Maanlicht schreef:Net heb ik mijn vermoedens bevestigd gekregen, ik heb een burn-out.
Heeft je huisarts dit gezegd...?
Prima, maar het is geen medische diagnose.
Citaat:
Zelf werk ik 40 uur, maar dit gaat (uiteraard) niet meer. Het bedrijf waar ik werk is redelijk jong en klein, dus mijn werkgever heeft nooit eerder te maken gehad met burn-outs.
Eh - wat betekent dit precies?
Niemand is verplicht om personeel in loondienst te nemen, maar wie dit toch doet heeft een serie verplichtingen.
Dat het zowel voor jou als de baas de eerste keer is, kan idd lastig zijn.
Citaat:
De arbo is ingelicht, hier krijg ik later meer informatie over.
Volgens de wet is er een die bepaalt of jij kan werken en dat ben jij zelf.
Uiteraard is het nuttig als de arbo hiermee accoord gaat en/of begeleiding geeft.
Citaat:
Nu weet ik niet zo goed wat ik het beste wel en niet kan doen, omdat ik ongemerkt steeds over mijn eigen grenzen ga. Stoppen met werken wordt mij door mijn huisarts afgeraden, omdat hij aangeeft dat als je daarna weer gaat werken de problemen/klachten terugkomen.
???
Waar baseert de huisarts dit op...?
Als gezegd: burn out is geheel en al reeeël - maar geen duidelijke diagnose.
Gesteld dat je weerzin, angst of afkeer voor je werk voelt en daarom wegblijft - dan kan het volgens een serie psychologische theorieën moeilijk worden om terug te keren.
Gesteld dat je uitgeput bent is een aantal dagen of weken 100% thuis blijven prima.
Met bijvoorbeeld als grens dat je eerst uitgerust wakker wil worden.
Citaat:
Ik ga sowieso onder behandeling bij een psychotherapeut, maar verder weet ik het allemaal nog niet.

Gesteld dat jouw grootste problemen samenhangen met gemanipuleerd worden, angst voor fouten, je eigen grenzen niet voelen - dan kan dit zin hebben.
Op 1 dure voorwaarde: aan jezelf werken is WERK en daar moet je dus wel energie voor hebben.
En perfect willen zijn is een prima eigenschap - daar moet je nul verandering in willen aanbrengen!!(Hoogstens een coach ipv een psychotherapeut om deze uitstekende eigenschap uitstekend te leren managen.)
Citaat:
Mijn contract loopt bijna af (halfjaar contract), en ik geloof maar zo dat mijn werkgever me geen nieuw contract aanbiedt. Hoe nu verder? Wie neemt er nou iemand aan met een burn-out? Kortom, ik maak me heel erg zorgen

Belangrijke vraag: wat je zou willen ...?
In hoeverre heeft dit bedrijf die burn out op zijn geweten?
De economie trekt aan, een sabbatical staat echt niet slecht op je CV.
...en ieder half jaar een nieuw contract: werkgevers horen zich te schamen!
Mijn behandelplan omvatte destijds ook een serie consulten bij een orthomoleculaire arts: mijn bijnieren waren uitgeput. (= Veel piekeren, slecht inslapen, nul reservers, veel behoefte aan suiker - dat zijn de indicaties. De diagnose is een beetje wangslijm afnemen.)