knakken/op slot zitten van gewricht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

floortje1001

knakken/op slot zitten van gewricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 00:48

hallo bokkers,

Ik heb wel eens last van dat mijn elleboog, enkels, polsen etc. een soort van op slot zitten. Dit doet geen pijn maar het is wel een irritant gevoel. Het gaat over zodra ik dit gewricht een beetje beweeg, hel af en toe doet dit wel een beetje pijn. nu heb ik dit vandaag in mijn heup gekregen en krijg ik het niet zomaar los. iemand die hier heel toevallig ervaring mee heeft, en weet of je hier mee kan rijden? ik heb op internet gekeken, helaas zonder succes.

lies_sparkle

Re: knakken/op slot zitten van gewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 00:51

Hoe oud ben je?
Ga anders even langs je huisarts ;)

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 00:52

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 00:53

Kan hypermobiliteit zijn?

floortje1001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 00:58

liespower94 schreef:
Hoe oud ben je?
Ga anders even langs je huisarts ;)

ik ben nu 17, als dit na het weekend nog niet over is ga ik dat ook doen.

floortje1001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 00:59

Sweetgirl1 schreef:
Ik heb het in mn enkels, achillespees, knieen, heupen, ellebogen, polsen en schouders en ik heb er altijd mee door gereden. Ja het doet zeer, vooral als je het los moet krijgen maar ik leef dr al een paar jaar mee.

Het wil werken door je benen te spreiden, en dan door 1 knie te buigen zeg maar.
https://www.rivas.nl/fileadmin/_processed_/csm_Tapeverband_afbeelding_2_01_01b9739e92.jpg
Of even je boven lijf draaien, dus vanaf je heupen

bedankt voor de tip! ik g dit zo even proberen.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 01:03

floortje1001 schreef:
Sweetgirl1 schreef:
Ik heb het in mn enkels, achillespees, knieen, heupen, ellebogen, polsen en schouders en ik heb er altijd mee door gereden. Ja het doet zeer, vooral als je het los moet krijgen maar ik leef dr al een paar jaar mee.

Het wil werken door je benen te spreiden, en dan door 1 knie te buigen zeg maar.
https://www.rivas.nl/fileadmin/_processed_/csm_Tapeverband_afbeelding_2_01_01b9739e92.jpg
Of even je boven lijf draaien, dus vanaf je heupen

bedankt voor de tip! ik g dit zo even proberen.

Opzich hoeft huisarts hiervoor niet. Ik heb het al een paar jaar ze kunnen er weinig mee

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 01:40

Mijn tenen knakken ALTIJD! Zodra ik geen schoenen draag knakken beide grote tenen, altijd al gehad en verder geen last van. Dat van je elleboog ken ik ook. Vaak wil ik iets pakken maar dan krijg ik mijn arm niet volledig gestrekt, zodra ik m'n arm dan weer intrek en opnieuw probeer lukt het vaak wel en kan ik wel helemaal strekken. Nooit bij de huisarts ervoor geweest want het zit mij niet dwars. Zodra je er echt gehinderd door wordt en/of pijn gaat doen is een bezoekje aan de huisarts misschien wel handig, gewoon om dingen uit te sluiten en met bijvoorbeeld fysiotherapie weer beter te krijgen

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:54

...ik heb dat knakken bij mijn grote tenen vanaf mijn 23ste.

En het is artrose. (Accoord, de diagnose kwam idioot laat: met 51.)

Artrose is uitstekend te behandelen, maar een arts die gelooft dat artrose niet voorkomt bij jongvolwassenen is dan beslist een nadeel.

Maar een en ander uitzoeken kan zin hebben.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 04:41

Ik heb het ook, door hypermobiliteit inderdaad. Daarom ga ik 1x in de 6 weken naar de manueel therapeut, om alles op z'n plek te laten zetten (laten kraken) ;)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 04:50

Met 17 jaar zou het toch ook nog zo kunnen zijn dat het komt door het groeien? Ik vind de dingen die hier aangedragen worden gelijk zo heftig klinken :')

TS, als je twijfelt kun je altijd even langs de huisarts :)

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 08:46

Ik denk dat ik hetzelfde heb. Ik heb dit al paar jaar en zodra de heup 'vast' zit dan loopt het ook niet fijn. Ik probeer dan altijd een draaiende beweging met mijn boven been te maken en dan ook mijn knie gebogen. (Ik vind geen plaatje). Ik heb hier heel soms last van tijdens paard rijden als ik even scheef zit en dan bij boven been spier aanspan. De fysio vertelde mij dat het met de stand van de bekken te maken heeft en een stukje hypermobiliteit, heb ik ook in mijn knie.