Thuisfitness, ik zie door de bomen het bos niet meer..

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nagini

Thuisfitness, ik zie door de bomen het bos niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 08:57

Hoi Bokkers,

Zodra ik terug ben van vakantie wil ik weer beginnen met sporten. Nu fiets ik naar m'n werk en loop ik veel met de hond en ben ik sowieso wel enigszins druk bezig dat ik cardio technisch al redelijk iets doe.
Ik doe ook elke dag 20 minuten yoga (met een programma van Do You Yoga).
Nu wilde ik toch graag de spieropbouw erbij pakken, weer een beetje strak in het vel ;)

Echter, zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik wil graag thuis sporten want een sportschool vind ik te duur en te veel gedoe.

Maar er zijn online zoveel apps en programmas (die ik toch wel nodig heb als begeleiding) dat ik niet zo goed weet wat ik nu kiezen moet.

Bijv:

30-day full body workout (medium sporter) is dit:
Afbeelding

Maar ik zou ook Emily Skye Workout kunnen doen waar dit een dag uit het programma is:
Afbeelding

Wat is nu het beste? Is een workout pas echt nuttig als je dezelfde oefeningen meerdere keren herhaalt (zoals workout 2?) of is meerdere verschillende oefeningen voor een spiergroep ook 'nuttig'?

Ik wil graag iets vinden wat goed bij mij past en ook behapbaar is en niet demotiveert. Ik werk daarom ook graag met vast gestelde schema's of 30 dagen challenges omdat hier een soort doel en 'afvink' systeem in zit voor mij. Zelf maar wat aanmodderen zorgt dat ik er mee ophoud.

Ik ben op zoek naar een full body workout met lichaamsgewicht maar vind het geen probleem dumbbells of een kettlebell of iets te kopen. :)

Zijn er fitness guru's hier die me een beetje in de juiste richting kunnen helpen?

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
www.thecompletecanine.com.au

davinci2412

Re: Thuisfitness, ik zie door de bomen het bos niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:09

Ik heb altijd geleerd dat je iets eerst licht bijv 15 keer moet doen, dan 10 keer iets zwaarder en dan 5 keer nog iets zwaarder. Je moet het elke keer net kunnen redden. Dan krijg je niet te veel spierpijn en bouw je netjes op. Ik zou dus eerder kiezen voor de tweede dan voor de eerste.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 09:25

Ja daar zit wel wat in! Toen ik nog naar de sportschool ging werd het meestal ook wel herhaald in zo'n bootcamp bijvoorbeeld.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 07:04

Al eens gekeken naar Kayla Itsines? Bekend van BBG enSweat with Kayla.

De truttigste blog ooit :)F

Sometimes the things you cannot change ends up changing you.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 07:38

Ik ben net (sinds gisteren, ik weet het, niet erg lang :+ ) zelf begonnen, 20 crunches, 20 reversed crunches, 20 sit-ups, 20 stretches en gisteren 10 push-ups, vandaag 12 push-ups.. Ik wil eigenlijk ook naar de sportschool, maar twijfel nu een beetje omdat het wel best duur is, met €30 per maand.. Alleen denk dat ik het maar wel ga proberen, daar kun je toch weer dingen die je thuis niet kunt en je hebt een beetje begeleiding.. En de motivatie om door te gaan omdat je ervoor betaald hebt.. :D Maar wat je nog meer thuis zou kunnen doen weet ik niet, ik weet van de meeste dingen ook niet precies wat ze zijn.. Daarvoor heb je natuurlijk Youtube.. Maar ik zou zeggen, maak je eigen programma en doe wat bij je past, want dat houd je toch het beste vol denk ik :)

Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-18 07:53

@Texas er staan genoeg programmas online die je thuis kunt doen.
Mn eigen oefeningen samenstellen vind ik niet leuk of uitdagend.

@Doubtless ja Kayla ken ik maar vind het vrij duur.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 08:04

Zelf vond ik de 30-day shred van Jillian Michaels heel fijn, deze. Elke dag 20 minuten.

Je kan ook even op haar naam zoeken op Youtube, maar daar staat de volledige training niet meer op. In het begin is het vrij zwaar, maar je merkt echt snel resultaat!
Hier op bokt heeft ook een topic gelopen.

Op tv zag ik ook reclame voor Fitchannel om thuis te sporten, dat was nu de eerste maanden gratis. Maar daar weet ik verder niks van.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 08:11

Allereerst zou ik mijn doel bepalen: wil je afvallen? Wil je een gespierder lijf? Aan de hand hiervan kun je keuzes gaan maken. Nu heb je daar al een mooi begin meegemaakt en kun je verder kijken.

Ken je HIIT training? Oftewel High Intensity Interval Training. Onder anderen Jillian Michaels (zie bericht hierboven) werkt daar ook mee. Zo bestaan de workouts van 30 day shred uit blokken van 3 minuten kracht, 2 minuten cardio en 1 minuut buikspieren. Op deze manier werkt je aan spierkracht terwijl je hartslag hoog blijft.
Er is eindeloos veel informatie hierover te vinden, google is je beste vriend. :)

Daarnaast zou ik gewoon uitproberen wat bij jou past. Ik snap dat je door de bomen het bos niet meer ziet en bij veel dingen geldt dat het één niet per sé beter is dan het andere.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 10-01-18 08:11, in het totaal 1 keer bewerkt

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 08:11

Ik maak zelf veel gebruik van de app: Pumpup. Je kan er veel verschillende dingen mee. Welk deel van je lichaam jr wilt trainen, of je een beginner etc bent, of je gewichten of "machines" wil gebruiken. Genoeg keuze en je kan zelf ook een workout samenvoegen.

Als je mij een pb stuurt met je e-mail dan heb ik nog een (oudere versie denk ik) versie van BBG voor je, die heb ik ook ooit ontvangen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-18 08:31

Ik wil misschien 2/3 kg afvallen maar het meeste kan ik doen via het eetpatroon.

Wil daarbij ook wel wat meer gespierd worden. Wat strakker in het vel.

Ja Jillian Michaels 30 day shred ken ik idd. Iemand had daar dvds van maar was idd zwaar en vond ze ook best irritant haha.

Hiit ken ik idd van de sportschool.

@sabine leuk ik stuur je even een pb :)

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:25

Ik doe ff mee volgen! Wil ook graag beginnen moet strak voor de vakantie Haha

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie