Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:53

Oooh huilbuien is zo herkenbaar, gister moest ik huilen omdat mijn AliExpress bestelling was geannuleer, super stom.. :+

Britt_Sisi

Berichten: 8947
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:53

Huilbuien heb ik non stop haha. Denk alleen dat het bij mij niet perse door het stoppen met roken komt. Maar het helpt zeker niet mee haha!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:09

Als ik gister over huilbuien had gelezen had ik jullie niet geloofd... maar vandaag moest ik er ook aan geloven, wat een emotioneel wrak ben ik zeg... :=

Jullie zijn allemaal super bezig! (S)Toppers!

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:12

Ik doe vanaf morgen met jullie mee, heb er nog twee, poging 101 vrees ik.

BarbaLala

Berichten: 9613
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 03:08

Slaaf van je sigaret is wel mooi gesproken inderdaad Horses1990.

O god, echt zo emotioneel door het stoppen ja? Dat beloofd wat := Ik wilde volgende week stopweek houden met de pil maar als ik dat hoor kan ik het beter nog ff uitstellen geloof ik, anders blijven de tranen misschien stromen :')

Succes alvast SandravdB! Bij mij hielp het juist door nog een (halfvol) pakje te houden ipv alles op te roken. Wel buiten gezichtsveld overigens :P

Ben wel trots op mezelf na vandaag want ik had best wel stress van een ziek dier, maar heb alsnog geen peuk aangeraakt.

Leggen jullie het geld dat je nu bespaart ook echt apart of dat niet?

Marjan1984

Berichten: 1067
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: Grubbenvorst

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 07:02

Slapen jullie ook zo slecht?
Gisteren middag mijn laatste gehad en heb echt amper geslapen, heel erg liggen woelen.

Britt_Sisi

Berichten: 8947
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:25

Van slecht slapen door het stoppen heb ik geen last gehad!
Ik heb inderdaad ook nog een half pakje liggen. Heb tegen mn vader gezegd dat hij hem op mag roken ahba

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:57

Ik heb ook een paar dagen heel slecht geslapen maar nu stuk beter gelukkig

Daantjuh88

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:08

Wat knap van jullie allemaal, toppie!!!!

Mijn vriend rookt ook erg veel (zware shag) en die is vanaf begin december geminderd met roken en vanaf vorige week woensdag helemaal gestopt. Hij heeft het er best moeilijk mee, heeft nog wel nicotine pleisters op halve dagen. Gisteren een feestje, buiten in een tent. Iedereen om hem heen stond te roken en hij had het echt zwaar.... vind het zo sneu, maar laat wel merken dat ik trots op hem ben.

horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 12:51

Ja, slecht slapen had ik ook heel erg last van! Vannacht ook weer! Maar gaat wel steeds beter @marjan1984... Eerste nacht was bij mij in ieder geval echt heel erg.

Echt super dat je ondanks de stress geen peuk hebt aangeraakt BarbaLaLa. Toppie!!

@Daantjuh88. Wat knap van je vriend! Is inderdaad wel ontzettend lastig als de verleiding heel groot is!

Vandaag weer een nieuwe dag waarop we niet gaan roken. We zijn sterk en laten de verslaving niet winnen!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:50

Slecht slapen heb ik dan geen last van gehad, wel van enorme vermoeidheid.

Wat goed dat je geen peuk gepakt hebt BarbaLaLa, echt knap dat je hem weerstaan hebt!

Daantjuhh, wat knap van je vriend! Laat hem maar regelmatig weten dat je trots op hem bent.

Hier weer goed bezig sinds mijn uitglijder afgelopen zaterdag. Af en toe heb ik nog wel wat trek, maar ik weet dat die ‘urge’ maximaal 5 minuten duurt, dus met afleiding gaat het erg goed.

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:23

Goed bezig allemaal!

Ik ben ook gestopt, een week of 3 a 4 nu.. Gevolg; verstopping in mn buik :( nu medicijnen enzo. Heel vervelend maarja eigen schuld. Wil het dit keer echt volhouden

Britt_Sisi

Berichten: 8947
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:26

ah dat is echt naar! Mijn stoelgang werkt ook nog niet hoe het hoort..
Goed dat je wel volgehouden hebt!

bonnie1998
Berichten: 552
Geregistreerd: 08-01-12

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 04:09

Ik kom hier even binnenvallen met een vraag sorry daarvoor, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben nu 4 dagen gestopt, maar net na de nachtdienst toch een hijs genomen..... stom stom stom natuurlijk. Maar mijn vraag is moet ik nu weer helemaal opnieuw omdat mijn lichaam toch weer een beetje nicotine binnen heeft gekregen.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:55

Dit is gewoon een uitglijder.. gewoon doorgaan :) en hopen dat het niet te vaak gebeurd :D

Hypericum
Berichten: 359
Geregistreerd: 23-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:55

Kom ook even binnenvallen. (en klagen ;-) :') )
Boek van Allen Carr gelezen, maar geloof niet dat dat voor mij de methode is.
Nu de vierde dag dat ik niet rook en wát een ellende zeg :=
Alles is stom, ik vind alles stom, ik mis het echt zó. Pfff.

Smaak en reuk verbeterd? Nou niet dus, niks van te merken.
Koffie zonder sigaret is ook niet lekker... eigenlijk is niks meer leuk.

Kortom, ja ik heb het zwaar :\

Nozidia

Berichten: 1316
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Aan de kust.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:24

Ik kom me hier ook melden! Ik wil er zo graag vanaf... :(:)
Ben gister begonnen aan het boek van Allen Carr en vind het wel fijn weglezen en zijn manier spreekt me wel aan.
Alleen kan mezelf nu nog niet zonder sigaretten voorstellen. := Best erg eigenlijk.. (rook er gemiddeld 15/20 per dag....)

Dus ik zoek lotgenoten! +:)+
Laatst bijgewerkt door Nozidia op 09-01-18 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:34

Nog 1 peukie... En dan is jet afgelopen.. alleen... ik heb zoiets van, ja waarom stoppen? Kan toch niet zoveel kwaad enzovoorts... Maar ik ga het toch echt doen! De pot tabak is nu leeg en ik heb nog 1 peukie van vandaag (5gerookt) en dan doen we het gewoon! Wish me luck! Ik ga af en toe hier wel even klagen en zeiken en natuurlijk zal ik ook melden hoe goed het gaat en als ik een uitglijder heb...

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:35

Nozidia schreef:
Ik kom me hier ook melden! Ik wil er zo graag vanaf... :(:)
Ben gister begonnen aan het boek van Allen Carr en vind het wel fijn weglezen en zijn manier spreekt me wel aan.
Alleen kan mezelf nu nog niet zonder sigaretten voorstellen. := Best erg eigenlijk.. (rook er gemiddel 15/20 per dag....)

Dus ik zoek lotgenoten! +:)+


Jeetje is best veel! Een pakkie per dag! Ik rook ongeveer 10-15. Meestal soms nog minder als 10 per dag. Ik zie vooral heel erg op tegen pauzes, zowel op school als op werk. Even een peukie en even rust.. Maarja nu wel meer tijd om lekker te eten :D

Britt_Sisi

Berichten: 8947
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:36

Hypericum schreef:
Kom ook even binnenvallen. (en klagen ;-) :') )
Boek van Allen Carr gelezen, maar geloof niet dat dat voor mij de methode is.
Nu de vierde dag dat ik niet rook en wát een ellende zeg :=
Alles is stom, ik vind alles stom, ik mis het echt zó. Pfff.

Smaak en reuk verbeterd? Nou niet dus, niks van te merken.
Koffie zonder sigaret is ook niet lekker... eigenlijk is niks meer leuk.

Kortom, ja ik heb het zwaar :\

Ah kom op even doorzetten! De eerste paar dagen zijn het poedersuiker en het ergste heb je nu gehad. Bij mij begon het na 3 dagen langzaam aan steeds iets makkelijker te gaan! Je kan het!

Nozidia

Berichten: 1316
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Aan de kust.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:38

SavannahNx schreef:
Nozidia schreef:
Ik kom me hier ook melden! Ik wil er zo graag vanaf... :(:)
Ben gister begonnen aan het boek van Allen Carr en vind het wel fijn weglezen en zijn manier spreekt me wel aan.
Alleen kan mezelf nu nog niet zonder sigaretten voorstellen. := Best erg eigenlijk.. (rook er gemiddel 15/20 per dag....)

Dus ik zoek lotgenoten! +:)+


Jeetje is best veel! Een pakkie per dag! Ik rook ongeveer 10-15. Meestal soms nog minder als 10 per dag. Ik zie vooral heel erg op tegen pauzes, zowel op school als op werk. Even een peukie en even rust.. Maarja nu wel meer tijd om lekker te eten :D


Ja is ook erg veel! Daarom wil ik er ook zo graag vanaf. := :=

BarbaLala

Berichten: 9613
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:44

Die slaapproblemen had ik niet echt over nagedacht maar ik merk het inderdaad. Sowieso rusteloosheid. Ik sliep gister pas om 4 uur 's morgens :+ En stond vannacht om 1 uur nog de was te doen uit rusteloosheid :')
Merk dat de gewoonte en het willen roken nu (dag 6) echt afneemt. Het komt niet meer zo prominent in mijn hoofd op, gaat wat meer uit je systeem qua handeling.
Ik ben wel echt snotverkouden. Nou was ik al ziek dus wellicht ook daardoor. :P
Lichamelijk mis ik het helemaal niet, gelukkig.

Hypericum
Berichten: 359
Geregistreerd: 23-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:07

De support is wel lief :)

Maar de craving is echt killing en niks lijkt ook te helpen. Eten helpt niet, afleiding niet, dat het maar even duurt niet (want het is er continue).

Zo maf ook, ben eerder gestopt en toen was het peanuts, kostte me geen enkele moeite. En nu is het echt zó waardeloos.
Die huilbuien ook ja 8)7 tis toch bizar. Maar kan de hele dag door wel janken.
Zie ook vreselijk op tegen mn werkdag morgen, arme cliënten...

horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 21:10

@Hypericum: 4e dag is echt vreselijk... net als de derde overigens. De eerste en tweede vond ik nog wel meevallen. Ik zit nu op dag 8 en die ging super!!!

Echt hoor... elke dag is er weer 1... zeg gewoon elke ochtend tegen jezelf... vandaag rook ik niet (misschien morgen wel in je achterhoofd houdend)... overtuig jezelf er van en er is weer 1 dag voorbij :)

Morgen lekker weer werken en afleiding zoeken. :+

Wat mij de eerste week heeft geholpen is het volgende zinnetje in mijn hoofd, haha echt erg (echt een verslaafde psychopaat ben ik, maar het werkte voor mij :+ )

Jij bent de baas toch zeker?! Die stomme peuk toch niet? Die stomme peukies vermoordt 50% van zijn gebruikers he!!! en 25% gaat voor zijn pensioen dood aan roken (jaja het staat op de verpakking... we weten het... het is de verslaving...) Nee, jij hebt karakter!!! we gaan dit winnen!!! Het gaat je echt lukken <3

Wees eens kwaad... jank lekker uit.... Maar neem niet meer die eerste sigaret +:)+

Pfff op naar dag 9!!! :+ :o *D

Succes lieve bokkers!!! Het is en blijft een vreselijke verslaving!!! Maar we kunnen dit. En echt 100% van de stoppers maakt wel eens een misstap, neemt er toch weer 1tje. Jammer dan, leer je van en draagt bij aan je stoppoging (inzicht in valkuilen) gewoon doorzetten en op naar de volgende dag! _/-\o_

Britt_Sisi

Berichten: 8947
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:03

Hoe is jullie dag vandaag gegaan? Ik heb vandaag maar 2 keer aan roken gedacht, dat was toen ik bij de bushalte stond te wachten en na het avond eten! En niet eens van ik wil roken maar meer van normaal zou ik nu roken.