Seksuele orientatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fierefluiter
Berichten: 199
Geregistreerd: 03-08-17

Seksuele orientatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 21:13

Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil bereiken maar ik vind het fijn om het even van mij af te schrijven, en misschien kunnen anderen mij advies geven want ik weet het echt niet meer.

Ik heb mezelf dus tot een week geleden altiid als hetero omschreven, en ik had dus ook al voor bijna een jaar een heel lief vriendje. Nu had ik daar wat problemen, wat betekend dat ik het niet fijn vond als hij aan me zat en vermeed ik het altijd om met hem te zoenen en seksuele handelingen te verichten. Als dit wel gebeurde probeerde ik het leuk te vinden, maar eigelijk hoopte ik dat het snel voorbij zou zijn.

Nu gebeurde er laatst iets waardoor ik even van de kaart gebracht werd, en het komt er dus op neer dat ik gevoelens voel voor iemand voor mijn eigen geslacht. Dit zijn wel ongepaste gevoelens aangezien diegene aanzienkelijk ouder is dan ik maar daar gaat het nu niet om, want ik wil toch geen romatische relatie of wat dan ook met haar.
Sindsdien kan ik dus heel slecht slapen en eten want ik zit de hele tijd met haar en deze gevoelens in mijn hoofd. Ik realiseerde me ook dat ik deze gevoelens wel vaker heb gehad maar heb weggedrukt als een "probleem voor later". Nu is het dus later en kan ik er echt niet meer om heen. Ik heb dit al vanaf de eerste dag met mijn toenmalige vriendje besproken en dat is nu dus "uitgegaan". We gaan nog steeds even leuk met elkaar om maar alleen zonder kusjes en dat soort dingen. Ik voel me hier veel beter mij maar eigelijk doet het me ook wel pijn. Ik hou veel van hem maar het voelt gewoon alsof ik mezelf voor de gek houdt. Daar tegenover staat wel dat ik bang ben dat ik er later achter kom dat ik toch hetero of biseksueel ben, maar dat het dan al te laat is en ik mijn relatie weggegooid heb. ik doe zo mn best om gewoon hetero te zijn en jongens knap te vinden maar het lukt me gewoon niet. Meisjes vind ik wel heel aantrekkelijk maar om daar nou iets seksueels mee te doen vind ik eng.

Het spijt me dat dit zo'n rommelig verhaal is, maar ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik heb meerdere testen gedaan online, maar daar werd ik nou niet bepaald wijzer van. Ik voel me er gewoon zo stom en verdrietig over. Ik heb het gevoel dat ik elk moment in huilen uit kan barsten.

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Seksuele orientatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:19

Hartstikke goed dat je er zo over durft te praten, ook al is het 'anoniem' op bokt. Ik heb geen idee hoe oud je bent, maar vaak is dit iets waar je gewoon even doorheen moet. Het hoort bij het opgroeien en bij je eigen ik ontwikkelen. Het ontwikkelen en ontdekken van je seksualiteit hoort daarbij. Het is niet stom, en het is niet raar. Sommige meisjes vallen nu eenmaal op meisjes en sommige meisjes vallen op jongens én meisjes. Je hoeft niet 'gewoon' jongens knap en aantrekkelijk te vinden. Ben gewoon lekker jezelf.
Dat je je ongemakkelijk en verdrietig voelt tegenover je ex vriend kan ik me heel goed voorstellen. Ik vind het wel heel stoer dat jullie nog steeds vrienden zijn en dat hij het zo goed oppakt.

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:25

Ik denk dat je misschien ook een 'seksualiteit' over het hoofd ziet, het klinkt namelijk heel erg als biromantisch aseksueel. Dit betekent dat je op beide geslachten verliefd kunt worden, maar absoluut geen interesse of behoefte hebt aan wat voor seksuele handelingen dan ook. Ook dit is geen 'aan/uit' knop, maar meer een spectrum. De een heeft het sterker of minder sterk dan de ander.
Laatst bijgewerkt door Nala op 22-05-18 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:26

Meid het is inderdaad heel lastig om achter je sexualiteit te komen. :(:) Ik kwam er in de 3e achter dat ik misschien toch bisexueel was, heb er ook nog een tijd aan getwijfeld, "Want ik heb nog nooit een relatie met een meid gehad." maar ben er nu wel zeker van, terwijl ik nogsteeds geen relatie met een vrouw heb gehad.
Wat fijn dat je inderdaad nog normaal bevriend bent met je Ex, natuurlijk doet het pijn dat het nu uit is, er zijn natuurlijk nu dingen veraderd. Ga lekker een potje huilen, gil in je kussen en laat even al je gevoelens eruit, die zitten nu waarschijnlijk behoorlijk hoog.

Er zit geen haast achter om er achter te komen of je nou gay, hetero of bisexueel bent, als je jezelf er uiteindelijk maar comfortabel bij voelt.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:28

Hoi,

Allereerst een dikke knuffel! Ikzelf heb pas vrij laat echt ontdekt dat ik biseksueel ben en heb nooit een relatie gehad met een meisje (wel eens wat met een meisje eenmalig 'gesmost' zoals we dat in Vlaanderen soms zeggen, dus gekust enzo, maar meer niet). Ik heb wel een voorkeur voor mannen, dus voel mij wel vaker tot mannen aangetrokken dan tot vrouwen, maar heb ook wel al stapelverliefd gelopen van een vrouw. Toevallig nooit in zo'n situatie gekomen dat er een relatie van zou kunnen komen. En ondertussen al zo lang in een relatie met mijn vriend, dit is de bedoeling dat het voor altijd is, dus dat zal een 'domein zijn dat ik nooit ten volle zal kunnen ontdekken' waarschijnlijk. Ergens ben ik er wel een minibeetje nieuwsgierig naar hihi.

Voel je je echt nooit echt aangetrokken tot jongens en echt wel tot meisjes, dan zal je waarschijnlijk niet biseksueel zijn. Mocht je je toch wel aangetrokken voelen tot jongens af en toe, dan wel. Maar ook al weet je het nog niet helemaal zeker, dat hoéft ook niet hoor. Dat meisjes nog eng zijn is wellicht omdat het nog nieuw is voor je? Dat is ook erg spannend allemaal, kan ik goed geloven. Er bestaan ook nog andere mogelijkheden, panseksualiteit, aseksualiteit, enz. Lees er gerust even over op het internet. Stel gerust al je vragen aan holebi's, ze zullen je normaal gezien maar al te graag helpen. Voor de ene is die zoektocht al groter of net eenvoudiger dan de andere.

Wat je huidige vriend, nou ja ex-vriend, betreft denk ik dat je volledig naar jouw gevoelens moet kijken. Het maakt niet uit dat je nog niet weet wat je seksuele oriëntatie is, maar wat voel je. Wil je meer dan vriendschap, of ben je toch echt blij dat jullie nu terug gewone vrienden zijn ipv in een relatie? Zie je hem graag als gewone vriend of toch meer als je lief, maar ben je gewoon minder lichamelijk? Ik zou die gevoelens specifiek naar hem toe proberen uitmaken, ipv je oriëntatie.

1 ding kan ik ook nog met zekerheid zeggen: je hoeft je er zeker niet stom over te voelen. Heel normaal dat mensen soms worstelen met zulke dingen. Knuf!

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:29

ik snap je volledig. Ik heb tot mijn 18de gedacht dat ik straight was tot ik vervolgens iets las op het internet en ik zo iets had van hey dat ben ik! Ik identificeer mijzelf dan ook als Pansexueel (uitgebreide Bi zoals ik het voor het gemak noem) en ontdek nog steeds meer qua mijn gevoelens voor verschillende geslachten (ben ondertussen bijna 23). Het is ook helemaal niet vreemd om hier mee te zitten en ik kan helemaal snappen dat je bang bent om iets weg te gooien maar denk aan jezelf. In de relatie zoals je die nu hebt/had klinkt het niet alsof je echt gelukkig bent of gaat worden. Het is ook helemaal niet erg om het nu nog allemaal niet te weten het is een lerend process zoals ik heb ervaren en ook ik leer dit nog steeds. En geloof me ook ik heb dagen dat ik denk "waarom ben ik niet gewoon straight?" maar meest van de tijd kan het me allemaal eigenlijk niet zoveel schelen. Je bent wie je bent en vooral dat moet je gewoon goed onthouden. De rest komt vanzelf wel!

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:36

Ik heb aan bovenstaande weinig toe te voegen, maar zou alleen je verhaal een beetje willen nuanceren. Het feit dat je niet warm wordt van je vriendje (1 man) wil natuurlijk niet zeggen dat dat per definitie dan voor iedere man geldt. Ik ben hetero maar dat wil echt niet zeggen dat ik van iedere man warm word :P

fierefluiter
Berichten: 199
Geregistreerd: 03-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 21:43

Allereest bedankt voor de snelle reacties en adviezen. Ik heb al verder gekeken maar ik kan mezelf niet vinden in het aseksueel zijn, aangezien ik wel seksuele gevoelens heb, alleen niet naar het mannelijke geslachtsdeel toe.

Ik vind het alleen zo gek van mezelf dat ik 3 verschillende relatie's heb gehad met jongens en dat ik er dus nu pas (op m'n 18e) achter kom waarom die onder andere stukliepen. Ik voelde me wel verliefd op die jongens maar niet helemaal ofzo. Ik dacht al snel van "is dit het?" En wat ik naar meisjes toe voel voelt gewoon zoveel warmer en fijner. Maar het idee om iets met een meisje te beginnen voelt erg dubbel. Aan de ene kant lijkt het me zo fijn, en aan de andere kant wil ik dat absoluut niet, omdat ik gewoon niet weet hoe dat dan werkt. En het helpt ook niet bepaald dat ik alleen jongens als vrienden heb, omdat ik daar gewoon beter mee op kan schieten.
Ik doe waarschijnlijk heel dramatisch, maar ik vind het gewoon zo lastig. Ik dacht dat ik mijn leven op orde had, en nu ineens komt er zo'n grote verandering in. En wat betreft mijn ex vriendje voel ik me zo schuldig. Hij is zo lief voor me en begrijpt dat ik het ook niet zo gewild had, maar hij is nu wel zijn vriendin kwijt. We zien elkaar nu nog steeds elke dag en kunnen het evengoed vinden als voorheen, maar soms wilt hij mij uit gewoonte een kus geven en dan is het zo van "oohja, dat doen we niet meer". En dan zijn we beiden een beetje verdrietig.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:47

Ooit heb je ook zelf uit moeten vinden hoe het werkte met jongens, hoe stom dat ook klinkt. :P
Meisjes zijn superleuk (en lastig, maargoed, dat zijn mannen net zo hard :') )!

Mocht je willen PB'en hoor ik het wel! Ik ben nu al ruim 11 jaar uit de kast.
Laatst bijgewerkt door upendo op 22-05-18 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

fierefluiter
Berichten: 199
Geregistreerd: 03-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 21:47

Vanillia schreef:
Ik heb aan bovenstaande weinig toe te voegen, maar zou alleen je verhaal een beetje willen nuanceren. Het feit dat je niet warm wordt van je vriendje (1 man) wil natuurlijk niet zeggen dat dat per definitie dan voor iedere man geldt. Ik ben hetero maar dat wil echt niet zeggen dat ik van iedere man warm word :P



Ik heb dit niet goed uitgelegd, maar ik wordt eigelijk van geen enkele man echt warm of koud. Soms vind ik ze wel knap, maar ik voel er niet zo heel veel bij, terwijl dit bij meisjes wel het geval is. Daarnaast stoot het mannelijk lichaam mij ook af.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:48

Als je het zo omschrijft vermoed ik dat je inderdaad enkel op meisjes valt. Maar dramatisch doe je helemaal niet hoor, dit is inderdaad een verandering in je leven en nog een beetje een zoektocht. Het is volkomen normaal dat je je daar nog best onzeker en dubbel bij kan voelen. Dat komt omdat je nu een beetje uit je comfortzone komt denk ik. Met je ex-vriendje zal het wel even tijd nodig hebben, maar het is heel fijn dat jullie het nog zo goed met elkaar kunnen vinden vind ik. Erg goed dat jullie er onderling zo over kunnen praten, dat is helemaal niet zo vanzelfsprekend.

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:52

Gun jezelf ook de tijd om dit te ontdekken en te begrijpen. Het is niet zo dat je vandaag ontdekt dat je biseksueel bent en daarmee is alles opgelost. Zoals anderen ook al hebben geschreven, het is een proces van zelfontwikkeling dat jaren kan duren. Ik ken persoonlijk een collega die pas op zijn 40ste (na 20 jaar huwelijk en twee kinderen) de stap durfde te zetten om te scheiden en een homoseksuele relatie aan te gaan. Ben niet te streng voor jezelf. Probeer er niet te snel een label erop te plakken.

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:53

Ik denk dat ik ook bi ben, maar dat kan ook weer veranderen. Met dat soort dingen kan je altijd meer over jezelf ontdekken. Ik heb een relatie met een man, maar voel me denk ik 90% aangetrokken tot vrouwen en slechts op een heel klein groepje mannen.

Ik hou ook niet echt van zoenen, maar juist wel van ander lichamelijk contact (nee niet enkel in bed :')). Dat vinden mensen ook raar, ik wil er geen sticker op plakken, maar ik heb er mee leren leven. Ik probeer mensen niet echt te bekijken vanuit een oriëntatie, maar meer als persoon.

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:56

Girl, het is helemaal niet gek om op je 18e pas hier achter te komen. Bij sommigen komt het zelfs later.
Ikzelf kwam er op mn 17e achter dat ik ook op meiden val.
We hebben hier een topic op bokt met meer meiden die ook lesbisch/bi/pan zijn.
En ook al weet jij nog helemaal niet wat je nu bent of leuk vindt, je bent helemaal welkom als je vragen hebt of ervaringen wilt horen.
[HK] Young & Out kletstopic #2

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:57

Chasingmood schreef:
Girl, het is helemaal niet gek om op je 18e pas hier achter te komen. Bij sommigen komt het zelfs later.
Ikzelf kwam er op mn 17e achter dat ik ook op meiden val.
We hebben hier een topic op bokt met meer meiden die ook lesbisch/bi/pan zijn.
En ook al weet jij nog helemaal niet wat je nu bent of leuk vindt, je bent helemaal welkom als je vragen hebt of ervaringen wilt horen.
[HK] Young & Out kletstopic #2

Zo te zien is dat topic redelijk... Stil. :')

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:00

Ik kan alleen maar zeggen dat ik respect voor je heb! Zelf ben ik hetro, en heb een hele lieve vriend. Maar hoe vaak ik zeg hoeveel respect ik heb voor mensen die hetro zijn, en daar voor uit komen.. dat is heel vaak..

Meid, volg je gevoel, voel je, jezelf beter bij meiden, ga er voor! Maar zoek het wel voor jezelf uit. Gewoon puur voor jezelf om niet in die onzekerheid te blijven zitten.

Mijn respect heb je!

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:01

upendo schreef:
Chasingmood schreef:
Girl, het is helemaal niet gek om op je 18e pas hier achter te komen. Bij sommigen komt het zelfs later.
Ikzelf kwam er op mn 17e achter dat ik ook op meiden val.
We hebben hier een topic op bokt met meer meiden die ook lesbisch/bi/pan zijn.
En ook al weet jij nog helemaal niet wat je nu bent of leuk vindt, je bent helemaal welkom als je vragen hebt of ervaringen wilt horen.
[HK] Young & Out kletstopic #2

Zo te zien is dat topic redelijk... Stil. :')


Dat komt omdat het grootste gedeelte naast bokt ook een hechte vriendinnengroep is geworden die gewoon in prive op whatsapp praten. Maar zodra iemand nieuw komt in dat topic reageert iedereen gewoon hoor :Y)

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:11

Een 'label' op je gevoel is alleen helpend als je het zelf zo ervaart. Ook zonder label kun je verliefd worden op een medemens. En dat dit soms ingewikkeld is, staat buiten kijf.
Tolerantie genoeg in ons landje, maar als je op een of andere manier afwijkt van 'de norm' zul je toch wat meer moed nodig hebben om jezelf te kennen, om vervolgens te outen (alleen als jij het wilt!).
Ik weet niet waar je woont, maar het COC heeft gespreksgroepen.
Ken je het forum "Zij aan Zij"?
Gun jezelf de tijd om te ontdekken wat bij jou past.

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:15

Chasingmood schreef:
upendo schreef:
Zo te zien is dat topic redelijk... Stil. :')


Dat komt omdat het grootste gedeelte naast bokt ook een hechte vriendinnengroep is geworden die gewoon in prive op whatsapp praten. Maar zodra iemand nieuw komt in dat topic reageert iedereen gewoon hoor :Y)


Jup! :j

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:25

Ik kom me voorzichtig melden. Ben inmiddels 19, en nu +- een half jaar zoekende naar mijn kast om het zo eventjes leuk te zeggen.

Heb een tijdje terug een korte relatie gehad met een asexuele jongen en heb mijzelf die in die tijd ook voorzichtig asexueel bestempeld.

Ik heb geen flauw idee waar ik nou op val, ik weet iig wel dat ik niet 100% straight ben. Heb heel lang gedacht dat ik hetero was, maar was altijd ongemakkelijk naar jongens toe.
Ik denk dat ik voor het eerst confused werd toen ik dragqueens 'leerde kennen', zo aantrekkelijk als ze als man konden zijn, werden ze er niet onaantrekkelijker van als ze als vrouw optraden.

Daarnaast vind ik het vrouwelijk lichaam gewoon ontzettend mooi, het mannelijke lichaam tot op een bepaalde hoogte ( :+ ) ook.

Ik heb alleen wel moeite met het voelen van kriebels naar iemand toe. Zeker omdat ik eigenlijk nog nooit echt op meiden ben gevallen, vind ik het erg lastig om nou te bedenken wat ik nou voor iemand voel.

Ik denk trouwens wel dat ik toch wel iets van kriebels voor een hele toffe meid voel, maar omdat dit zo de eerste keer is, vind ik het eigenlijk wel erg lastig :')

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:28

Wat goed dat je er over durft te praten!
Als ik het zo lees en jou antwoorden denk ik dat je misschien wel alleen op meisjes valt. En dat is echt niet ongepast of een schande. Dat mag en kan gewoon. Want dat is jou gevoel voor een ander persoon. En de 1e keer met iemand die je leuk vind is altijd eng en spannend.
En de enige manier om over die “angst” heen te komen is het doen. En dan niet gelijk met een ond night stand. Nee gewoon rustig aan met iemand die jij leuk vind en met wie je dat moment wil delen.
Het enige advies wat ik heb, kijk eens in het topic hier over mensen die bi, lesbi, homo zijn. Misschien kunnen zij je nuttige tips geven.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Seksuele orientatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:37

Zelf ben ik hetero voor zover ik weet, maar ik ben er zeker wel achter dat er genoeg mensen niet hetero zijn en dat is ook gewoon normaal en niets om je voor te schamen. Mijn huidige vriendengroep bestaat uit meer niet-hetero's dan wel hetero's :P
Maar ook iedereen gaat er anders om met het uit de kast komen, ook tegenover zichzelf.

DayDream21

Berichten: 1077
Geregistreerd: 30-06-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:37

Ik werd ruim twee jaar geleden verliefd op een meisje. Hiervoor had ik nooit gedacht dat er een mogelijkheid was dat ik misschien niet hetro zou zijn. Ik weet nog dat ik de vele labels in het begin erg overweldigend vond, en heb er toen ook geen kunnen vinden waarbij ik me op dat moment thuis voelde. Dit is na twee jaar een relatie met een meisje te hebben nog steeds niet helemaal veranderd. Ik ben gewoon mezelf en ik wil mezelf niet in een hokje plaatsen.
Misschien is het fijn voor je om je open proberen te stellen voor beide mogelijkheden, te experimenteren, en te doen wat goed voor je voelt. Zonder dat je je meteen verplicht voelt om jezelf 'lesbisch' of 'bi' te noemen. Ik heb er lang over gedaan om mijn seksualiteit te accepteren. Geef jezelf tijd!

Als je met iemand wil praten mag je me altijd een PB sturen.

Nymbous
Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:38

Hier ook iemand die bi is. Ik voel me overigens alleen op seksueel gebied aangetrokken tot vrouwen tot nu toe, en heb een relatie met een man.

Ik zou alleen nog graag wat meer willen proberen naar vrouwen toe qua experimenteren en ervaringen op doen maar vind dat erg moeilijk en eng. Heb niemand in mijn omgeving die daar in kan helpen of tips kan geven helaas, wat dat betreft ben ik naar vrouwen toe ook te angstig, heb niet zo'n goede gaydar zeg maar := ik zou ook niet weten hoe je een leuke vrouw tegen moet komen, ik zou dan alleen uit moeten gaan en dat is vooral een enge stap.

Het is echt niet raar hoor dat je op beide valt of op misschien zelfs alleen vrouwen. Helemaal prima toch? Je moet jezelf nog ontdekken hierin en dat komt wel goed, gewoon rustig aan doen.

Edit; ook hier staat mijn pb box open mocht je wat kwijt willen

thriam

Berichten: 86
Geregistreerd: 29-01-11

Re: Seksuele orientatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:46

Volg je hart, want dat klopt