehad
- De laatste maanden zijn mijn witte bloedcellen steeds onder niveau (ik heb 3 bloedafnames na elkaar met een te weinig aan witte bloedcellen).
- Verder is er ook een tekort aan foliumzuur en vitamine B (hiervoor neem ik dagelijks extra vitaminepreparaten in).
- mijn gezicht gloeit en trekt thv voorhoofd, neus en wangen. Je ziet dan wel een lichte gloed maar zoals ik het aanvoel zou het "knalrood" moeten zijn en dat is niet het geval.
De huisarts vind het allemaal maar zo en zo en laat het naar mijn gevoel maar aanmodderen.
Terwijl ik dit echt niet normaal vind, ik ben "maar" 30 jaar, ik zou fit en enthousiast en actief moeten zijn.
Maar in plaats daarvan vind ik alles heel lastig, zwaar en zie ik heel veel dingen "niet zitten" gewoon omdat ik te moe ben of ergens pijn heb. Ik wil hier graag verandering in brengen.
Ik probeer goed te eten (gezond, veel groenten/fruit) zodat mijn klachten alvast daar weinig oorzaak in kunnen vinden. Ondanks dat ik me steeds moe voel, probeer ik mezelf ook te motiveren om toch alles mee te doen. Ik mest dagelijks mijn stallen (soms wel 5 paarden te doen), ben veel buiten met onze dochter (wandelen/fietsen). Maar nadien voel ik me ook echt uitgeput waardoor andere verplichtingen niet volbracht worden (dan zie ik het bv niet meer zitten om te koken of op te ruimen). Ik heb 't gevoel dat ik alles zo goed moet plannen want als ik het ene doe, ben ik vaak te moe om het andere nog te kunnen doen. En ik vind dat écht niet normaal voor iemand van mijn leeftijd! Daarom denk ik dat ik eventueel bovenop de APS ook een andere ziekte heb.
APS is soms gecorreleerd met SLE, maar ik twijfel of ik aan het SLE-profiel voldoe.
Ik weet niet wat ik hiermee wil bereiken, maar misschien herkent iemand zich hierin?
Iemand tips of ervaringen?
Alvast bedankt