Behandeling emetofobie?

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ruby1995

Behandeling emetofobie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 19:45

Ik ben der helemaal klaar mee!
En wil dus af van die vervelende en stomme angst voor het overgeven.

Ik heb dit al jaaaaaren, helaas :(

Tuurlijk iedereen vind spugende mensen vervelend, maar ik ben echt heel erg bang er voor en beperkt mij op bepaalde dingen.

Waar ik dus niet tegen kan: andere spugende mensen en zelf spugen (dus heel erg bang om ziek te worden).
Ik kan wel opzich prima tegen mensen op tv die spugen, dus exposure therapie lijkt mij voor mij niet veel toevoeging (denk ik)

Ik vroeg mij dus af, heeft iemand anders hier ook last van en ben je hier vanaf gekomen? En zoja hoe?

Ik ben benieuwd!

C'est la vie ♥

Winged

Re: Behandeling emetofobie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:32

Waarom denk je dat exposure therapie niet veel gaat toevoegen? Het is niet zo dat je direct een hele show te zien krijgt. Eerste vraag: Waar ben jij bang voor zodra je mensen ziet spugen?

Zelf ben ik 1,5 jaar geleden behandeld voor hematofobie. Ook door middel van exposure. in mijn geval (bloedangst en naaldenangst) moest ik eerst korte filmpjes kijken, steeds langere series, verhalen kijken, benoemen wat mij bang maakt (effect flauwvallen), en uiteindelijk zelfs zelf bloedprikken.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:34

Ik vind het ook eng om zelf misselijk te zijn, gelukkig ben ik het bijna nooit meer

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:42

Wat helpt is een psycholoog/psychiater inschakelen. Zulk soort fobieëen gaan zelden vanzelf over. Ik werd zelf (kotsmisselijk) en kreeg een paniek aanval als mensen zeiden dat ze een beetje misselijk waren.

Glamour Girl de mooiste schimmel <3
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie