Een aantal weken geleden is bij mij een burn out geconstateerd. Hierbij is ook vermeld dat dit veroorzaakt is door ongezonde (onnodige) druk vanuit mijn opleiding. Daarbij komt ook nog dat uit één klas zes leerlingen gestopt zijn met de opleiding, en vier leerlingen gediagnostiseerd zijn met een burn out/depressie/overspanningsklachten (ook dankzij de opleiding.
De opleidingsvorm die gebruikt wordt op deze school heb ik ook werkelijk nog nooit ergens anders gezien of uberhaubt van gehoord.
Momenteel is de kans aanwezig dat ik studievertraging ga oplopen, of ga moeten doubleren. Dit betekent ook een jaar extra lesgeld.
Als je in dienst bent, heeft jouw werkgever volgens de wet zorgplicht over zijn werknemers. De enige reacties die ik vanuit school krijg tonen volledig onbegrip en onkunde wat betreft een burn out anzich. En ook betreft het doubleren/studievertraging/extra schoolgeld krijg ik de simpele reactie "tja jammer".
Heb ik ergens een poot om op te staan wat betreft lesgeld/doubleren/studievertraging? Een arts heeft vastgesteld dat de opleiding dit alles veroorzaakt heeft. Het is toch absurd als ik hierdoor een jaar extra en 1500 euro kwijt ben, door hún fout?
Blackshadowz