gek plekje op arm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

gek plekje op arm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:47

Sinds een paar weken heb ik dit plekje op mn arm. Ik dacht eerst dat het ringworm was, maar het is 1 plekje en mijn vriend en naaktkat hebben er geen last van. Het zit er nu zeker al 2 weken en het voelt heel droog aan. Van de week ga ik naar de huisarts voor iets anders en laat ik er even naar kijken, maar ik was even nieuwsgierig of jullie het herkennen. Het plekje is ong 2 cm groot.

Afbeelding

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:50

Dee_Es

Re: gek plekje op arm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:12

Hey dit heb ik ook gehad! Op dezelfde plek ook. Het plekje werd steeds droger. Ik ben het plekje elke dag gaan insmeren met vettige zalf (van de tattoo-shop :') ) en nu is het zo goed als weg.
Ik dacht eerst ook aan ringworm maar die plekjes groeien in het begin dacht ik en deze bleef even groot, werd alleen steeds roder en schilferiger.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:15

Lijkt op ringworm

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:17

lijkt inderdaad een schimmeltje :j

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:17

Lijkt op een huidschimmeltje. Heb er zelf helaas ontzettend vaak last van. Als er op t werk weer een jonkie is met schimmel zit ik een aantal dagen later ook weer onder.
Een aantal x per dag insmeren met een anti schimmel creme werkt prima. En niet te lang dezelfde kleding, handdoeken etc. totdat het plekje weg is.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:25

In de eerste instantie altijd naar de huisarts gaan als je het niet vertrouwd! Liever vandaag dan morgen bij dit soort plekjes. Vaak is het onschuldig maar je weet maar nooit. :o

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:46

Schimmel of eczeem.
Miconazol-creme is zonder recept bij de apotheek te krijgen en kan geen kwaad als het eczeem blijkt. Indien het niet werkt binnen een week, kan je creme voor eczeem proberen (veelal vettige creme).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:56

Ja ik ga van de week naar de ha, dus even navragen maar. Ik heb er overigens helemaal geen last van, jeukt niet oid, en nog geen andere plekjes ontdekt.
Bedankt voor de reacties tot dusver :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:04

Ik vind het ook vooral op ringworm lijken, maar als je er niets van voelt zou ik toch ook aan Lyme denken. Die kringen en vlekken verschijnen in allerlei varianten. De foto zou ik dan ook bewaren, je weet nooit waar het goed voor is. Goed dat je al naar de huisarts gaat :j

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:22

Winged schreef:
Nog geen andere plekjes ontdekt? Het lijkt het begin van Pityriasis rosea namelijk. https://www.huidziekten.nl/folders/nede ... srosea.htm

1 troost, het is ongevaarlijk en niet besmettelijk. Jeukt wel heel erg :+

Mijn man heeft daar last van en al heel vaak heel veel medicatie gehad. Dubbele dosis etc. maar het komt elke keer weer terug. Nu hebben we het al een aantal jaren goed onder controle door gebruik van Selsun. Insmeren, inwerken en afspoelen. Geen medicatie meer nodig!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:27

Marg schreef:
Winged schreef:
Nog geen andere plekjes ontdekt? Het lijkt het begin van Pityriasis rosea namelijk. https://www.huidziekten.nl/folders/nede ... srosea.htm

Mijn man heeft daar last van en al heel vaak heel veel medicatie gehad. Dubbele dosis etc. maar het komt elke keer weer terug. Nu hebben we het al een aantal jaren goed onder controle door gebruik van Selsun. Insmeren, inwerken en afspoelen. Geen medicatie meer nodig!

Ik neem aan dat je dan psoriasis bedoelt, dat is weer net iets anders. (en vaak chronisch)

Stef_Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:58

Winged schreef:

Dit heb ik ook gehad. Aan het begin van mn zwangerschap.
Komt met name door schommelingen van hormonen. Maar ook verminderde weerstand en stress zorgen hiervoor.
Mijn huisarts noemde dit huidgriep. Zat er helemaal onder maar ging vanzelf weer over.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:02

Goh net een topic voor mij :').. ik heb deze ook op mijn bovenarm. Wordt gek van de jeuk maar smeer 2x daags met bepanthen.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:03

Ja ik heb er dus helemaal geen jeuk aan, dus dat is dan wel gek.

CathyTBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:09

Misschien eczeem?
Ik heb ook wel eens dat soort plekjes op mijn arm gehad, nu al heel lang geen last meer van. Maar ik smeerde het altijd in met vettige crème en na een tijdje bijhouden ging het vanzelf weg!

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:28

Ik heb ook meermaals zo iets gehad als topic starter. Ook zonder jeuk, was bij mij ringworm/schimmeltje. Is te behanelen met een zalfje van de huisarts.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:04

Net verleden week naar de ha geweest met een zelfde uitziende plekje.
Nog nooit eerder gehad en blijft ook 1 plekje. Ha dacht ook aan n schimmeltje. Bij mij jeukte het wel, maar niet constant. Heb een zalfje gekregen. Hij is nog niet helemaal weg, maar wel al een stuk minder

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:14

Het kan ook zijn dat je huid totaal uitgedroogd is.
Door te warm douchen droogt de huid sneller uit.
Ik krijg ook rare plekjes als ik in de winter niet elke keer na het douchen mijzelf insmeer met bodylotion.

En ik doe mijn best om niet al te warm te douchen, al is dat soms echt zo heerlijk na een dag in de kou

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:16

Beide foto’s zijn ringworm. Hier werkt hydrocortiderm ( gepikt van de paarden) goed.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:27

Ziet er inderdaad op beide foto’s uit als ringworm. :j Heb hetzelfde in mijn gezicht gehad, alleen een stuk groter :\

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:29

Lijkt inderdaad op ringworm.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:34

PrinceAmos schreef:
Goh net een topic voor mij :').. ik heb deze ook op mijn bovenarm. Wordt gek van de jeuk maar smeer 2x daags met bepanthen.

[ [url=m/EcCF1l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit lijkt erg op de vlekjes op mijn buik ongeveer een maand geleden, jeukte een heel klein beetje soms maar viel me reuze mee.

Zijn vanzelf gekomen en vanzelf gegaan :+

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:48

Ja heb er een stuk of 3 op mijn arm.. zitten er al 4 weken ongeveer. Erg vervelend, jeukt als een malle natuurlijk.

TS weet jij al wat je hebt?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:59

Ik vind het ook op een schimmeltje lijken, ik heb standaard miconazol in huis, gewoon van de drogist, dus als ik zoiets heb smeer ik dat er gewoon op :+