Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt_Sisi

Berichten: 8947
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:43

@AmyII Ik heb niet meer dat ik denk ik MOET roken, dat had ik al vrij snel. Ik had namelijk in mijn hoofd dat de nicotine verslaving binnen 3 dagen weg is. Dus na 3 dagen had ik er niet meer lichamelijk behoefte aan en zat het alleen tussen mijn oren.

Ik heb wel dat ik over de dag meerdere keren denk van oh ik ga even roken en dan denk 'Nee Britt.. je was gestopt' _O- dat heb ik nog steeds. Ook betrapte ik mijzelf er vandaag op dat ik echt zin had om te roken, maar het is veel makkelijker te weerstaan. Het is niet dat ik denk ik MOET NU maar van nou ik zou nu wel zin hebben maar het kan niet dus doe ik het maar niet.

Ik droom vaak dat ik gerookt heb en dan word ik wakker en ben ik boos op mezelf dat ik dat gedaan heb. Niet altijd meteen door dat het een droom was.
Ik ben er ook nog niet heilig van overtuigd dat ik voor altijd gestopt ben met roken. Het liefst zou ik gewoon heel af en toe willen roken _O- . Geen idee of ik dat ook echt ga doen en zou kunnen maar voor nu is het een fijne gedachte dat ik niet nooit meer zal roken. (hoe bedoel je ik fop mezelf)

Ik heb trouwens op 5 december mijn laatste sigaret gerookt, maar nog tot 7 december met een e smoker gedaan, 30 euro uitgegeven plus die olie en dan een week gebruikt haha.

Ik ben ook gestopt gewoon omdat ik wilde kijken hoelang ik het uit kon stellen. Savonds de laatste over geslagen en sochtens uitgesteld. Toen eind van de middag vond ik het zonde om weer te beginnen haha.
Voor mezelf had ik gezegd, ik mag wel roken maar ik wil het niet! Heb nog een paar sigaretten liggen voor noodgevallen maar ik weet dat ik ze niet meer ga pakken omdat ik het niet wil. Als iets niet mag wil je het alleen maar meer!

horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 18:56

Bedankt Willemlover voor je tips! Fijn dat jij nu ook zo lang gestopt bent Britt. Lekker volhouden! +:)+

Inderdaad veel last van mijn darmen zeg! En heb het ook ontzettend koud (elke dag even opwarmen in bad). Daarnaast ook nog eens last van spierpijn...

Nu dag 4!! Pfff echt heftig de eerste week... maar vol blijven houden! 8)7

Hoe gaat het met jullie?

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 19:39

Gaat goed ! Vandaag wil ik het zonder sigaret voor het slapen gaan doen, ik heb er verder totaal geen moeite mee :D

horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 19:44

@SindyKaya. Oh top!!! Wat fijn dat je er weinig moeite mee hebt... +:)+

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:52

Tjee Horses1990, dan denk ik dat je het pittiger hebt dan ik. Ik voel me nu ongeveer zoals Britt het omschrijft en ik denk dat mijn grootste kracht nu ligt in het ‘maak het niet te groot’.
Heel veel sterkte, hopelijk voel jij je ook snel beter.

Overigens, ik heb wel vaak dat ik denk: of zal ik er toch een opsteken? Vooral omdat ik nu heb ervaren hoe ‘makkelijk’ drie dagen stoppen me af gaat. Tegen die sigaret zeg ik dan: nu niet, misschien na het eten. En na het eten stel ik hem weer uit, en zo verder.
Daarbij zou ik het mezelf echt niet vergeven als ik er nu een op zou steken.
Mijn zwager zou tegelijk met mij stoppen, maar hij heeft het 1,5e dag vol gehouden. Hij gaat naar zijn HA voor ondersteuning en dat kan ik alleen maar aanmoedigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:18

@Amyll mijn vriend had het minder moeilijk dan ik, hij was veel vastberadener. Dus na de afkickverschijnselen was het voor hem ook gewoon klaar :)
Je moet gewoon doorheen de eerste 2 weken ofzo meer is het eigenlijk niet achteraf bekeken :)

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:25

Dat stelt me wel gerust Djali, ik heb wek wat last van onrust maar heel veel momenten denk ik eigenlijk: is dit het nou? Gaat het me zo goed af?
En het is gewoon enorm wennen, veel momenten dat ik denk: oh even een peuk... en dan snel erachteraan: ohnee, ik rook niet meer..

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 02:10

Ik wordt in maart geopereerd. Dit omdat ik vaak ziek ben. Roken helpt daar ook niet bij.
Ik zit te denken om te stoppen vanaf het moment dat ik geopereerd ben.

Aan de hand van dit topic wil ik ook dat boek bestellen. Welke raden jullie aan? De gewone of de voor vrouwen?

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 02:58

Goede vraag Nicje, ik durf het niet te zeggen. Ik weet dat er met het origineel hele goede resultaten zijn geboekt vaak. Kan je niet een aantal ‘proefpagina’s’ lezen online? Bij sommige boeken (ook via bol.com) kan dat.

Is het niet een idee om even voor de operatie uit al te stoppen? Ik weet dat toen ik wilde stoppen na mijn operatie, ik door de stress van alles (de narcose, het herstel, vervolgafspraken, dingen die fout gingen) niet gestopt ben destijds. Nu heb ik alle rust en gaat het me eigenlijk best goed af.

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:36

Ik had bedacht dat als ik geopereerd ben dan zie ik er niet uit. Wordt geopereerd aan mijn neus en dat wordt sowieso mij 5 dagen opsluiten in huis :')
Ook roken al mijn collega's, thuis heb ik dan geen rokers om mij heen.
Tenminste, mijn vriend rookt wel, maar niet zo veel.

Ik had het boek gezien op bol.com maar wist niet dat je pagina's kon inzien. Bedankt voor de tip!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:55

Nicje87 schreef:
Ik wordt in maart geopereerd. Dit omdat ik vaak ziek ben. Roken helpt daar ook niet bij.
Ik zit te denken om te stoppen vanaf het moment dat ik geopereerd ben.

Aan de hand van dit topic wil ik ook dat boek bestellen. Welke raden jullie aan? De gewone of de voor vrouwen?


Je moet denk ik 3 weken voor de operatie al gestopt zijn? Als ik onder narcose mijn verstandskiezen zou moeten laten verwijderen zou ik 2 weken ervoor en 2 weken erna moeten stoppen. Dus denk dat dat bij jou ook zo is?

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:02

Nee dat hoeft niet voor de narcose.

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:40

Hallo allemaal,

ik ben al een aantal jaar gestopt, destijds Cold Turkey, en ik heb het geen dag gemist.

Mijn man is een verstokte roker, en heeft COPD, maar hem lukt het echt niet om er vanaf te komen.

Wel is hij nu overgestapt op de iQos, welke 93% minder schadelijk is dan echte sigaretten. Dit komt omdat de tabak niet verbrand wordt, maar alleen verhit. het is dus geen e-sigaret o.i.d.

https://www.iqos.nl/

Hij is er heel tevreden over, en hoest nu ook niet meer bij het wakker worden, en is niet meer zo vaak benauwd.

Mocht je willen stoppen met roken is dit een goed tussenstation, om uiteindelijk echt te stoppen!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:33

Jeetje wat ben ik mezelf tegen gekomen vandaag, wat heb ik mijn lichaam verwaarloost de afgelopen jaren..
2 en half jaar terug toen ik nog niet rookte deed ik heel fanatiek aan hardlopen, zo’n 10 kilometer.
Tja, toen kwam de sigaret in beeld en verder er niks meer mee gedaan. Ik werk nu sinds de zomer fulltime als kassameisje dus het meeste van de dag zit ik en doe ik niks.
Niks doen en roken is natuurlijk een funest voor je conditie, zonet ben ik gaan hardlopen en na 1 km en 780 meter en 12minuten kwam ik brakend en misselijk thuis, hoesten als en malle,man wat is mijn conditie er slecht aan toe.. Ik schaam me gewoon voor mezelf ;(

Ik wil wel verder gaan met hardlopen maar dit geeft me weinig moed..

horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 17:22

Dag 5.... Gaat gelukkig een stuk beter dan gisteren.... De kilo's vliegen er nu al wel aan (maar ben al vrij mollig van mezelf). Maar ach die paar kilo's erbij komen later wel... Eerst niet meer die sigaret opsteken!

Ook vandaag houden we het weer vol... op naar dag 6! Goed om te horen dat het wel steeds beter te doen is...

@AmyII Inderdaad zo herkenbaar!!! Het is zo makkelijk om even een sigaretje op te steken... En al die momenten inderdaad die je associeert met roken! Even in de auto, met je bakje koffie etc...
Het verschrikkelijke is nog dat wij ook binnen rookten in de woonkamer. Dus op de bank zitten is soms gewoon moeilijk. Mijn vriend en ik gaan dan veilig in de slaapkamer zitten... Haha best wel lachwekkend. Wel top dat je het zelf ook nog steeds volhoudt!! Echt super! _/-\o_

@SindyKaya... inderdaad van je conditie blijft maar weinig over door het roken :( Daarom moeten we ook gewoon stoppen! Het is zo'n vreselijke verslaving.

Overigens heb ik nog een interessante documentaire van Tros Radar bekeken (heeft mijn ogen nog wel even extra geopend), wellicht hebben jullie hier ook iets aan:


https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... 1-12-2017/

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ie-deel-2/

Britt_Sisi

Berichten: 8947
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:29

SindyKaya schreef:
Jeetje wat ben ik mezelf tegen gekomen vandaag, wat heb ik mijn lichaam verwaarloost de afgelopen jaren..
2 en half jaar terug toen ik nog niet rookte deed ik heel fanatiek aan hardlopen, zo’n 10 kilometer.
Tja, toen kwam de sigaret in beeld en verder er niks meer mee gedaan. Ik werk nu sinds de zomer fulltime als kassameisje dus het meeste van de dag zit ik en doe ik niks.
Niks doen en roken is natuurlijk een funest voor je conditie, zonet ben ik gaan hardlopen en na 1 km en 780 meter en 12minuten kwam ik brakend en misselijk thuis, hoesten als en malle,man wat is mijn conditie er slecht aan toe.. Ik schaam me gewoon voor mezelf ;(

Ik wil wel verder gaan met hardlopen maar dit geeft me weinig moed..

Misschien moet je het weer langzaam opbouwen en niet in een keer volle bak willen gaan? Ik merk nu dat mijn conditie langzaam beter wordt. Hardlopen heb ik nooit gekund maar ik ging vaak op de crosstrainer in de sportschool. Na 5 minuten helemaal bezweet en buiten adem. Nu doe ik bij mijn training onder begeleiding 10 minuutjes voor en 10 minuutjes na de kracht training op de crosstrainer en gaat het echt veel soepeler!
Ik zit nu op 28 dagen, 20 uur en 28 minuten zonder sigaretten (zegt de app). heb momenteel wel meer zin er in maar dat komt omdat ik met de studie bezig ben en dan als pauze vaak even ging roken. :')

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:32

Heb ik ook zeker gedaan.. ik heb een schema waarbij je 4x3 3 minuten hardloopt en dan 1 minuut wandelen.. helaas is dat me dus al te veel :(

Britt_Sisi

Berichten: 8947
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:46

Ik red de 3 minuten ook niet hoor? haha! Misschien nog een stapje terug nemen en eerst beginnen met 2 minuten en zo weer uitbouwen!
Misschien kon ik nooit zo lang rennen door het roken, ik rookte 10 jaar! Misschien binnenkort ook weer eens een keer proberen haha!

Blixem
Berichten: 1942
Geregistreerd: 13-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:59


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:04

+:)+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-23 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

xChanelx
Berichten: 1922
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:27

Veel succes allemaal! Jullie kunnen het, blijf volhouden :j

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:50

Britt_Sisi schreef:
Ik red de 3 minuten ook niet hoor? haha! Misschien nog een stapje terug nemen en eerst beginnen met 2 minuten en zo weer uitbouwen!
Misschien kon ik nooit zo lang rennen door het roken, ik rookte 10 jaar! Misschien binnenkort ook weer eens een keer proberen haha!

Ik verwachtte waarschijnlijk ook te veel van mezelf, maar om mezelf zo te zien terwijl ik altijd heel sportief was is gewoon ruk. Een sigaret doet niet zo veel denk je soms maar vandaag wel gezien wat voor slechte dingen het doet met je lichaam..

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:19

Nicje87 schreef:
Ik had bedacht dat als ik geopereerd ben dan zie ik er niet uit. Wordt geopereerd aan mijn neus en dat wordt sowieso mij 5 dagen opsluiten in huis :')
Ook roken al mijn collega's, thuis heb ik dan geen rokers om mij heen.
Tenminste, mijn vriend rookt wel, maar niet zo veel.

Ik had het boek gezien op bol.com maar wist niet dat je pagina's kon inzien. Bedankt voor de tip!


Als het je lukt om nu al te stoppen kan dat je veel voordelen geven rondom de operatie. Het proberen waard toch? Niet roken maakt dat de wond sneller geneest en kan ook voordelen geven als je tijdens de operatie aan de beademing moet.

Britt_Sisi

Berichten: 8947
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:24

Ik zou als ik geopereerd moest worden terwijl ik rookte alleen maar denken oliebol dan kan ik niet roken _O- erg eigenlijk he dat het je leven zo in beslag neemt..

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:30

Dat lijkt me echt bizar.
Ik kan het mij niet voorstellen en zal me hierna dan ook weer terugtrekken uit dit topic, want heb nooit gerookt.
De gevolgen van roken ken ik wel goed en kom ik dagelijks tegen op mijn werk.

Heb echt respect voor jullie stoppers.
Veel succes!