Hypnose als therapie/waarheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schaduw2018

Hypnose als therapie/waarheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 16:08

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount.
denkt u mij te herkennen gelieve dan enkel per pb te reageren.

Voor privacyredenen noem ik de personen A, B, C & D

Ik heb een erg moeilijk leven gehad.

Sinds mijn 5e werd ik betast door een vriend van de familie, A en zijn vrouw B. Ik bleef er als kind geregeld overnachten want zij hadden mij graag en ik vond dat wel eens fijn om niet thuis te moeten zijn. (In hoeverre je dat als 5-jarige kan denken).
Na enkele keren begon de ellende met A, hij verplichtte me om hem te kussen op de mond en raakte me aan. Elke keer ik van buiten naar binnen kwam wist hij me tegen te houden net achter het hoekje zodat niemand het kon zien. Het moest ons geheimpje blijven.
In het jaar erna (toen ik er niet meer bleef slapen) hadden ze een uitheems meisje van mijn leeftijd bij hen inwonen (zij waren gastgezin voor enkele weken?) Dit meisje wist ons ook keer op keer te zeggen dat A en B niet goed waren voor haar. Ze werd geslagen, en zeer waarschijnlijk net als mij betast. Maar dat is niet letterlijk gezegd geweest door haar taalbarrière.
Niet lang erna zijn we verhuisd en verdween ook het contact met A en B. Maar het kwaad was al geschied, ik was meer in mezelf gekeerd en op school begonnen pesterijen.

Ergens tussen mijn 7e en 10e ben ik door persoon C betast geweest op mijn intieme plaats, ook inwendig.
Ook hij was bevriend met mijn ouders. En door de ervaring met A durfde ik C ook niet te melden bij mijn ouders. Ze zouden me toch niet geloven, ik zocht al negatieve aandacht op school omdat ik thuis niet begrepen werd ook ivm slechte resultaten op enkele schoolvakken waarbij er alleen geroepen en geslagen werd.
Persoon C heeft het gelukkig wel bij die ene keer gehouden. Maar dat is één keer teveel.

Tussen mijn 15e en 18e kwam persoon D aan bod. Misschien het ergste van allemaal, mijn oom.
Hij betastte mij op subtiele manieren waarbij het steeds ongelukjes leken maar wel geplande ongelukjes. Zoals onder andere sneeuw achter mijn BH steken waarbij hij mijn borsten aanraakt, alleen bij mij niet bij mijn zussen.
Er was ook altijd een.bepaalde blik in zijn ogen. Ik was inmiddels al zover dat ik besefte in mijn kindertijd dingen meegemaakt heb die niet mochten toegestaan worden. En ik begon me vaker af te zonderen als D op bezoek kwam. Uiteraard hielp het niet, hij maakte graag grapjes met mij, tot frustraties van zijn vrouw die mijn zusje veel liever had dan mij of mijn oudere zus. Niet dat ik dat erg vond. Ik haatte mijn tante.
Afzondering zoeken hielp dus niet, mijn nonkel kwam me gewoon opzoeken in mijn kamer en pakte me dan op of kietelte me (hierbij ook subtiel op mijn borsten komen of tussen mijn benen "per ongeluk") zodat ik naar beneden moest gaan.

Toen ik thuis weggelopen ben omdat ik een relatie had waardoor ik ruzie kreeg met mijn moeder, heb ik vernomen dat mijn oom mij verdedigd had tov mijn ouders. Hij had zelfs toegegeven dat hij gevoelens had voor mij.

Ik heb vorig jaar mijn zussen alles verteld (kostte me enorm veel moeite) maar ze geloofden mij niet. Ik had hen nooit wat gemeld en had ook geen bewijzen, ondanks de toegeving van mijn nonkel en zijn gevoelens voor mij!!
Ik voelde me diep gekwetst. Mijn hele kindertijd was al kapot door de pesterijen die ik persoonlijk zelf uitgelokt heb door negatieve aandacht te zoeken waarmee ik eigenlijk hulp/begrip zocht.
Mijn zussen die me niet geloven, de wereld leek ineens te groot voor mij.
Als kind/tiener heb ik ook vaak aan zelfmoord gedacht en die gedachte kreeg ik toen weer. Gelukkig geloofde mijn vriend me wel al van in het begin toen ik hem vertelde over mijn gebeurtenissen.

Nu zit ik op het punt om het mijn ouders te vertellen. Máár ik ben bang dat ook zij mij niet gaan geloven, dat ik wéér in een diep gat zal vallen omdat ik me onbegrepen ga voelen.

Ik heb nagedacht en denk aan hypnosetherapie, zodat ik bewijs kan leveren aan mijn familie.
Iemand hier ervaring mee? Het lijkt me een erg vermoeiende en zeer emotionele therapie. Maar zonder dit heb ik geen voet om op te staan en ben ik bang dat ik niet geloofd wordt.

lovelucydan

Re: Hypnose als therapie/waarheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:38

Heftig ts, sterkte!
Bij mij komt de vraag naar boven, waarom zou je bewijs moeten hebben???? Het gaat er toch om dat jij dit allemaal zo ervaren hebt?
Ongeacht of het waar of niet waar is. Daar gaat het niet om.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:42

TS, ik wil je heel veel sterkte wensen! Het klinken als heftige ervaringen.

Alleen wil ik wel vertellen dat hypnosetherapie niet echt bewezen en zelfs bron van valse beschuldigingen is; in de tijd dat het populair was, zijn er 100en mannen onschuldig opgepakt. Het brein kan hierdoor valse herinneringen aanmaken. Daarom is dit denk ik juist niet wat je zoekt.

Schaduw2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 20:20

lovelucydan schreef:
Heftig ts, sterkte!
Bij mij komt de vraag naar boven, waarom zou je bewijs moeten hebben???? Het gaat er toch om dat jij dit allemaal zo ervaren hebt?
Ongeacht of het waar of niet waar is. Daar gaat het niet om.

Het gaat me niet om dat ik het allemaal zo ervaren heb.
Het gaat erom dat ik het na al die tijd aan mijn ouders wil vertellen maar dat ik bang ben dat ze mij niet gaan geloven omdat mijn bloedeigen zussen mij zelfs niet geloven. Dat is erg kwetsend als je eigen familie je verhaal voor ongeloofwaardig aanneemt.

Eske_B schreef:
TS, ik wil je heel veel sterkte wensen! Het klinken als heftige ervaringen.

Alleen wil ik wel vertellen dat hypnosetherapie niet echt bewezen en zelfs bron van valse beschuldigingen is; in de tijd dat het populair was, zijn er 100en mannen onschuldig opgepakt. Het brein kan hierdoor valse herinneringen aanmaken. Daarom is dit denk ik juist niet wat je zoekt.

Bedankt, dat wist ik helaas niet over de valse herinneringen. Wat zou jij aanraden zodat ik een waarheidsgetrouw bewijs heb waarmee ik mijn ervaringen kan bijstaan zodat ze me wel moeten geloven?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:10

Jeetje wat heb jij veel nare dingen meegemaakt, allereerst een dikke knuffel! :(:)

Helaas is er denk ik geen manier om te kunnen bewijzen dat wat jij hebt meegemaakt ook daadwerkelijk gebeurd is.. Tenzij de daders het zelf zouden toegeven, sta je “alleen” met je verhaal. Voor mensen die dicht bij je staan, zoals je ouders, zou dit genoeg moeten zijn om je te geloven en je te steunen in het verwerken hiervan.
Ik snap echter ook je behoefte om het te bewijzen, gezien de reactie van je zussen. Dit zegt wel meer over hen dan over jou TS!

Ik hoop van harte dat je de moed vindt om het je ouders te vertellen, veel sterkte

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:24

Hypnotherapie gaat je hiervoor niet helpen. Het is suggestie, en heeft in die zin geen enkele waarde als "waarheidsserum".
Maar jij weet wat je hebt meegemaakt, en ik denk dat het verstandig is dit aan je naasten te vertellen, eventueel met professionele ( medische, psychiatrische, sociale) hulp.
Sterkte ermee.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:21

Wat verdrietig wat je hebt meegemaakt, en misschien nog wel erger dat je niet bij je eigen familie terecht kan. :(:) Ik heb helaas geen tips, ik wou je even sterkte wensen :(:)

Ik weet niet wat voor beeld je bij hypnose hebt, maar het is niet met een klokje voor je neus waarna je ineens allerlei rare dingen gaat doen. Je wordt gewoon in een soort 'nieuwe' rust gebracht waarbij je bewust contact probeert te zoeken met je onbewustzijn. Dit heeft niks met bewijs te maken. :) Ik denk dat je voor jezelf meer gebaat bent bij een psycholoog. Ik snap je bewijsdrang, maar als het je familie niet interesseert ga je ze helaas toch niet overtuigen. Beter kan je op zoek naar echte vrienden. :(:)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:36

In eerste geval sterkte ts :+:
Ik denk dat jij een ander beeld van hypnotherapie hebt. Zelf heb ik deze therapie gehad vanwege misselijkheid. En dat gaat niet zoals hier wordt gezegd, met een klokje voor je neus en je bent weg.

Ze gaan echt met je praten, ademhalingsoefeningen doen. En leren hoe jij jezelf rustig kan maken en verder kan gaan. Of dat je er in iedere geval leert mee om te gaan. Al is dat in jou situatie moeilijk denk ik.

Edit: wat Antje_vip dus ook zegt. alleen legt die het beter uit. :o