Ervaring gezocht met uitgezaaide darmkanker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Ervaring gezocht met uitgezaaide darmkanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 20:02

Inmiddels is hij weer thuis. Hij mocht afgelopen vrijdag naar huis.
Vanmorgen heeft hij weer gespuugd dus even afwachten of het hierbij blijft of niet. Als bij hem straks een maaghevel niet meer werkt wordt hij naar huis gestuurd om te sterven. Even voor de duidelijkheid het is uitgezaaid in de lever en het buikvlies.

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaring gezocht met uitgezaaide darmkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:14

Wat naar om te lezen.. bij mijn vader was het ook uitgezaaid naar lever en longen. Bij hem heeft het 5 weken geduurd..

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:05

idylle schreef:
Inmiddels is hij weer thuis. Hij mocht afgelopen vrijdag naar huis.
Vanmorgen heeft hij weer gespuugd dus even afwachten of het hierbij blijft of niet. Als bij hem straks een maaghevel niet meer werkt wordt hij naar huis gestuurd om te sterven. Even voor de duidelijkheid het is uitgezaaid in de lever en het buikvlies.


Heel veel sterkte voor jullie.. :(:)

Wietsje92

Berichten: 3672
Geregistreerd: 25-10-08

Re: Ervaring gezocht met uitgezaaide darmkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 00:05

Wat rot dat hij weer moest overgeven. Die tijd is zo verrot spannend en onzeker. Nu ik dit lees, weet ik weer wat een enorme rottijd dat was voor mijn vader en voor ons zo zenuwslopend.

Mijn vader had overigens uitzaaiingen in zijn longen, bijnier en zijn buikvlies.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 08:00

Toch weer even een update. Meer zodat ik het later allemaal nog eens terug kan lezen.
Een week of 2 nadat hij thuis is gekomen is er een bed in de kamer geplaatst en heeft hij verpleging gekregen. Ongeveer een maand geleden kreeg hij wat ze dachten een abces uit zn buik, maar na onderzoek van verpleging en huisarts bleek 1 van de tumoren naar buiten te zijn open geknapt. Genezing zou maanden duren, maar wonder boven wonder is het al nagenoeg genezen. Hij had de laatste weken een opleving en ging zelfs weer op de scootmobiel naar buiten, wat hij vanaf oktober al niet meer gedaan had. Helaas begon hij gisteren weer met spugen. Na overleg met huisarts en verpleging is hij met de ambu naar het ziekenhuis gebracht voor een maaghevel. De huisarts mag dit normaal gesproken zelf doen, maar omdat hij bestraald is in de keel heeft hij kans op bloedingen, vandaar dat ze alleen in het ziekenhuis een maaghevel mogen/kunnen plaatsen.Hij mocht kiezen, of 1 a 2 dgn blijven in het ziekenhuis of meteen na het plaatsen weer naar huis. Hij heeft ervoor gekozen toch even te blijven. Hij baalt enorm, want hij had zich zo verheugd op het mooie weer en dat hij dan met mn moeder weer op stap kon met de scootmobiel, maar helaas...

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Ervaring gezocht met uitgezaaide darmkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:06

Mijn vader had slokdarmkanker, daarna uitgezaaid naar darmen, lymfen, longen, lever en in aderen (niet weefselgebonden agressieve vorm).

Bij de eerste PET scan was enkel een tumor in de slokdarm te zien, bij de operatie een week later (verwijderen slokdarm en reconstructie) ontdekten ze extreem veel uitzaaiingen waardoor ze direct gestopt zijn met opereren.
Mijn vader kreeg te horen nog enkele maanden te leven te hebben.
Hij heeft toen intensieve chemotherapie (zwaar, en wekelijks) gehad, immunotherapie en zelf nam hij THC olie.
De groei is daarna flink afgeremd.
Mijn vader kon zelf gelukkig heel erg goed tegen de bijwerkingen van de verschillende chemo behandelingen. Waardoor hij alleen op het eind echt ziek is geweest. Stoma had bij hem geen meerwaarde door de vele uitzaaiingen overal en de grootte van de uitzaaiingen.
uiteindelijk heeft mijn vader in plaats van de paar maanden die voorspeld waren ruim 2 jaar goed geleefd en is hij 1 maand na zijn 59ste verjaardag overleden.

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:07

:(:) wat een rollercoaster.
Knuffel

sunnysoes

Berichten: 64
Geregistreerd: 10-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:12

Mijn hart gaat uit naar jullie, die de ervaringen met deze ziekte, open en integer delen. Niemand wil dit meemaken maar het geeft een goed beeld van de verschillende ervaringen. Het allerbeste voor degene die er mee te maken hebben, sterkte. Fijn dat er op deze manier ervaringen gedeeld worden. Het helpt anderen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Ervaring gezocht met uitgezaaide darmkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:13

Wat een rollercoaster en die lijkt ook nooit te stoppen. Ik kan me je gevoel zo goed voorstellen.

Heel veel sterkte

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 21:57

Wederom is hij vanmiddag opgenomen. Weer ontlasting spugen. In het ziekenhuis is eind vd middag een scan gemaakt van zn buik en hij heeft 3 verstoppingen. 1 ervan is tevens een klein breukje begreep ik van mn moeder. Verder heeft hij ook een lichte longontsteking. Hij krijgt nu weer een maaghevel in de hoop dat ze de verstoppingen kunnen verhelpen. Hopelijk gaat het net zo snel als de laatste x en is hij morgen weer thuis, maar dat is afwachten. Hij is vana het hele begin tot nu ruim 35 kilo afgevallen en begint nu echt af te takelen. Hij denkt ook steeds meer na over euthanasie waarvan hij gelukkig vrijwel direct na zijn ziekte een verklaring voor heeft aangevraagd. Heb hem vanavond nog even via de telefoon gesproken en toen gaf hij aan dat hij de maaghevel nog een kans wil geven , maar als da nier werkt hij misschien toch euthanasie wil laten plegen. Heb gezegd dat wat zijn keuze ook wordt ik volledig achter hem sta.

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ervaring gezocht met uitgezaaide darmkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:09

Wat een heftige situatie en spannende tijd nu. Ik wens jullie heel veel sterkte!

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Ervaring gezocht met uitgezaaide darmkanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 23:03

Dank je wel

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Ervaring gezocht met uitgezaaide darmkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:06

Heel veel sterkte! Zo naar dat hij en jullie dit allemaal moeten doormaken :n

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ervaring gezocht met uitgezaaide darmkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:11

Sterkte... heftig zo...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Ervaring gezocht met uitgezaaide darmkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:52

Heel veel sterkte, wat moet het als een enorme steun voelen dat je achter zijn beslissing staat. Respect!!

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Ervaring gezocht met uitgezaaide darmkanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 11:55

Maaghevel lijkt nog niks te doen. Waarschijnlijk heeft hij ook een blaasontsteking waarvoor hij een katheter heeft. Ze gaan ondanks alles toch overleggen of hij vandaag naar huis mag. Dit zal dan met katheter en maaghevel zijn. Antibiotica voor de long- en blaasontsteking zal hij van de thuiszorg krijgen dan. Ik hoop voor mn moeder dat hij 2 juni nog haalt, want dan zijn ze 15 jaar getrouwd namelijk. Maar denk dat het erom zal gaan spannen. ...

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaring gezocht met uitgezaaide darmkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 17:25

Sterkte TS, vreselijk :(:)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Ervaring gezocht met uitgezaaide darmkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 17:37

Sterkte TS ik weet helaas precies hoe je je voelt, hou je taai

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Re: Ervaring gezocht met uitgezaaide darmkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:09

Jeetje wat een naar nieuws! Ik hoop ook voor jullie dat hij 2 juni haalt zonder al teveel nare dingen als pijn en braken Y;(

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Ervaring gezocht met uitgezaaide darmkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:46

Sterkte

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Ervaring gezocht met uitgezaaide darmkanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 19:49

Braken doet hij niet meer vanwege de maaghevel, die zorgt ervoor dat alles wat in de maag zit/komt afgezogen wordt. Er was sprake van dat hij vandaag misschien naar huis mocht, maar ivm hemelvaart krijgen ze de medicatie niet zo snel op orde voor thuis, dus hij moet blijven tot na het weekend.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Ervaring gezocht met uitgezaaide darmkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:42

Ik hoop dat hij weer een beetje opknapt

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Ervaring gezocht met uitgezaaide darmkanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 13:35

Even een update , gisteravond is hij toch nog vrij onverwacht naar huis gebracht door de ambu. De antibiotica is gestopt want die doet niks vanwege de tumoren. Zoals het lijkt heeft hij toch geen blaas- en longontsteking en is het gewoon een reactie van het lichaam op de tumoren (al betwijfel ik of hij het echt niet heeft, want de katheter zit er nog wel) hij is naar huis gekomen om te sterven helaas. De maaghevel blijft hij nu houden tot het eind. Hij drinkt nog wel en neemt nog wel bouillon maar dat komt gelijk weer terug door de maaghevel. Ook de katheter zal blijven zitten tot het eind. Hij heeft gelukkig geen pijn en komt een paar x per dag nog uit zn bed om even op een gewone stoel te zitten. Maar ik verwacht niet meer dat het lang gaat duren, ondanks dat hij er nu beter uitziet als met koningsdag. Toen was hij erg grauw in zn gezicht en nu heeft hij toch wat blosjes op zn wangen, al is dat waarschijnlijk vd koorts.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaring gezocht met uitgezaaide darmkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:40

Y;( Wat verdrietig

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:41

Ach wat heftig zeg...
Heel veel sterkte, hopelijk is jullie nog wat tijd gegund zonder al te veel ongemak