Zodra ik terug ben van vakantie wil ik weer beginnen met sporten. Nu fiets ik naar m'n werk en loop ik veel met de hond en ben ik sowieso wel enigszins druk bezig dat ik cardio technisch al redelijk iets doe.
Ik doe ook elke dag 20 minuten yoga (met een programma van Do You Yoga).
Nu wilde ik toch graag de spieropbouw erbij pakken, weer een beetje strak in het vel

Echter, zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik wil graag thuis sporten want een sportschool vind ik te duur en te veel gedoe.
Maar er zijn online zoveel apps en programmas (die ik toch wel nodig heb als begeleiding) dat ik niet zo goed weet wat ik nu kiezen moet.
Bijv:
30-day full body workout (medium sporter) is dit:

Maar ik zou ook Emily Skye Workout kunnen doen waar dit een dag uit het programma is:

Wat is nu het beste? Is een workout pas echt nuttig als je dezelfde oefeningen meerdere keren herhaalt (zoals workout 2?) of is meerdere verschillende oefeningen voor een spiergroep ook 'nuttig'?
Ik wil graag iets vinden wat goed bij mij past en ook behapbaar is en niet demotiveert. Ik werk daarom ook graag met vast gestelde schema's of 30 dagen challenges omdat hier een soort doel en 'afvink' systeem in zit voor mij. Zelf maar wat aanmodderen zorgt dat ik er mee ophoud.
Ik ben op zoek naar een full body workout met lichaamsgewicht maar vind het geen probleem dumbbells of een kettlebell of iets te kopen.

Zijn er fitness guru's hier die me een beetje in de juiste richting kunnen helpen?