Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:33

Lees het boek maar. :+

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:48

Hier kun je het boek gratis lezen als PDF.
Have fun!

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 19:11

Ik dank jullie , hihi

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 07:52

Ik heb net de veslissing genomen om te stoppen na 12 jaar te roken en ga mee volgen.

Ik heb schrik voor de tussen momenten, als ik me verveel pf de pauzes tussen het werken door. Iemand daar tips voor?

Britt_Sisi

Berichten: 8945
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 08:38

Nee enige tip die ik heb is doe iets anders als dat je normaal doet. Ik ging als ik zin had de trap op en af rennen. Met pauzes gewoon niet meer naar buiten, dus iets anders doen waarbij je normaal ook niet zou roken! Na 3 dagen wordt het makkelijker (vond ik)
Inmiddels al bijna 10 maanden niet meer gerookt!

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 20:19

Leuk. Ik lees mee :j. Ik ben nog in de uitstelfase. Wanneer het huis klaar is wil ik stoppen. Op dit moment nog teveel stress en geld kan ik met woning goed gebruiken..

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 23:26

Zijn er toevallig al meer mensen die besloten hebben te willen stoppen met roken (gezien stoptober morgen begint misschien meer mensen die het gaan doen?).
Ik wil al een hele tijd stoppen, 5 jaar gestopt geweest en de laatste 3 jaar rook ik weer.
Gemiddeld ben ik zo tussen de €150 en €250 per maand kwijt aan sigaretten en ik merk dat ik echt moeite heb met de meest simpele dingen, conditioneel gezien.
Het is nu niet zozeer doordat stoptober voor de deur staat, maar meer omdat ik een goed moment voel om er voor te gaan. Ik wilde cold turkey stoppen (vorige x ook zo gestopt 5 jaar lang), maar helaas kon ik het vandaag niet over mijn hart verkrijgen om toch 1 sigaret te roken. Lig nu al 2,5 uur in bed en in mijn hoofd snak ik naar meer sigaretten, terwijl mijn verstand me straf geeft: 'Je was goed van start, waarom die ene sigaret dan toch _-:( ' :')
Hoe dan ook, ik wil er echt voor gaan. Hopelijk vind ik kracht vanuit dit topic :j

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:15

Gowlan schreef:
Zijn er toevallig al meer mensen die besloten hebben te willen stoppen met roken (gezien stoptober morgen begint misschien meer mensen die het gaan doen?).
Ik wil al een hele tijd stoppen, 5 jaar gestopt geweest en de laatste 3 jaar rook ik weer.
Gemiddeld ben ik zo tussen de €150 en €250 per maand kwijt aan sigaretten en ik merk dat ik echt moeite heb met de meest simpele dingen, conditioneel gezien.
Het is nu niet zozeer doordat stoptober voor de deur staat, maar meer omdat ik een goed moment voel om er voor te gaan. Ik wilde cold turkey stoppen (vorige x ook zo gestopt 5 jaar lang), maar helaas kon ik het vandaag niet over mijn hart verkrijgen om toch 1 sigaret te roken. Lig nu al 2,5 uur in bed en in mijn hoofd snak ik naar meer sigaretten, terwijl mijn verstand me straf geeft: 'Je was goed van start, waarom die ene sigaret dan toch _-:( ' :')
Hoe dan ook, ik wil er echt voor gaan. Hopelijk vind ik kracht vanuit dit topic :j


Ik heb ergens hierboven de link geplaatst naar het boek voor stoppen met roken. Misschien heb je er iets aan.

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:18

Dankjewel Matheno!

Lougino

Berichten: 1450
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:31

Dit weekend ben ik 1 jaar gestopt met roken, was echt wel een verstokte roker dus dat het is gelukt kan ik gerust wonderbaarlijk noemen.
De eerste periode is best zwaar maar je voelt je daarna echt heel veel beter en het scheelt een hele bak geld per maand. Ik heb overigens geen boek, pleisters, pillen of andere middelen gebruikt maar ben in 1 x bam gestopt. Wat ik het vervelendst vindt is dat ik best wel ben aangekomen in een jaar tijd en dat het er niet zo makkelijk meer af gaat maar verder niets dan voordelen. Succes voor iedereen die ook wil stoppen!

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:54

Ik heb in mijn leven vele stoppogingen gedaan.
Soms 5 jaar zonder sigaretten geweest, soms 2 maanden.
Elke keer wel erg veel aangekomen, ik ging mijn sigaretten vervangen door snoep /eten.

Ik had het boek van Allen Carr toevallig, mijn man had het te leen, en ik heb het uit nieuwsgierigheid gelezen.
Ik was helemaal niet van plan om te stoppen met roken.
IK stoppen? Echt niet, waarom, vond het veel te lekker.

Na het boek heb ik geen sigaret meer aangeraakt, geen behoefte aan gehad, geen moeilijke periode gehad, geen snoep of eetbuien gehad, niks.
Heel apart, maar echt alsof ik nog nooit gerookt had.

Kan me nu echt ook niet meer voorstellen waarom ik in hemelsnaam ruim 30 jaar gerookt heb.

Anoniem

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:57

Ik meld me ook maar eens.
Inmiddels bijna een maand gestopt, duidelijk verschil met vorige pogingen: echt iedere sigaret was interne strijd.
In het begin heel klein beetje gedampt maar meer voor de vorm dan wat anders en inmiddels dus nergens meer echt behoefte aan.
Wel wat klachten (al een week voor ik stopte met roken) dus morgenochtend even langs de huisarts.

Het gaat me echt heel anders (makkelijker) af dan vorige keren, merk dat er ook echt een verandering in mijn gedachte patroon is opgetreden.

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:12

Hoe veel tijd na de dag dat je bent gestopt kan je (nog) aankomen?

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:40

Altijd. Aankomen is niet alleen door het stoppen met roken hè.
Vaak ga je dingen veranderen in je eetpatroon.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:30

Tweede dag niet rokende roker hier. Ooit 10 jaar van het roken af geweest . Daarna periodes vn wel en niet roken half jaar wel half jaar niet.
Ik ga ervan uit dat ik nu echt voor rookvrij ga.....

Anoniem

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:44

Succes Willl!

Ik ga er ook vanuit, tot nu toe gaat het echt heel goed.

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:53

Ja oké, tot nu toe afgevallen. Omdat ik ook op mijn eetgedrag let.
En toch dat gevoel van onrust deel van de dag... ik zat ook al te bedenken dat dat ook door mijn werk komt. Chauffeur taxi... ik ben een doener, ik ben nu ook niet helemaal in mijn sas. Maja wel vervelend vaak een laurierdropje of kauwgom nemen omdat je anders onrustig blijft.
Had ik trouwens ook toen ik nog rookte hoor. Ook toch wel vaak een onrustig gevoel

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:53

Ik ga dat boek lezen. Misschien helpt dat ook nog

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:41

Het is ook een leuk boek.
Helpt het niet, dan heb je in ieder geval gelachen. :+

Britt_Sisi

Berichten: 8945
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 00:38

Alle stoppers hier nog gestopt?
Ik had vorige week de mijlpaal van een jaar gestopt met roken!

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 00:48

Ik ben ook nog steeds gestopt!
Nu bijna anderhalf jaar al :)

Heel af en toe heb ik nog even zo'n vlaag zin in een sigaret, maar totaal niet te vergelijken met de hunkering naar een sigaret zoals de eerste maanden stoppen.
Maar er zit nu soms weken tussen dat ik er geen seconde meer aan denk, ook al roken mensen om mij heen wel.
Ik ben in ieder geval heel erg blij dat ik niet meer rook!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 01:06

Helaas alweer niet.

Britt_Sisi

Berichten: 8945
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 01:27

Barbet; dat heb ik ook nog steeds, vind het ook nog steeds lekker ruiken. Heb de behoefte om zelf te roken niet echt meer, al Heb ik soms momenten dat ik denk 'nu zou ik er wel een willen'. Vaak ook wel snel weer over gelukkig!

SindyKaya wat jammer, ga je opnieuw een poging doen?

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 12:46

Hier ook nog gestopt.
Nu bijna 6 maanden.
Geen zin in, geen gedachten aan, maar inmiddels wel 10 kg zwaarder dan 6 maanden geleden.
Goede voornemen voor 2019: niet alles eten wat je ziet. :')

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 09:13

SindyKaya schreef:
Helaas alweer niet.

Hier nog 1