Haarmasker/verzorging voor lang haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ginger1991

Haarmasker/verzorging voor lang haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 21:22

Wat voor haarmaskers/verzorging gebruiken jullie buitenom de normale shampoo/conditioner en hoe vaak? En welk merk shampoo/conditioner gebruiken jullie?

Ik heb best lang haar, onderrug/bil lengte en ben nog op zoek naar een ideaal haarmasker.

Ik gebruik momenteel af en toe die van Aussie maar ik krijg best snel klitten van aussie ondanks elke dag conditioner. En de flessen zijn zo klein :+
Heb ook wel eens Andrelon 1 minuut masker gebruikt en deze vond ik wel heel fijn maar Andrelon schijnt best aggresief spul te zijn..

Stravero

Re: Haarmasker/verzorging voor lang haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:39

Gebruik niveau glossy shampoo en conditioner, soms haarmasker van Keune en dan de Keratine (roze randje op de pot)

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:52

Ik gebruik voor me lange haar als masker 1 x in de week het honing goud masker van loving blends en als die op is gebruik ik van dove het haarmasker die 2 wissel ik af als ze op zijn .

Als shampo en conditoner gebruik ik de haar lijn van dove en ik was om de dag me haar

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 00:09

Ik gebruik heel gevarieerd van verschillende merken shampoo en conditioner.

Als masker gebruik ik vaak kokosvet (100% pure kokosolie). In je haar smeren, half uur laten zitten en uitwassen met shampoo. Haar gaat prachtig glanzen en voedt erg intensief.

Af en toe gebruik ik bier als haarspoeling (ja Echt!) Bier een nacht of een dagje laten staan in een maatbeker, zodat de bubbels eruit gaan. Als je onder de douche staat je haren wassen zoals gewoonlijk. Dan ipv conditioner het bier in je haren gieten. Een kwartiertje tot half uur laten zitten en dan uitspoelen. Je haar ruikt na het opgedroogd is er helemaal niet naar.

Verder gebruik ik serum om mijn haren te voeden en ontwijk ik zoveel mogelijk hitte in mn haar, maar wanneer ik wel hitte gebruik dan een goede heat protector.

Een haarmasker uit de winkel gebruik ik eigenlijk niet..

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 09:50

Kimmie schreef:
Ik gebruik heel gevarieerd van verschillende merken shampoo en conditioner.

Als masker gebruik ik vaak kokosvet (100% pure kokosolie). In je haar smeren, half uur laten zitten en uitwassen met shampoo. Haar gaat prachtig glanzen en voedt erg intensief.

Af en toe gebruik ik bier als haarspoeling (ja Echt!) Bier een nacht of een dagje laten staan in een maatbeker, zodat de bubbels eruit gaan. Als je onder de douche staat je haren wassen zoals gewoonlijk. Dan ipv conditioner het bier in je haren gieten. Een kwartiertje tot half uur laten zitten en dan uitspoelen. Je haar ruikt na het opgedroogd is er helemaal niet naar.

Verder gebruik ik serum om mijn haren te voeden en ontwijk ik zoveel mogelijk hitte in mn haar, maar wanneer ik wel hitte gebruik dan een goede heat protector.

Een haarmasker uit de winkel gebruik ik eigenlijk niet..

Kokosvet hoor ik vaker inderdaad! Heb het zelf 1x geprobeerd maar niet icm met shampoo uitspoelen erma dus dat ga ik ook nog eens proberen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:12

Alles waar argan olie in zit. Op de een of andere manier werkt dat spul gewoon super voor mijn haar. Zacht, geen klitten, maar wel nog een model in te krijgen. In Duitsland hebben ze van die kleine zakjes met masker, voor eenmalig gebruik, en ik heb voor net zo’n lang haar als jij zelfs genoeg aan eentje! Als ik het echt hard nodig vind en lang niet gebruikt heb wil ik er nog wel eens twee pakken, maar dat is meestal niet eens nodig. Ik heb die met argan of cashmere dan, die zijn echt goed.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:29

Ik gebruik 1x in de week een haarmasker, van Lush. De Henna met Jasmijn variant. Haar blijft bij mij (normaal NL haar, wel geverfd) nog 2 wasbeurten daarna zacht en super mooi glanzend :)

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:46

Kokosvet moet je daarna wel echt uitspoelen, anders is het haar enorm vet. (Als in vet door wekenlang niet hebben gewassen := )

Ik gebruik kokosvet wel eens als 'serum' maar dan extreem weinig hoeveelheid en alleen in de puntjes. Zodat het wel mooi glanst maar niet vet oogd.

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:47

Santigo_ schreef:
Alles waar argan olie in zit. Op de een of andere manier werkt dat spul gewoon super voor mijn haar. Zacht, geen klitten, maar wel nog een model in te krijgen. In Duitsland hebben ze van die kleine zakjes met masker, voor eenmalig gebruik, en ik heb voor net zo’n lang haar als jij zelfs genoeg aan eentje! Als ik het echt hard nodig vind en lang niet gebruikt heb wil ik er nog wel eens twee pakken, maar dat is meestal niet eens nodig. Ik heb die met argan of cashmere dan, die zijn echt goed.

Heb je iets van een link naar die maskertje of welk merk t is..

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:49

Pfoe, ik koop ze bij de DM, een drogist. Het zijn van die kleine transparante zakjes. Zal eens kijken voor het merk

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 11:26

Ik gebruik op dit moment Hask. Heb je met Argan olie (blauw/goude lijn) maar ook met keratine (roze/zilvere lijn).
Hebben fijne shampoo's en conditioners en grote zakjes haarmasker. Doe ik ongeveer 3x mee (lang en dik haar) dus wel van die voorraadpotjes waar ik zo'n zakje ingooi.

Enne, het ruikt ook nog eens lekker <3
Afbeelding

Is verkrijgbaar bij de etos overigens :j

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:06

Ik was mijn haar 2-3 keer per week met shampoo en conditioner. Ik gebruik afgewisseld Loving Blends, Elvive en Gliss Kur, allemaal de variant voor droog / beschadigd haar. Na het wassen gebruik ik deze olie:

Afbeelding

En de Sebastian Stylbrid 9 voor hitte- en UV bescherming
https://www.sebastianprofessional.com/n ... /stylbrid9

Daarna fohn ik het droog.

Werkt voor mij prima, ik heb hiermee eigenlijk nooit heel veel last van klitten.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:10

Ipv kokosolie doe ik mijn haar 1x in de 2 weken in de wonderolie (castor). Heel dik en vies spul, maar wat wordt mijn haar er mooi door :) meestal slaap ik er een nachtje mee en dan de volgende dag uitspoelen.

verder gebruik ik als shampoo en conditioner die van Andrelon, maar ik probeer max 2x in de week te wassen.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:17

Celiien schreef:
Ik gebruik op dit moment Hask. Heb je met Argan olie (blauw/goude lijn) maar ook met keratine (roze/zilvere lijn).
Hebben fijne shampoo's en conditioners en grote zakjes haarmasker. Doe ik ongeveer 3x mee (lang en dik haar) dus wel van die voorraadpotjes waar ik zo'n zakje ingooi.

Enne, het ruikt ook nog eens lekker <3
[ Afbeelding ]

Is verkrijgbaar bij de etos overigens :j

Dat is inderdaad hele fijne shampoo! Ik gebruik 'm nu een klein half jaar en ben eindelijk van mijn droge haar af. Ik gebruik alleen haarmaskers, nooit conditioner (doet te weinig voor mijn haar).

diedepol14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:41

oke misschien een rare vraag, maar als jullie een nachtje slapen met masker/kokosolie/bier. hoe zorg je dan dat hier niet in je kussen komt? :o

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:51

Een handdoek om het kussen doen en als je haar erg nat is (natter dan handdoek droog) een afvalzak tussen het kussen en handdoek

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 10:25