Hoe drink jij voldoende?

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Janine1990

Hoe drink jij voldoende?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 18:42

Ik merk dat ik onvoldoende drink. Dit heb ik twee keer eerder gehad, wat resulteert in een licht vervelende blaas. Geen pijn bij het plassen of dergelijke hoor.

Maar ik drink gewoon echt te weinig. 's Ochtends om 8 en 10 uur zo'n papieren bekertje met thee, tussen de middag een bekertje boulion en af en toe om half 2 nog zo'n bekertje thee. (dus tot ik thuis kom heb ik amper een halve liter vocht gehad) Pas 's avonds als ik thuis kom ga ik vol aan de thee in grote Blond mokken. Dan gaan er zo'n 3 mokken naar binnen. Ook niet bizar veel natuurlijk.

Ik merk dat ik gisteren (zondag) en vandaag eigenlijk geen last van mijn blaas heb gehad. Waarschijnlijk door relatief gezien meer drinken in het weekend. Maar eind van de middag begon het weer. Dus ik ga maar weer aan de thee.

Nu werk ik in een mannenbedrijf, hartstikke leuk... Maar ik ben op de begane grond de enige vrouw die naar het toilet gaat... En het toilet is zachtgezegd... niet echt schoon :r
Dus ik heb ook niet heel erg veel zin om meer te drinken :+

Anyhow, dat moet maar eens afgelopen zijn. Alleen is de gewoonte al zo aanwezig.
Wie heeft er daarom voor mij de oplossing? Hoe drink ik voldoende?

Suusie22

Re: Hoe drink jij voldoende?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:46

Ik drink ook slecht, wat mij helpt is een fles 500-600ml op mn werkplek te zetten. Hierdoor drink ik vaker kleine beetjes. Drink nu makkelijk 2x 600ml op t werk wat eerder 3 kopjes max op een dag was.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:47

Ik leez even mee. Ik drink ook veel te weinig. En ik denk er gewoon oprecht niet aan. In tegenstelling tot eten, daar denk ik de hele dag aan xD. Als ik dat toch eens kon omwisselen.

Wat bij mij wel een beetje helpt is mijn dopper met water op mijn bureau op werk zetten. Dan wil ik wel wat meer drinken. Dus weet niet of je een bureau op werk hebt, maar dat zou je kunnen proberen.

Daarnaast zijn er ook apps die je herinneringen sturen. Bij mij werkte dat niet omdat mijn telefoon de meldingen van de app niet gaf, maar misschien het proberen waard!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:49

Heb je een zittend beroep?
Ik drink het best op m'n werk. Dan pak ik een thermoskan met thee, en die drink ik twee keer volledig leeg. Verder is het eerste wat ik drink 's ochtends een glas water, en dan bij mijn ontbijt nog een. Zo zet ik meteen de goede toon voor de dag.

Ik drink alleen thee en water (tenzij ik alchohol drink :+). De ene dag drink ik meer dan de ander, bij mij is het echt gewenning. Ik heb een grote metalen 800 ml fles, die heb ik zo leeg.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 18:52

Die fles blijft staan, heb ik ook wel gedaan hoor. Maar de gedachte aan koud water maakt me al koud, laat staan dat ik het drink in deze dagen :o

Wat is een goede app? Mijn telefoon staat altijd op stil op het werk :o

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:53

Ik drink uit hele grote glazen/bekers waar 500 ml in gaat, daar drink ik er sowieso na 18 uur al 3 van (vaak thee). Verder heb ik een theebeker die ik in de auto meeneem, gaat ook zo'n 400 ml in. Ik zorg dat ik er al eentje leeg heb voor ik vertrek en vervolgens drink ik er nog eentje leeg tijdens de rit. Op werk drink ik verder bijna niks, als ik 3 kleine glazen water drink is het al veel := maar op deze manier krijg ik toch voldoende binnen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 18:54

Judass schreef:
Heb je een zittend beroep?
Ik drink het best op m'n werk. Dan pak ik een thermoskan met thee, en die drink ik twee keer volledig leeg. Verder is het eerste wat ik drink 's ochtends een glas water, en dan bij mijn ontbijt nog een. Zo zet ik meteen de goede toon voor de dag.

Ik drink alleen thee en water (tenzij ik alchohol drink :+). De ene dag drink ik meer dan de ander, bij mij is het echt gewenning. Ik heb een grote metalen 800 ml fles, die heb ik zo leeg.

Jep, zittend beroep inderdaad. Geen thermoskan op het werk.
En in een eerdere baan was dit wel een optie, alleen is het hier meestal van het ene naar het andere vliegen. Dus echt rustig en veel aan mijn bureau zit ik niet. Probeer alleen op gezette tijden pauze te houden.

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:54

Ik volg ook!
Drink veel te weinig alleen merk ik wel degelijk de gevolgen want ik zit zo'n 2-3 keer per jaar met blaasontstekingen en toch zeker elk jaar nierstenen. Prettig is anders.

En toch is het een moeilijke gewoonte om aan te leren. Ik doe het door iedereen in mijn omgeving te zeggen dat als ze wat drinken nemen, ze me een glas water moeten geven.
Of als ze zien dat ik niks heb, me water te geven haha. Kan je vertellen dat ik niet de enige ben dit dat beu geraakt :+
En verder, zodra het glas leeg is het volgende vullen. Ook als ik aan het werk ben etc.

Ik mag dan ook nog niet te lang wachten met naar het toilet gaan want dan gaat er soort van wekker in mijn nieren en spring ik 10m in de lucht, dan ga je vanzelf :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 18:55

BrittS schreef:
Ik drink uit hele grote glazen/bekers waar 500 ml in gaat, daar drink ik er sowieso na 18 uur al 3 van (vaak thee). Verder heb ik een theebeker die ik in de auto meeneem, gaat ook zo'n 400 ml in. Ik zorg dat ik er al eentje leeg heb voor ik vertrek en vervolgens drink ik er nog eentje leeg tijdens de rit. Op werk drink ik verder bijna niks, als ik 3 kleine glazen water drink is het al veel := maar op deze manier krijg ik toch voldoende binnen.

Hmmm... dat is nog niet zo'n gek idee... flink drinken voor het werk...

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:55

Ik drink bij mijn ontbijt al een beker thee van 600ml :)
Die beker drink ik 'savonds bij het avondeten ook zo nog een keer leeg (in weekend drink ik zeker 4 of 5 van die bekers).
Overdag zit ik hele dag in de werkbus; dus geen kantoor oid. Heb dan 2 thermosflessen van 1 liter met thee mee... lekker warm en die zijn meestal wel beide leeg eind van de dag.
Ik merk ook gewoon dat ik dorst heb, als ik het niet drink... Soms drink ik misschien eerder teveel... maar te weinig niet... mocht het keer voorkomen, heb ik 'savonds ook hele avond dorst :)

Laurievc

Re: Hoe drink jij voldoende?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:56

Ik heb me ook een theebeker aangeschaft. Drink liever thee (koud/warm) dan water en op die manier krijg ik ook vlotter drinken binnen :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:57

Hoewel misschien wat ongemakkelijk, maar ik zou ook het toilet ter sprake brengen.
Er zullen meerdere mannen zijn, die daar je daar ook dankbaar voor zullen zijn.
Niet alle mannen zijn smeerkezen :+

We don't see the world as it is;
we see the world as -we think- we are.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:57

ik heb een literkan op mijn bureau staan, in de zomer met koud water en in de winter met heet water, die drink ik voor 10 uur leeg (moet van mezelf) als beloning 1 kopje koffie, voor 3 uur 's middags moet de 2e kan leeg zijn. (als beloning mag ik dan weg :+ ) Thuis heb ik een flesje met "ingebouwd" rietje daar drink ik er nog een paar van leeg 's avonds. Thee drink ik niet alleen 2 kopjes koffie per dag.(en 1 glaasje wijn)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 18:58

Firefly4 schreef:
Die beker drink ik 'savonds bij het avondeten ook zo nog een keer leeg (in weekend drink ik zeker 4 of 5 van die bekers).
Overdag zit ik hele dag in de werkbus; dus geen kantoor oid. Heb dan 2 thermosflessen van 1 liter met thee mee... lekker warm en die zijn meestal wel beide leeg eind van de dag.
Ik merk ook gewoon dat ik dorst heb, als ik het niet drink... Soms drink ik misschien eerder teveel... maar te weinig niet... mocht het keer voorkomen, heb ik 'savonds ook hele avond dorst :)

Ik ben wel benieuwd naar jullie grote bekers..... :D

En hoe ga jij om met toiletbezoeken???

Ik kan me voorstellen dat wanneer je gewend bent aan zulke hoeveelheden, je eerder dorst hebt dan ik. Ik eet ook vrij zout arm, dus zomaar dorst krijgen doe ik ook niet ;( :')

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:58

Ja herkenbaar ik drink ook te weinig, nu heb ik ook het probleem dat ik niet kan plassen onder mijn werk, dat is van 's ochtends 8 tot 's middags 4 dus daar voor en daar onder drink ik sowieso niet, anders moet ik direct naar de wc wat dus gewoon echt niet kan. Nu probeer ik 's avond veel te drinken, maar na 3 bekers ben ik het toch echt wel zat, dus meer dan 0,5-1 liter per dag krijg ik niet binnen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:02

Ik loop zowat overal rond met mijn thermos :D heb er 1 die volledig spill proof is en je dus gewoon in je handtas kan gooien, blijft lekker lang warm! (wil je gerust een linkje sturen, ik ben helemaal fan)
Ik probeer ook aan water te denken, maar ik heb uit mezelf gewoon geen dorst.. ik drink dus thee want daar heb ik wel zin in en mijn arm gaat ondertussen zonder nadenken naar de thermos om de zoveel minuten.

Let wel op dat je niet te veel thee drinkt met zwarte of groene thee.. ik beperk dat tot 1 tas per dag en verder fruit- of kruidenthee die eigenlijk gewoon water met een smaakje te noemen zijn.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 19:06

SinneJ schreef:
Ik loop zowat overal rond met mijn thermos :D heb er 1 die volledig spill proof is en je dus gewoon in je handtas kan gooien, blijft lekker lang warm! (wil je gerust een linkje sturen, ik ben helemaal fan)
Ik probeer ook aan water te denken, maar ik heb uit mezelf gewoon geen dorst.. ik drink dus thee want daar heb ik wel zin in en mijn arm gaat ondertussen zonder nadenken naar de thermos om de zoveel minuten.

Let wel op dat je niet te veel thee drinkt met zwarte of groene thee.. ik beperk dat tot 1 tas per dag en verder fruit- of kruidenthee die eigenlijk gewoon water met een smaakje te noemen zijn.

Ik ben wel benieuwd naar een linkje... als het goed warm blijft...

Ik drink op het werk alleen uit zakjes. Thuis heb ik altijd verse thee in een ei... Waarom raad je dat af? Ik heb het wel vaker gehoord, maar je hoort er zoveel over, dat ik het niet goed weet... :+

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:07

Ik probeer overdag op vaste momenten te drinken (direct na opstaan, bij 10-uur-pauze, lunch etc) en zet vaak 's avonds een grote pot thee die ik naast me op tafel zet. Vanaf iets na het eten tot een uur of acht/half negen drink ik dan steeds een klein kopje en op wonderbaarlijke wijze is die ruime liter dan altijd zo verdwenen. Dat automatisch steeds opnieuw inschenken werkt voor mij veel beter dan iedere keer los bedenken om weer even wat te drinken. :)

Het leven is zoet,
Met een hand vol STROOIGOED <:)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:09

Inderdaad een thermosfles thee. En drinken bij je ontbijt.
In de auto ook altijd een fles met thee mee.
Ik drink vrijwel alleen losse kruidenthee, en ik heb een handige thermosfles waar je losse thee in een apart zeefje kan doen, van de hema.

Maks :+:

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:10

Even foto gemaakt van mijn beker. De kleine beker is een "normale" 300ml beker :)
Afbeelding
Afbeelding

Ik kom wel veel bij mensen thuis en vraag of ik dan even gebruik van toilet mag maken.
Of een tankstation in de buurt :)

Janine1990 schreef:
Firefly4 schreef:

Ik ben wel benieuwd naar jullie grote bekers..... :D

En hoe ga jij om met toiletbezoeken???

Ik kan me voorstellen dat wanneer je gewend bent aan zulke hoeveelheden, je eerder dorst hebt dan ik. Ik eet ook vrij zout arm, dus zomaar dorst krijgen doe ik ook niet ;( :')

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:11

ik lees ook even mee, ik drink veel te weinig.
een flesje water meenemen probeer ik al, en dat lukt opzich wel in een dienst om er 1 leeg te drinken maar dan heb ik nog maar een halve liter. dus dat is niet genoeg.

werk in de zorg dus kan ook niet elk moment naar de wc

Iris,
Tamme ratjes: Pom, Urson, Sepp, Timber, Kalju, Matice, Xiebe, Raf & Tika
12.5/25 start 27-05-2020

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:11

Ik stuur je een linkje via pb!

Ik heb ook al uiteenlopende dingen gehoord hoor, maar ik denk in het algemeen, dat als je water vervangt door thee, dat je best zorgt dat het zoveel mogelijk op water lijkt..

Over groene thee hoor je ook erg positieve dingen, maar het zou ook de opname van bepaalde stoffen remmen (zoals ijzer) en ik denk dat het ook bekend staat om eerder wat uit te drogen? geen idee wat ervan waar is.

Zwarte thee daarentegen heeft echt wel bewezen gevolgen.. zo zou er meer keelkanker zijn in het VK dan in India om dat mensen in India meer melk bij hun thee doen. Daarnaast bevat zwarte thee theïne (cafeïne).

Ik ben geen dokter, ik vertel alleen maar na wat mij al is wijsgemaakt ;).

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 19:11

Macs schreef:
Inderdaad een thermosfles thee. En drinken bij je ontbijt.
In de auto ook altijd een fles met thee mee.
Ik drink vrijwel alleen losse kruidenthee, en ik heb een handige thermosfles waar je losse thee in een apart zeefje kan doen, van de hema.

Bij mijn ontbijt drink ik altijd een klein glas jus d'orange. Maar dat zet natuurlijk nog geen zoden aan de dijk...

Heb je een linkje van je thermosfles? :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:13

Ik heb een thermoskan met thee op mijn bureau staan. Ik merk namelijk dat als ik iedere keer moet lopen om het te halen ik te weinig drink. Nu drink ik 2 a 3 kannen thee per dag. :)
Ik ben wel zuinig, ik heb 1 simpel theezakje(1kops) in de thermoskan als ik er water in doe en die haal ik er ook vrij snel weer uit..

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkinghondensnacks.nl/
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://specialmuchi.nl/ - https://www.facebook.com/specialmuchi/
SVI Beveiligingstechniek http://svibeveiligingstechniek.nl

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:14

Hier nog een lotgenoot! :-) moet er ook echt op letten, anders drink ik makkelijk maar 2-3 glazen per dag...

Wat bij mij inderdaad helpt is op vaste uren drinken. Ik gooi altijd vlak voordat ik wat eet een glas water naar binnen, dus dan zit je sowieso al over de 1L per dag (uitgaande dat je minimaal 4 keer per dag eet incl tussendoortje). De rest is mezelf even eraan herinneren.

Tegenwoordig doe ik een 2L fles vullen met water, en hierop met stift lijntjes trekken en tijdstippen erbij. Zo zie je tegen wanneer je wat hebt leeggedronken :-) een beetje dit idee maar dan simpeler uitgewerkt:

Afbeelding

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!