Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:12

Nee, je hoopt niet, je kan het. :D

Hier ook gestopt.
Nu vanaf juli vorig jaar.
Ik ben inmiddels aan het afvallen. Nog 8 kilo te gaan, dan ben ik weer op mijn oude gewicht. :j

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:23

Je weet nooit wat de toekomst brengt maar mijn insteek is inderdaad niet meer roken :) ben nu bijna 2 maanden gestopt!

En wat ontzettend netjes! Ik was wel 3 kilo aangekomen maar dat is door combinatie van omstandigheden... en stoppen met roken, en geen reet meer uitvoeren (ziektewet) en weer begonnen met de pil bovenop de spiraal dus een flinke dosis hormonen :+ dan valt die 3 kilo best mee hihi. Na de operatie die 3 kilo weer afgevallen trouwens. Nog steeds veel te zwaar maar ik probeer een beetje gezond te eten nu. Weeg nu 75,5 kilo en ben 1.61 lang.

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:22

lifaya schreef:
Hoe gaat het met iedereen hier?

Ik ben nog steeds gestopt, mag sowieso niet roken ivm de operatie die ik in januari ben ondergaan maar hoop dot wel te kunnen aanhouden.

Je hoeft er niks echt voor te doen, je hoeft er alleen maar iets voor te laten! Peanuts! Je kunt het!

Ik kwam in het begin ook 5 kg aan, maar die gingen er ook vrij gemakkelijk af. Ik at toch meer net na het stoppen, maar dat was het me wel waard. :D

Anoniem

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:23

Hier ook inmiddels echt succesvol gestopt gewoon. Enige momenten dat ik het moeilijk heb zijn de momenten dat iemand sigaretten (dus niet eens met shag) voor mijn neus rookt maar daar buiten denk ik er eigenlijk niet eens meer aan....

Nozidia

Berichten: 1316
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Aan de kust.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:36

Hier nu langer als een jaar gestopt!! *\o/* (door middel van het boek Allen Carr.)

Horsie84
Berichten: 552
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 07:25

Yes! Gestopt.
Nog steeds niet altijd even makkelijk, psychisch.
En gewicht. Afgelopen zomer veel afgevallen. Nu winter niet elke dag meer fietsen etc...paar kilo erbij. Zin in iets komt met vlagen... zal wel slijten hoop ik. En heeft ook te maken met wel of niet voldoende afleiding.
Vriendlief ook rookloos,yes!! Veel aangekomen. Dnaaien met regelmaat, niet voldoende extra beweging
Van de zomer gaat hij naar diëtist, hoop voor hem dat het helpt.

Succes iedereen!
Bij terug val: herpak jezelf en probeer weer... het is niet erg. En er zijn meerdere wegen om te stoppen. Voor iedereen is het anders...

Tallie1979
Berichten: 22775
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 01:05

Ik ben ook bezig met stoppen. Dit keer met medicatie en een coach.

Afgelopen vrijdag mijn medicatie binnen gekregen en ik merk nu al dat de neiging veel minder is. Heb pas 2 tabletten ingenomen! *\o/*

Mag ik hier meekletsen? :o

mika11

Berichten: 11122
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 01:22

Ik ben er nu ruim anderhalf jaar vanaf. :)
Heel af en toe denk ik er nog wel aan, maar gelukkig is dat vluchtig en heb het daar ook niet moeilijk mee.
Het roken komt verder van me af te staan.
Bv ik vind het een raar gezicht als ik iemand op straat zie roken, wat ik voorheen zelf ook deed.
Nu kan ik me dat niet voorstellen dat ik dat ooit weer zou doen.

Voor iedereen die nog niet zo lang gestopt is, het wordt echt makkelijker.
Ik weet nog hoe moeilijk ik het de eerste maanden heb gehad maar dat blijft niet zo gelukkig, anders zou het ook niet vol te houden zijn. :)

Tallie1979
Berichten: 22775
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:21

Ik ben sinds vrijdag aan de champix en vandaag maar 3 sigaretten gerookt. Normaal rookte ik er 10 tot 15. Ik heb meteen minder behoefte. _/-\o_

Matheno

Berichten: 7954
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:02

Tallie1979 schreef:
Ik ben sinds vrijdag aan de champix en vandaag maar 3 sigaretten gerookt. Normaal rookte ik er 10 tot 15. Ik heb meteen minder behoefte. _/-\o_


Geen last van de bijwerkingen?

Tallie1979
Berichten: 22775
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:26

Matheno schreef:
Tallie1979 schreef:
Ik ben sinds vrijdag aan de champix en vandaag maar 3 sigaretten gerookt. Normaal rookte ik er 10 tot 15. Ik heb meteen minder behoefte. _/-\o_


Geen last van de bijwerkingen?


Helemaal geen bijwerkingen, voel me echt prima! :D

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:30

Ik meld me ook maar eens hier :D Het is weliswaar 2019 maar dat maakt niet uit.
Ik ben 3 weken geleden gestopt met roken, ik was flink ziek en had keelontsteking dus had al een week ziek op bed gelegen en uiteraard niet gerookt. Dus ik dacht waarom stop ik niet gelijk? :P
Nu vind ik het in het weekend met een drankje erbij nog erg moeilijk om er helemaal vanaf te zien dus ik rook in het weekend savonds wel een paar sigaretten.
Maar de eerste stap is gemaakt en dat is dat ik doordeweeks sowieso niet meer rook. Ik wil proberen om het weekend sigaretje ook een keer vaarwel te zeggen maar dat vind ik gewoon super lastig nog.

Ik koop in het weekend nu een klein pakje en wat ik over heb leg ik in de kast thuis en ik raak m dan ook echt pas volgend weekend weer aan. Als ik m in mijn tas laat zitten heel de week ben ik bang dat ik een keer in de verleiding kom. :P

Tallie1979
Berichten: 22775
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:59

Sinds afgelopen dinsdag niet meer gerookt. Soms nog wel lastig, maar ik voel me verder eigenlijk prima. :D

Ik stak dinsdag de laatste sigaret aan en dacht echt: Gadverdamme! :') Dus ik ben eerder gestopt dan de medicatie aangaf. Vanmiddag ga ik weer naar mijn coach, ze zal wel verrast zijn :')

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 23:19

Inmiddels nieuwe pogingen gedaan en allemaal mislukt... nu afgelopen zondagavond mn laatste peukje gerookt en dus bijna een week gestopt. Heb het soms echt rete moeilijk , maar tot nu toe niet meer de fout ingegaan.

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 01:03

Ik ben nog steeds gestopt. Wel met een feestje vorige week voor eerst weer sigaretje gerookt om te kijken of ik er moeite mee zou hebben , en na dat feestje ook geen behoefte meer gehad om te roken. Dus zie mijzelf nu gewoon als gestopt maar afentoe met een feestje een sigaretje moet kunnen. Heb daar gelukkig geen moeite mee met het niet roken meer. Al mijn vrienden roken allemaal nog steevast door :+

Idylle, hou dit vast, probeer afleiding te zoeken. Je kan het! Ik rookte 1 pakje minimaal per dag en ben in 1 x gestopt (omdat ik wel moest, maar ik ben van mening dat dat niet uitmaakt. Genoeg mensen die zwanger zijn en niet stoppen met roken bijv. ). Er moeite mee hebben is logisch, het is een gewoonte en gewoontes afleren dat is het moeilijkste van alles,,,, maar je kan het!

Tallie1979
Berichten: 22775
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:11

Inmiddels ruim 5 weken gestopt! :D

Ik vind het ook echt stinken nu. :') En ik ruik het ook als iemand een roker is. Ik heb de neus van een bloedhond! :')

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 23:50

Ohh dat heb ik ook! Na een week niet roken al. Ruik zo ontzettend veel 'nieuwe ' dingen! Ook is mijn smaak vele malen beter. Dát en het niet hoesten/benauwd zijn vind ik echt al zon verbetering na zon korte tijd niet roken.
Soms nog wel pittig hoor, zeker als ik een momentje niks te doen heb. Slaap snachts ook niet door... Als ik slaap, slaap ik goed, maar echt mega licht en wordt 4 tot 7 x per nacht wakker. Dat vind ik echt 1 can de mindere dingen can het afkicken. Ik verlang nu echt wel naar een nachtje doorslapen..

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 00:36

Hooi! Mag ik hier meekletsen? Ik ga samen met mn vriend stoppen met roken. Tweede poging in 10 jaar. Ik rook zo'n 10 sigaretten per dag en wil cold turkey stoppen. Vriend is wel aan het afbouwen

Tallie1979
Berichten: 22775
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 00:59

Goedzo! :D stoppen kan ik alleen maar toejuichen!

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 08:48

Ik ben nu ook een aantal weken gestopt. Moet zeggen dat het me dit keer makkelijk af gaat. Alleen in de avonden vind ik het lastig als ik me verveel.

Ik ben gestopt met tabex. Ging heel simpel. Alleen het psychische is een ander verhaal natuurlijk. Wat wel grappig is, is dat ik ben afgevallen. Normaal zou je moeten aankomen. Maar omdat ik nu veel meer beweeg omdat ik die lastige momentjes wilde opvullen ben ik juist gewicht kwijt.

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:22

Vannacht voor het eerst weer lekker doorgeslapen *\o/*
Was gisteravond om 22.30 uur precies een week gestopt.
Heb echt nog wel even momenten dat ik denk stik maar, ik neem een peuk. Maar dan denk ik meteen, dan moet je weer opnieuw beginnen met afkikken. Nu is het eindelijk gelukt om door de eerste dagen heen te komen, dus begin er niet meer aan. Naja, dat helpt. Ook helpt het dat ik mezelf oprecht beloofd heb (en er ook niet bang van werd) nooit meer een peuk te roken.

Succes voor de stoppers! Jullie kunnen het!

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:55

Vandaag ben ik 9 maanden gestopt.
Geen moeite mee gehad, en kan me ook niet meer voorstellen dat ik ooit heb gerookt.
(ik heb ongeveer 30 jaar gerookt, 30 tot 40 sigaretten per dag)

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:19

Ik heb hier ergens een stipje gezet vorig jaar. Inmiddels 5 maanden gestopt en wilde mijn ervaring toch even delen. Via een bijeenkomst van ikstopermee.nl ben ik gestopt. Dit was de makkelijkste poging met het beste resultaat. Eerlijk gezegd geloofde ik er tijdens de avond zelf nog steeds niet (helemaal) in. Maar Inmiddels dus 5 maanden verder er het gaat goed!

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:26

Fijn Sanne!

Hier ruim 3 jaar rookvrij inmiddels. Kan mij mezelf niet meer met een peuk voorstellen, haha.

Gek hè dat zo'n gewoonte van 18 jaar, zo snel verdwijnt.

Vorige week had ik een fikse ontsteking in de longen, toen dacht ik nog even: zo blij dat ik niet meer rook.
Vond het altijd erg gênant om met longproblemen bij de huisarts te zitten, terwijl je vrolijk een pakje per dag weg paft.

Britt_Sisi

Berichten: 8949
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 16:54

Ik zit volgende maand op alweer anderhalf jaar zonder sigaretten! Zo blij dat het gelukt is, ik heb er ook geen moeite meer mee gelukkig!