Burn-out

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Burn-out

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:30

Wat goed om te horen dat je goed hebt kunnen praten met je vriend, dat is zoooo belangrijk blijven. Houd dit vast, stop niet met praten, want dan maak je het alleen maar moeilijker.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Burn-out

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 21:33

Ik heb ook eerlijk aan hem toegegeven dat ik af en toe in de vakantie bepaalde dingen niet heb gezegd omdat ik de sfeer niet wilde verpesten. Hij vond het heel fijn dat ik dat zei en gaf aan dat we altijd overal over moeten kunnen praten. Dat geeft mij ook een gerust gevoel. Verder ben ik nog niet echt in de "realiteit", ben super moe van de vliegreis, 20 uur onderweg geweest in totaal.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Burn-out

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:15

Hoe gaat het nu met je?
Is het een beetje gelukt om bij te komen van je vakantie?

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Burn-out

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-18 18:17

Hey, bedankt voor je berichtje. Het gaat nu best prima. Doe rustig aan, niet te veel op 1 dag. Vanmorgen naar de supermarkt gelopen om even in beweging te zijn, daarna de keuken schoongemaakt en vervolgens even geslapen. Vanavond ga ik met mijn vader uit eten, mede ook om over mijn burn-out te praten.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Burn-out

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:56

:) hopelijk ervaar je snel wat meer ruimte voor jezelf. Is er een soort plan van aanpak vanuit de arts? Lekker uit eten, veel plezier!

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 18:59

Ik ben wel benieuwd hoe het nu gaat TS?

Amado7

Berichten: 10729
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Burn-out

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 07:35

Grappig dat iedereen zo fel op tegen is om iets te werken. Begrijp me niet verkeerd, voor iedereen werkt wat anders en het is juist om thuis te zitten als het niet gaat.

Maar veel gevallen van burnout is niet enkel werk maar ook door privé. En in dat geval is het ook goed om gedeeltelijk te blijven werken als je hier nog toe in staat bent. Uit onderzoek blijkt dat je dan eerder herstelt. (Wel dus als je burnout ook deels door prive komt en je nog kan functioneren) Dus zo gek is het niet dat die uitspraken klinken. Ze moeten alleen wel op het juiste moment klinken.

Goed dat je hulp gezocht hebt TS. Wat jij doet en wilt is goed. Hopelijk komt er snel wat meer rust in je lijf. :(:) Hoe was het gesprek met je vader?

Webding
Berichten: 87
Geregistreerd: 29-05-11

Re: Burn-out

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 09:15

Ik ben vorig jaar zelf 7 maanden thuis geweest met een burn-out.
Mijn partner vond dit ook heel moeilijk. Helemaal niet uit onbegrip, maar zij had het ook zo moeilijk om elke dag in een negatieve sfeer thuis te komen.

Ik was zo in Overdrive en gewend aan de vermoeidheid dat het 5 maanden heeft geduurd voor ik kon rusten thuis. De maanden daarvoor waren het huishouden en mijn hobby's het slachtoffer van mijn overdrive. 'Ik kon toch niet thuis zitten en niets doen'. Hierdoor kwam mijn partner soms thuis in pure chaos en ik die ofwel nog aan het gaan gaan gaan was, of ik die helemaal overpirkkeld en doodmoe was... Geen succes. Onze relatie stond erg onder druk.

De start van de positieve spiraal in onze relatie en mijn herstel is begonnen toen mijn partner uit de bib het boek 'mijn partner heeft een burn-out, wat nu?' meenam.
Dit is een kort duidelijk boek waar praktische tips in staan. Het gaat over kleine dingen, maar heeft mij en ons zo veel geholpen... Momenteel in mijn perceptie heeft dit boek ons gered.

Veel succes

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 09:40

Amado7 schreef:
Grappig dat iedereen zo fel op tegen is om iets te werken. Begrijp me niet verkeerd, voor iedereen werkt wat anders en het is juist om thuis te zitten als het niet gaat.

Maar veel gevallen van burnout is niet enkel werk maar ook door privé. En in dat geval is het ook goed om gedeeltelijk te blijven werken als je hier nog toe in staat bent. Uit onderzoek blijkt dat je dan eerder herstelt. (Wel dus als je burnout ook deels door prive komt en je nog kan functioneren) Dus zo gek is het niet dat die uitspraken klinken. Ze moeten alleen wel op het juiste moment klinken.

Goed dat je hulp gezocht hebt TS. Wat jij doet en wilt is goed. Hopelijk komt er snel wat meer rust in je lijf. :(:) Hoe was het gesprek met je vader?


Dit topic is 5 jaar oud inmiddels :D

Amado7

Berichten: 10729
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Burn-out

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 09:40

Excuses _O- Ik las alleen dat het laatste bericht gisteren was geplaatst en hij stond bovenin de actieve onderwerpen.

Ben benieuwd dan TS hoe het inmiddels met je gaat.