Activitytracker/smartwatch die alles goed registreert

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Activitytracker/smartwatch die alles goed registreert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 21:54

Ik ben op zoek naar een activitytracker of een smartwatch, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Het lastigste is denk ik dat ik eigenlijk een tracker zoek die ook kleinere stukjes fietsen al detecteert en registreert. Bij de recensies die ik bekijk zie ik dat ze vaak na 10 minuten fietsen pas registreren dat je fietst. Op mijn werk wissel ik het fietsen en wandelen regelmatig af en wil dan niet elke keer aan moeten geven dat ik van activiteit ben veranderd.

Zijn er uberhaupt trackers die dit kunnen en zo ja welke.

Als dit allemaal echt te veel gevraagd is ben ik wel benieuwd welke tracker/watch jullie hebben en of deze bevalt.

Warboel

Re: Activitytracker/smartwatch die alles goed registreert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:40

Wat voor telefoon heb je? Niet alle watches kunnen met alle telefoons namelijk :P

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 22:44

Een Samsung A5 2017. Tot nu toe vind ik vooral Garmin interessant, maar ook daar lees ik overal dat ze niet meteen een activiteit detecteren, maar pas na een aantal minuten.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:46

Bij de fitbit kun je ook fietsen direct aanzetten. Dan selecteer je op je horloge fietsen en dan registreert die dat direct

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 22:57

Werkt het dan ook nog als je tussendoor loopt?

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:02

Dan kan je hem weer stopzetten en op wandelen zetten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 23:15

Dat is tijdens mijn werk helaas echt te omslachtig. Als het echt niet anders is dan neem ik 1 die het fietsen niet registreert en gebruik ik het voor de rest, maar ik ben zo benieuwd hoeveel ik fiets op het werk.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:20

Ik heb ondertussen 3 verschillende gehad
Polar m400, Samsung gear fit 2 en nu de Garmin vivoactive.
De Polar heeft een extreem lange batterij duur, zeker twee weken zonder gps. De app is uitgebreid, maar zowel de app als horloge is simpel uitgevoerd. Gps fix duurt soms een minuutje soms 10 sec. Model is vrij grof om de pols.
Houd je van bling bling is de Samsung wat, maar batterij van 1 a 2 dagen bij gewoon gebruik. Wanneer je je berichten door laat komen op het horloge 1 dag. De app is uitgebreider en bied veel mogelijkheden, en het horloge heeft een fijn/ strak design, bandje valt wel eens los.
De vivoactive bevalt mij het beste. Niet super flitsend horloge, qua model tussen de andere beide in, maar makkelijk te bedienen. Je drukt op bv fietsen met 2 a 3 sec gps fix, start dan automatisch wanneer je gaat fietsen. Pauze en herstart op 1 knop. Volgens mij pauzeert hij ook zelf als je even stil staat maar dat moet ik nog testen. App is erg uitgebreid en houd van de kleurtjes :)

Weet van de Samsung dat deze automatisch lopen of fietsen registreerde maar inderdaad pas na 5a 10 min

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:02

Ik heb een garmin, die van mij registreert ook gewoon "actieve minuten", los van wAt je doet die tijd. Die van mij herkent niet vanzelf dat ik fiets, alleen wandelen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:34

volgens de handleiding van mijne zou die het moeten detecteren of je fiets (outdoor dus niet in de sportschool/home trainer) of loopt/rent/wandelt.
Ik fiets niet dus niet getest
Ik heb de fitbit Blaze (voor de gps functie heb je wel je telefoon nodig, die dan gps moet hebben)

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 01:09

Ik heb een TomTom en die kan je op verschillende activiteiten zetten, maar hij detecteert niet zelf wat je dan doet. Wel zit er buiten fietsen, lopen zwemmen, sportschool en nog wat activiteiten, de optie freestyle op. Ik heb voor deze gekozen omdat ik er muziek op kan zetten en zo mijn telefoon dus helemaal niet hoef te gebruiken tijdens het steppen of in de sportschool. Tijdens activiteiten meet hij hartslag, tijd, snelheid, afstand en calorieverbruik en achteraf kan je de route zien welke je gelopen of gefietst hebt. Ik gebruik de freestyle eigenlijk niet maar ik gok dat hij dan gewoon je route evengoed opneemt en je afstand en zo. Calorieverbruik weet ik niet of dat bij freestyle ook wordt gemeten maar omdat hij ook hartslag meet lijkt me van wel. Er zit los van de activiteiten tracker los nog een stappenteller in en ik moet hem ongeveer 1x per 5 dagen opladen als ik niet sport, anders ongeveer om de 3-4 dagen omdat ik dus tijdens sporten ook muziek ermee afspeel.

O, en aanvulling: Als je een activiteit start, zoekt hij eerst de GPS en dan kun je starten met lopen etc. Hij gaat dan ook gelijk meten.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:55

Is een hartslag band en deze verbinden met je telefoon geen optie? Deze meet nog nauwkeuriger ook.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:17

Ik werk in de thuiszorg dus afwisseld fietsen en lopen. Ik heb een fitbit en die houd het goed bij.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-18 13:06

Oké dat klinkt goed Tieme en dat hoef je niet elke keer zelf in te stellen?

Mijn hartslag hoef ik niet perse te weten maar het aantal stappen en hoeveel ik fiets vind ik wel interessant.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:12

tip: kijk voor een fitbit op de duitse ebay, origineel en met garantie voor veel minder dan in de doorsnee winkel (van andere merken weet ik niet of die daar ook goedkoper zijn)
tomtom kun je vaak via de site goedkoper kopen.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:18

Sinds gisteren heb ik de polar a370. Bevalt tot nu toe goed!! Met hartslagmeter en waterdicht, dus ideaal! Kunt heel makkelijk kiezen tussen activiteiten.
Succes met kiezen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:47

Ik heb de Garmin vivosmart HR+.
Deze heeft IQ move.
Voorbeeldje van gister toen ik even naar de winkel ben gefietst:
Afbeelding
Dit heb ik dus niet los aangezet oid