Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesV

Berichten: 15211
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:42

Hier na 3 jaar nog steeds soms een momentje dat ik wel er 1 zou lusten (afgelopen weekend met teveel drank op bijvoorbeeld) maar ik doe het niet. Vind het zo zonde om weer te beginnen, want bij 1 is het hek van de dam.
Dus wel zin, geen peuk. Ach en dan is het na een paar minuten ook wel weer over qua zin haha.

idylle
Berichten: 5811
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:54

Mag ik me ook melden? Net bericht gekregen dat een goede bekende aan de zuurstof moet ivm copd. Dit zet mij toch wel aan om weer goede moed te vinden om te stoppen met roken.
Zelf ben ik 36 en ben begonnen op mn 16e in mei, nog een paar maanden en dan rook ik dus 20 jaar.... in de tussentijd wel veel stoppogingen gedaan. Eerst met hulpmiddelen, maar pleisters krijg ik jeuk van, spray of kauwgom geeft een zere keel en een damper is geen sigaret :+

Vervolgens een paar x cold turkey geprobeerd, maar elke poging eindigd dezelfde , de volgende, of max op dag 3 weer.

1 x 3 weken gestopt, god wat baal ik dat ik weer begonnen ben. Die 3 weken was ook op het boek van allan car.

Nu wil ik me zo goed mogelijk voor gaan bereiden. (Heb ook net gisteren een pakje shag gekocht en een zga vol pakje wegdoen is ook zo zonde)

De vorige keren was het vooral onrust, niet of heel onrustig slapen en vooral enorm chaggo en kort lontje.

Voordeel van stoppen is dat mijn huis weer eens lekker schoon wordt. De vorige keren ging ik poetsen als ik onrustig was en dat hielp goed.

MarliesV

Berichten: 15211
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 13:27

Idylle, toch het boek nog een keer lezen als dat je de vorige keer heeft geholpen.

Ik ben met een Allen Car training gestopt en nooit weer begonnen gelukkig.

Chago zijn we allemaal denk ik de eerste dagen, net als het slechte slapen en zo. Maar had je dat na 3 weken nog? Bij mij duurde dat gelukkig niet zo lang.

Even een momentje voor jezelf nemen (rustig gaan zitten of wat dan ook) ipv die peuk hielp hier enorm. Ja ik had zin, nee ik ging hem niet roken en ja het trok weer weg. Dag 1 gebeurd dat 30x per dag, dag 2 nog maar 20x en zo wordt het snel minder is mijn ervaring.

idylle
Berichten: 5811
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 13:40

Goed voorbereiden is niet gelukt. Werd zo zenuwachtig van het idee alleen al, dat ik zeker 10 shaggies in 2 uur heb gerookt. Ben dus meteen maar gestopt :+
Nu hopen dat het lukt +:)+

Juist na een week stoppen werd bij mij het slapen een probleem. Nu heb ik al veel slaap nodig, dus was dat extra drama voor mij.

Na die 3 weken stoppen nog eens geprobeerd met het boek, maar toen hielp het niet helaas.
Laatst bijgewerkt door idylle op 17-12-18 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

KB01
Berichten: 289
Geregistreerd: 18-03-14

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:17

Hoi, ik ben in juli dit jaar gestopt met roken. Ik heb hiervoor champix tabletten gebruikt, en ik moet zeggen dat het mij goed bevallen is!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:20

KB01 schreef:
Hoi, ik ben in juli dit jaar gestopt met roken. Ik heb hiervoor champix tabletten gebruikt, en ik moet zeggen dat het mij goed bevallen is!

Toevallig, in juli heb ik ook champix gebruikt maar heeft uiteindelijk niet genoeg geholpen

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:27

Ik ben vorige week gelaserd.
Samen met n vriendin.
En toen we naar buiten liepen zeiden we tegelijk Peukie? :')
Uiteraard noet gedaan. En nu dus een week rookvrij. Ik iig. Vriendin heeft het een stuk zwaarder en af en toe toch een gerookt als ze er een aangeboden kreeg. Zonde.
De tips die die kerel van het laseren gaf was veeeel water drinken. En goed letten op buikademhaling. En elke keer als je aan roken denkt 1 of een paar getallen van een sudoku puzzel invullen. Of bewust even met buikademhaling bezig zijn.

Matheno

Berichten: 7945
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:34

Needje schreef:
Ik ben vorige week gelaserd.
Samen met n vriendin.
En toen we naar buiten liepen zeiden we tegelijk Peukie? :')
Uiteraard noet gedaan. En nu dus een week rookvrij. Ik iig. Vriendin heeft het een stuk zwaarder en af en toe toch een gerookt als ze er een aangeboden kreeg. Zonde.
De tips die die kerel van het laseren gaf was veeeel water drinken. En goed letten op buikademhaling. En elke keer als je aan roken denkt 1 of een paar getallen van een sudoku puzzel invullen. Of bewust even met buikademhaling bezig zijn.


Wat houdt dat laseren in? :')

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:37

Ze zeggen dat dat de ontwenningsverschijnselen minimaliseert.
Ze laseren diverse punten op oor, hoofd en hand.

Via het werk gekregen. Via prostop.nl

KB01
Berichten: 289
Geregistreerd: 18-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:40

SindyKaya schreef:
KB01 schreef:
Hoi, ik ben in juli dit jaar gestopt met roken. Ik heb hiervoor champix tabletten gebruikt, en ik moet zeggen dat het mij goed bevallen is!

Toevallig, in juli heb ik ook champix gebruikt maar heeft uiteindelijk niet genoeg geholpen


Oh wat jammer! Rook je nu nog steeds? Mijn ouders zijn ook beide gestopt door middel van de champix tabletten. Ik moet wel er wel bij zeggen dat toen ik gestopt ben met roken mijn oma plotseling ziek werd en 5 weken later gestorven is. In dit korte ziektebed wilde ze graag dat ik zou stoppen met roken. Dit was voor mij wel een enorme motivatie want ik wilde echt nog laten zien aan haar dat ik niet meer rookte.

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:41

Nice AL... Hopelijk werkt dit goed voor je :)
Hier ondertussen al ruim 5 jaar rookvrij.
Is een hele goede keuze geweest destijds...

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:10

KB01 schreef:
Oh wat jammer! Rook je nu nog steeds? Mijn ouders zijn ook beide gestopt door middel van de champix tabletten. Ik moet wel er wel bij zeggen dat toen ik gestopt ben met roken mijn oma plotseling ziek werd en 5 weken later gestorven is. In dit korte ziektebed wilde ze graag dat ik zou stoppen met roken. Dit was voor mij wel een enorme motivatie want ik wilde echt nog laten zien aan haar dat ik niet meer rookte.

Ja helaas wel weer, ben er 5 a 6 weken vanaf geweest maar in combinatie met EMDR therapie en psycholoog liep het gewoon niet lekker samen.

Ik snap indd dat dat een goede motivatie is!

idylle
Berichten: 5811
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:31

Nou we zijn inmiddels een paar uur verder. Ben veilig begonnen toen ik naar het werk ging. Werk vandaag alleen, dus makkelijk begin. Af en toe wel eens trek momentjes en 1 moment dat ik erg strak in mn schouders werd, maar verder gaat het tot nu toe goed. Ohjaa, heb hoofdpijn en dat heb ik zelden, dus dat zal ook met stoppen te maken hebbem schat ik in.
Ik zal het topic de komende dagen wel volspammen ben ik bang, maar dat willen jullie vast wel voor lief nemen :o

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:34

Spam maar hoor, als dat je helpt!
Ik ga een bakkie koffie doen, met een gevulde koek erbij. <<)

Rennie89
Berichten: 37268
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:38

Goedendag. Ik meld mij bij deze ook. Moet vanwege medische redenen stoppen met roken. Word in januari geopereerd en mag dan echr niet meer roken. Eergisteren de knopen doorgehakt en mijn laatste sigaretten gerookt en gisteren ochtend, met mijn laatste sigaret bij Mn bakkie koffie, gestopt. Heb afgelopen nacht niet kunnen slapen, misschien 1 of 2 uurtjes. Echt helemaal gesloopt... vind het wel echt moeilijk gezien veel mensen in mijn omgeving roken.

idylle
Berichten: 5811
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:41

Ik heb net een peukje op, blegh, nu misselijk, peuk was vies en stink nu... en door met de volgende poging!

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:31

Je hebt het boek gelezen toch?
Je doet geen poging, je bent gestopt. Punt.

Rennie89
Berichten: 37268
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:35

idylle schreef:
Ik heb net een peukje op, blegh, nu misselijk, peuk was vies en stink nu... en door met de volgende poging!

Waarom steek je er 1 op als je wilt stoppen?
Ik wist dat ik in december MOEST gaan stoppen, want anders geen operatie en die is noodzakelijk. Maar ik had eerst voorgenomen na kerst, maar kwam tot de realisatie dat het uitstellen het allemaal veel zwaarder maakt... ik ben dan wel pas 36 uur ofzo pas gestopt maar ik ben niet voor niets gestopt dus ik ga dan ook niet 1 roken... ik drink gigantisch veel water, mijn nagel net gebroken met opruimen en ik ben nog niet klaar maar afleiding is het belangrijkste...

idylle
Berichten: 5811
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 22:04

Tinkerloos schreef:
Je hebt het boek gelezen toch?
Je doet geen poging, je bent gestopt. Punt.


Daar heb je gelijk in!
Alleen manlief rookt vrij stevig. Hij weet niet dat ik gestopt ben (vind ik voor mezelf makkelijker als hij het niet weet) in huis rookt hij niet, maar in de auto wel. Net zijn we even samen weggeweest en toen had ik dus een peukje voor ik het in de gaten had.

Waarom ik het niet vertel? Omdat ik me dan ook niet hoef te verantwoorden als het wel mis gaat. Dat werkt voor mij beter. Want ik weet zelf ook wel dat het niet slim is om er 1 op te steken }:0

Maargoed. Even een terugval en nu weer door.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 00:11

Wat goed dat jullie zo druk zijn met stoppen!
Moeilijk wanneer manlief wel doorrookt. Wil hij niet voor jou niet in de auto roken als jij meerijdt? Of gewoon samen stoppen. ;)

Goede motivatie die operatie Lifaya! Ik ga voor je duimen.

(Mag hier eigenlijk heel niet komen als niet-roker, maar zie op werk veel gevolgen van roken en probeer ze daar dan ook te steunen in het stoppen. Maar herken dus ook de worsteling die jullie doormaken.)

Britt_Sisi

Berichten: 8948
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 00:55

Ik hield me voor tijdens het stoppen dat na 3 dagen de nicotine uit je lichaam is. Dus voor mij was na 3 dagen de verslaving weg en zat het alleen nog in het koppie. Na 3 dagen zou het makkelijker worden, dit in mijn hoofd houden heeft me goed geholpen!

Ik kan trouwens prim naast rokende mensen staan, vind het ook nog steeds lekker ruiken maar ik hoef zelf niet meer!
Ik ben trots op mezelf dat ik inmiddels een jaar gestopt ben, had ik nooit verwacht!

Zet door, ik voel me er echt beter door! Het is het waard!

idylle
Berichten: 5811
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 02:28

Nou, ik heb gefaald... Ben vanavond eerst met zoonlief op de huisartsenpost beland en toen we thuis kwamen konden we met een uur weer terug en nu zit hij aan infuus op de spoedeisende hulp en zal de arts zo komen kijken

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 08:01

Idylle jeetje wat erg! Hoe is de nacht geweest?

idylle
Berichten: 5811
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 08:55

Ben helemaal verrot. We begonnen met een afspraak om 22.00 bij de HAP, mochten na onderzoek naar huis en als het weer gebeurde terug bellen. We waren nog niet thuis en toen gebeurde het weer. HAP weer gebeld en toen konden we om half 1 naar de SEH, daar tot half 5 gebleven. Ze hebben met verschillende artsen overleg gehad en bloed getrokken. In afwachting van het bloed mochten we naar huis, omdat alle waarden goed waren en hij zich gelukkig niet ziek voelde. Straks hoor ik de uitslag van het bloed en of we nog terug moeten vandaag voor vervolg onderzoek. Hij ligt nu lekker te slapen, hopelijk blijft het hierbij.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 09:31

Wat waren de klachten dan? In ieder geval enorm veel sterkte en ik duim voor een goede uitslag voor je