Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:44

Vorig jaar één persoon gehad die haar teennagels in zomerkleuren wilde laten doen. Zij had - wist ik van onze pedicure, die haar naar mij doorgestuurd had - gelukkig gezonde voeten. Als iemand met schimmelnagels komt, dan doe ik die - net als jij Cinnepin - ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:05

Voor de PG gebruikers onder ons: als je last hebt van snel chippen kun je meerdere lagen base proberen als versterking (1 tot 4 laagjes), dan blijft de kleur beter zitten, hoorde ik. Doordat de nagel minder flexibel is, is de kans kleiner dat er lucht onder komt en is de houdbaarheid vd kleur langer.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 12:50

Heeft PG geen dikke of rubber base?

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:57

PG heeft alleen Base Plus, wat ik ervan gezien heb lijkt t een clear één fase gel schijnt wel te werken. Gebruik nu zelf mn crystal nails base eronder en die hecht beter dan PG base.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 15:07

Juist met dubbele base laag lag PG er bij mij dezelfde dag nog af -O-

MirandaDvG

Berichten: 758
Geregistreerd: 12-10-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 16:48

PG heeft Base, Base2 en Base Plus.
Persoonlijk vind ik de lakken van PG heel dik en stroperig.

4lagen base is echt heel veel, daar moet dan ook nog 2 lagen kleur en minimaal 1 laag top op.
Ken je die rare hype waar ze 100 laagjes lak op 1 nagel doen? zo'n effect krijg je dan

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:01

PG heeft ook de base extend, welke een stuk dikker is en beter blijft zitten. Het verwijderen zou ook makkelijker gaan dan met de base2.

Base plus wordt niet meer verkocht.

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:08

Kun je nagaan dan loop ik alweer achter :D

justdiesel
Berichten: 4953
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:32

Ik heb vandaag dochter haar nagels gedaan, en waar het eerst er niet op bleef zitten kreeg ik het er nu bijna niet af :D

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 18:36

Dat had ik vroeger met van die plak dingen... als ze moesten blijven zitten sprongen ze eraf en als ze eraf moesten bleven ze zitten 8)7

justdiesel
Berichten: 4953
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:37

_O- _O- _O-

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:30

Ik lees al een tijdje mee maar heb nog niets geplaatst omdat of mijn nagels er niet uitzagen of omdat een foto niet lukte :')

Maar vandaag mezelf voorzien van verse acryl nagels en dus ook een vers kleurtje erop. Vraag me niet welke kleuren maar ik ben er gek op!

Afbeelding

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:31

Super mooi! Ik heb die lichte kleur ook en combineer hem vaak met roze, maar dit donkere vind ik er erg mooi bij!

Paard voelt zich weer een stuk beter dus ik ben gestopt met pulken :#

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:02

Mooi Bamsy

Emmarosaly
Berichten: 605
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:18

Hoi allemaal, bedankt aan degenen die mij een pb hebben gestuurd. Ik heb een aantal salons op het oog en wil eind deze week een afspraak maken, maar nu de twijfel of ik acryl/gel nagels zal laten zetten of alleen gellac (OPI?) zal laten doen. Bijgaand een foto van mijn eigen nagels en ook 2 voorbeelden van wat ik mooi vind qua kleur en lengte/shape. Wat raden jullie aan? Ik vlieg volgende week naar Singapore voor werk en wil graag wel dat het 3 weken blijf zitten/mooi blijft. Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven! En wat voor nagelriem olie raden jullie aan? Ik ben daar helemaal niet in thuis. Alvast bedankt meiden!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes,
Emma :D

Emmarosaly
Berichten: 605
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:20

bamsy schreef:
Ik lees al een tijdje mee maar heb nog niets geplaatst omdat of mijn nagels er niet uitzagen of omdat een foto niet lukte :')

Maar vandaag mezelf voorzien van verse acryl nagels en dus ook een vers kleurtje erop. Vraag me niet welke kleuren maar ik ben er gek op!

[ [url=m/WhajRa.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel mooi! Zeker ook qua lengte. Knap dat je dat zelf doet/kan

Mondy

Berichten: 11842
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:10

Ik word echt gestoord van PG :=
Eergisteren kleurtje erop gedaan. Dag erna 2 eraf, 1 met chippen en de andere in zn geheel. Vandaag 4 waarvan weer 1zelfde vinger.
Heb PG al een berichtje gestuurd want dit moet toch niet kunnen...
De Ali lak blijft minstens een week zitten ( langer nog niet uitgeprobeerd) dus zou met dit merk al helemaal moeten.

Veraaaaah

Berichten: 2334
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:14

Wat is jullie ervaring met gellak? Hebben jullie voorbeelden? En blijft het redelijk zitten met een eigen paard? Zit er over te denken toch eens gellak te laten zetten

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 08:28

bamsy schreef:
Ik lees al een tijdje mee maar heb nog niets geplaatst omdat of mijn nagels er niet uitzagen of omdat een foto niet lukte :')

Maar vandaag mezelf voorzien van verse acryl nagels en dus ook een vers kleurtje erop. Vraag me niet welke kleuren maar ik ben er gek op!

[ [url=m/WhajRa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel mooi, bamsy!

@ zorro: Dat is fijn, in allebei de gevallen. :j

@ Emmarosaly: Misschien een idee om te wachten tot je weer terugbent? Het nadeel is dat als er wel wat van je nagels afspringt, je in de Aziatische landen met salons te maken hebt die het niet zo nauw nemen met hygiëne. Kom je misschien nog wel terug met een nare nagelziekte... En of het werkelijk 3 weken blijft zitten hangt van zoveel factoren af.

@ Veraaaaaah: Dit hele topic staat bol van gellak ervaringen. Maar om kort te zijn: gellak blijft in de meeste gevallen heel goed zitten, ook al heb je een eigen paard. De ervaringen met verschillende merken kun je ook in dit (en de vorige topics) teruglezen. ;)

Emmarosaly
Berichten: 605
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:48

Shenavallie schreef:
bamsy schreef:
Ik lees al een tijdje mee maar heb nog niets geplaatst omdat of mijn nagels er niet uitzagen of omdat een foto niet lukte :')

Maar vandaag mezelf voorzien van verse acryl nagels en dus ook een vers kleurtje erop. Vraag me niet welke kleuren maar ik ben er gek op!

[ [url=m/WhajRa.jpg]Afbeelding[/url] ]



@ Emmarosaly: Misschien een idee om te wachten tot je weer terugbent? Het nadeel is dat als er wel wat van je nagels afspringt, je in de Aziatische landen met salons te maken hebt die het niet zo nauw nemen met hygiëne. Kom je misschien nog wel terug met een nare nagelziekte... En of het werkelijk 3 weken blijft zitten hangt van zoveel factoren af.


Ja daar heb je gelijk in, alleen ga ik voor werk dus ik wil wel dat mijn nagels er verzorgd uitzien. Misschien dat ik dan beter met O.P.I gellak kan laten doen ipv nep nagels. Toch bedankt voor de tip! :D

justdiesel
Berichten: 4953
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:49

Hhhmmm heb gisteravond mijn eigen nagels weer gedaan maar er zitten volgens mij klontjes in de lak van PG ;(
Het is wel een mooie kleur maar heb nu op sommige nagels bobbels

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:50

Gisteren mijn vriend een heerlijke manicure gegeven, incl scrub, masker en paraffine, daarna mocht hij het bij mij doen ( uiteraard zei ik wat ie moest doen ) Mijn handen zijn lekker zacht!

justdiesel
Berichten: 4953
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:50

O wat lekker! Zou die van mij dus nooit doen.....

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:52

haha ooh die van mij vond het zelfs leuk :) Ik houd zelfs zijn nagels elke week bij, lekker vijlen :)

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:17

@ Emmarosaly: Ik denk dat een gewone nagellak op dit moment het beste plan is, inderdaad. Neem je het gewoon mee op reis met potje remover-pads (scheelt weer in volume aan vloeistoffen). ;)

@ Cinnepin: Mijn man kan daar ook zo van genieten. Misschien eens voorstellen of hij mijn handen ook wil doen! :j